Euro2Day

Πόσο e-τζίρο κάνουν Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης και Κρητικός

Πού οδήγησε ο... ψηφιακός διάδρομος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της NielsenIQ για την καταναλωτική συμπεριφορά μας.
Πόσο e-τζίρο κάνουν Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης και Κρητικός

Δημοσιεύθηκε: 13 Ιουνίου 2025 - 07:29

Load more

Σε μια αγορά που παραμένει δεμένη με την παράδοση και το φυσικό δίκτυο, τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια σταθερή ενίσχυση των e-πωλήσεων.

Μπορεί οι πωλήσεις αυτές να μην αλλάζουν το ρου της ιστορίας και της κατανάλωσης, αποτυπώνουν όμως την τάση. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της NielsenIQ, οι e-πωλήσεις τεσσάρων λιανεμπόρων της χώρας που έχουν e-shop (Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης και ΑΝΕΔΙΚ/Κρητικός) συνεχώς ενισχύεται.

Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, οι online πωλήσεις των Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης και ΑΝΕΔΙΚ/Κρητικός άγγιξαν τα 121,4 εκατ. ευρώ, δηλαδή ήταν υψηλότερες κατά 12,7% σε σχέση με τα 107,7 εκατ. ευρώ του περσινού πενταμήνου. Το αντίστοιχο διάστημα του 2023 οι διαδικτυακές πωλήσεις ήταν στα 92,4 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για συνολική άνοδο 31,38% στην αγορά των online πωλήσεων από το 2023 έως το 2025, για τις τέσσερις αυτές αλυσίδες. Όμως παρά τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη, παρατηρείται μικρή επιβράδυνση σε σύγκριση με το περυσινό ποσοστό αύξησης, που ήταν +16,6%.

Αν συγκρίνουμε τα δύο κανάλια πωλήσεων, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των τεσσάρων αλυσίδων παρουσίασαν υψηλότερη ποσοστιαία ανάπτυξη από τις πωλήσεις του φυσικού τους δικτύου. Ειδικότερα, οι online πωλήσεις αυξήθηκαν εφέτος κατά 12,7%, ενώ οι πωλήσεις του φυσικού δικτύου των τεσσάρων αλυσίδων κατά 9%. Πέρυσι, η ανάπτυξη των online πωλήσεων είχε φτάσει το 16,6%, ενώ οι πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων σημείωσαν αύξηση μόλις 3,9%.

Σε ό,τι αφορά το μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε: Ε.Υ. Σκλαβενίτης, ΑΒ, Μασούτης και ΑΝΕΔΙΚ/Κρητικός, έχει αυξηθεί από 2,6% το 2022 σε 3,1% το 2024, και έχει φθάσει στο 3,3% στο φετινό πεντάμηνο. Ανάπτυξη που επιβεβαιώνει τη στροφή των καταναλωτών στις online αγορές στην οποία ποντάρουν οι αλυσίδες, είτε μέσω του δικού τους e-shop είτε μέσω συνεργασιών με άλλους παρόχους όπως την e-food και τη wolt.

Load more

Δείτε επίσης

Load more