Beef προμηθευτών-λιανεμπόρων για προσφορές και Κώδικα Δεοντολογίας

Η συζήτηση στο συνέδριο του ECR ανέδειξε τις προκλήσεις και τις διαφορετικές προσεγγίσεις στον κλάδο, μέσα σε ένα περιβάλλον αυξημένων ρυθμίσεων.

Δημοσιεύθηκε: 5 Ιουνίου 2025 - 01:04

Load more

Το 16ο συνέδριο του ECR, του οργάνου που εδώ και 30 χρόνια φέρνει κοντά προμηθευτές και λιανεμπόρους, έκλεισε χθες με ένα debate που ανέδειξε τις διαφορετικές απόψεις μεταξύ των δύο πλευρών. Η τοποθέτηση του Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος Νίκου Λαβίδα υπέρ του Κώδικα Δεοντολογίας -στην ουσία προωθεί τις καθαρές τιμές- ήταν η αφορμή για το «beef» μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων στο τελευταίο πάνελ του συνεδρίου.

«Αν έπρεπε να βάλω πρόσημο στη ρύθμιση, θα ήταν θετικό», είπε ο κ. Λαβίδας, προσθέτοντας ότι ο νέος Κώδικας αποτελεί ευρωπαϊκή πρακτική με στόχο την αποφυγή παραπλάνησης του καταναλωτή, κάτι που στην Ελλάδα συνέβαινε «σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι αλλού».

Η τοποθέτηση αυτή στάθηκε η αφορμή για να φανεί η διάσταση απόψεων μεταξύ των δύο πλευρών. Ο Γιάννης Αρτινός, Γενικός Διευθυντής της ΑΜΒΥΞ και πρόεδρος της Μπάρμπα Στάθης, δεν έκρυψε την έντονη διαφωνία του.

Χαρακτήρισε τη ρύθμιση αρνητική, αλλά επειδή, όπως τόνισε, «εφαρμόστηκε άκομψα και άγαρμπα», με αποτέλεσμα να δημιουργήσει πίεση στις επιχειρήσεις. Πάντως συμπλήρωσε πως μακροπρόθεσμα θα διευκολύνει τη σύγκριση τιμών, αλλά ο δρόμος θα είναι δύσκολος.

Με τη Ρενέτα Παπακαμμένου, Γενική Διευθύντρια της Colgate-Palmolive Hellas, να συντάσσεται με την άποψη του κ. Αρτινού.

Η επικεφαλής της Colgate-Palmolive Hellas διαφώνησε έντονα με την άποψη ότι οι προωθητικές ενέργειες παραπλανούν τον καταναλωτή. «Η σύγκριση τιμών είναι πλέον πιο ξεκάθαρη, όμως η εφαρμογή έγινε απότομα και με υπερβολική προσκόλληση στο γράμμα του νόμου», εξήγησε.

Ανέφερε ότι η εταιρεία έχει προσαρμόσει την προωθητική της στρατηγική, μετακινούμενη από δεμένα πακέτα προσφορών σε προσφορές ανά μονάδα και επί της τιμής. Επίσης, σημείωσε πως οι καταναλωτές σήμερα είναι επιφυλακτικοί, περιορίζοντας τις αγορές τους και μειώνοντας τον όγκο σε ορισμένες κατηγορίες.

Από την πλευρά της, η Χριστίνα Χαλκιαδάκη της αλυσίδας Χαλκιαδάκης ΑΕ τόνισε πως η Ελλάδα έχει περισσότερα ρυθμιστικά μέτρα από κάθε άλλη χώρα, δυσχεραίνοντας τη λειτουργία λιανεμπορίου και προμηθευτών.

«Υπάρχει θόρυβος γύρω από τις τιμές και πρέπει να εκπαιδεύσουμε τον καταναλωτή ώστε να κατανοεί τις καθαρές τιμές», σημείωσε, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση «πολύπλοκη και επιβαρυντική».

Με μια χαρακτηριστική φράση, περιέγραψε το παράδοξο της Ευρώπης: «Η Αμερική ανακαλύπτει, η Κίνα αντιγράφει, η Ευρώπη ρυθμίζει και η Ελλάδα υπερρυθμίζει». Eπισήμανε επίσης πως η προτεραιότητα για την εταιρεία της είναι η επένδυση στις υποδομές και η στενή συνεργασία με τους προμηθευτές.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων