ΠΝΟ: 48ωρη απεργία στα πλοία της Αδριατικής

Καταγγελίες της Ναυτικής Ομοσπονδίας για υποστελέχωση στα πλοία της γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία. Θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια από τα ξημερώματα της Τρίτης 3 Ιουνίου έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 4 Ιουνίου. Αιχμές κατά Grimaldi Lines και ΣΕΕΝ.

Δημοσιεύθηκε: 2 Ιουνίου 2025 - 17:08

Load more

Σε 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση προχωρούν από τα ξημερώματα της Τρίτης 3 Ιουνίου έως τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 4 Ιουνίου οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της γραμμής Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία, έπειτα από απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Η απεργία επικεντρώνεται στο χρόνιο και -όπως υποστηρίζει η ΠΝΟ- επικίνδυνο πρόβλημα της υποστελέχωσης των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Ομοσπονδία καταγγέλλει σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, που επιβαρύνουν δυσανάλογα τα υπάρχοντα μέλη των πληρωμάτων, οδηγώντας σε εξουθενωτικά ωράρια, υπερεργασία και φαινόμενα επαγγελματικής εξάντλησης, με άμεσες επιπτώσεις στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η απόφαση λήφθηκε στην τελευταία συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, στις 19 Μαΐου 2025, όπου έγινε επανεκτίμηση της κατάστασης.

Η Ομοσπονδία τονίζει ότι τα προβλήματα παραμένουν άλυτα, παρά τις δεσμεύσεις που είχαν δοθεί από την πολιτεία και τους εργοδότες μετά την τετραήμερη απεργία του Οκτωβρίου του 2024.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, η ΠΝΟ απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τον πρόεδρο του ΣΕΕΝ και τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας του ΥΝΑΝΠ, καταθέτοντας συγκεκριμένη πρόταση για την αναγκαία στελέχωση των πλοίων της Αδριατικής.

Για το θέμα της στελέχωσης, η πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Μαγείρων είναι: 1 Αρχιμάγειρας, 1 Μάγειρας Α', 2 Μάγειρες Β', 2 Μάγειρες Γ', 3 χυτροκαθαριστές.

Σε ό,τι αφορά τη στελέχωση του πληρώματος καταστρώματος και μηχανοστασίου, η ΠΝΟ αναφέρει ότι η στελέχωση πρέπει να διαμορφωθεί ως εξής: Κατάστρωμα: 1 Λοστρόμος, 2 Υπολοστρόμοι, 12 Ναύτες, 2 ναυτόπαιδες.

Μηχανοστάσιο: 4 Μηχανοδηγοί, 1 Καθαριστής.

Επίσης, ζητά στα υπό ιταλική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της Grimaldi Lines, που εκτελούν δρομολόγια Πάτρα-Ιταλία, να ελεγχθεί και να αποκατασταθεί άμεσα η ναυτολόγηση των Ελλήνων ναυτεργατών με βάση το πιστοποιητικό που διαθέτουν και όχι να ναυτολογούνται σε υποδεέστερες ειδικότητες.

Τονίζει, εξάλλου, ότι παραμένουν σε εκκρεμότητα με ευθύνη του ΣΕΕΝ τα ζητήματα των διανυκτερεύσεων και των δρομολογίων εξπρές για την ακτοπλοΐα.

Η ΠΝΟ ζητά την αποκατάσταση των αιτημάτων της ενημερώνοντας ότι, σε αντίθετη περίπτωση, θα συνεχίσει τις συνδικαλιστικές της παρεμβάσεις, μέχρι να δοθεί λύση στα προβλήματα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων