Ταμείο 6,2 δισ. ευρώ έκαναν τα σούπερ μάρκετ στο πεντάμηνο

Η καταναλωτική ζήτηση παραμένει ανθεκτική. Οι κατηγορίες που πρωταγωνιστούν. Ποια Περιφέρεια «έγραψε» διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Πόσο πουλάνε τα καταστήματα γειτονιάς.

Δημοσιεύθηκε: 11 Ιουνίου 2025 - 07:37

Load more

Αξιοσημείωτα ανθεκτική παραμένει η ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, που οδεύει προς νέο ρεκόρ πωλήσεων σε αξία και όγκο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου ανήλθαν στα 6,183 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 8%, ή 456 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Πίσω από αυτή την αύξηση σε αξία, βρίσκεται η ενίσχυση του όγκου πωλήσεων κατά 5,5% στους ταχυκίνητους κωδικούς, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 6,6% σε αξία. Η δυναμική αυτή καταγράφεται παρά τη μείωση των προωθητικών ενεργειών κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Την ίδια στιγμή, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (Private Label) παραμένει σταθερό στο 24,4%.

Από τα στοιχεία της NielsenIQ -σ.σ. αφορούν πωλήσεις σε καταστήματα πάνω από 100 τ.μ.- προκύπτει πως οι πωλήσεις φρέσκων προϊόντων αυξήθηκαν κατά 11,2%, φτάνοντας το 1,546 δισ. ευρώ. Ακολουθούν τα τρόφιμα και ροφήματα, με άνοδο 7,8% και κύκλο εργασιών 3,376 δισ. ευρώ.

Σε αντίθεση, η ποσοστιαία άνοδος στις πωλήσεις των καθαριστικών ήταν περιορισμένη, με τα έσοδα να αυξάνονται κατά 1,9%, φτάνοντας τα 512 εκατ. ευρώ, ενώ τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας παρουσίασαν ήπια αύξηση 2,7%, με τον συνολικό τζίρο να φτάνει τα 380 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή, στα νησιά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 11,6%, καταλαμβάνοντας μερίδιο 7,9% της συνολικής πίτας. Η Πελοπόννησος ακολούθησε με αύξηση 9,3%, φτάνοντας το 8,6% του συνολικού μεριδίου. Η Κρήτη, με 9,6%, διατήρησε μερίδιο 6,5%, ενώ η Μακεδονία και Θράκη κατέγραψαν αύξηση 8,3%, καταλαμβάνοντας το 11,4% της αγοράς.

Στην Κεντρική Ελλάδα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 7,3% και το μερίδιο της περιοχής στη συνολική πίτα διαμορφώθηκε στο 12,8%. Στη Θεσσαλονίκη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν 8,6%, με το μερίδιο να φτάνει το 9,8%, ενώ στην Αττική, η ανάπτυξη ήταν στο +6,8% και το μερίδιό της στο σύνολο της αγοράς στο 42,9%.

Τα ευρήματα της NielsenIQ καταδεικνύουν αφενός ότι για τους Έλληνες καταναλωτές το σούπερ μάρκετ είναι κάτι περισσότερο από σημείο για τις καθημερινές αγορές του και αφετέρου για τους λιανεμπόρους, το μήνυμα είναι ότι η ανάπτυξη έρχεται πλέον από την Περιφέρεια αλλά και από τα πολύ μικρά σημεία.

Τα καταστήματα γειτονιάς σημείωσαν ανάπτυξη 10,7%, την υψηλότερη απ’ όλους τους άλλους τύπους καταστημάτων. Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση είχαν τα υπερμάρκετ με +9,2% και ακολούθησαν τα μικρά καταστήματα με +9%, και τα μεγάλα με ανάπτυξη μόλις +5,8%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων