Τα ορόσημα και οι κρίσιμες εκκρεμότητες του αεροδρομίου στο Καστέλι

Τα αρχαιολογικά ευρήματα και η παρέμβαση ΚΑΣ θα καθορίσουν την τοποθέτηση του ραντάρ. Εν αναμονή η προμήθεια εξοπλισμού. Κατασκευάζεται η συνδετήρια οδός. Εντός χρονοδιαγράμματος το κατασκευαστικό σκέλος από την ΤΕΡΝΑ.

Δημοσιεύθηκε: 8 Ιουλίου 2025 - 07:32

Load more

Η κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι έχει ήδη ξεπεράσει τα βασικά ορόσημα του χρονοδιαγράμματος του υπουργείου Υποδομών, όπως πιστοποιήθηκε προ ημερών από την ηγεσία του υπουργείου. Ήδη η πρόοδος του έργου έχει φθάσει το 60%, όταν τα ενδεικτικά ορόσημα που είχαν τεθεί για το 2025 ήταν η υλοποίηση του 50% του έργου μέσα στο β' τρίμηνο της χρονιάς και το 70% αυτού στο δ’ τρίμηνο του έτους.

Σύμφωνα με την ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει το έργο, οι βασικές υποδομές, όπως οι διάδρομοι, έχουν ξεπεράσει το 80%, ενώ το terminal βρίσκεται περίπου στο 55%. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή τη στιγμή στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 860 εργαζόμενοι και δουλεύουν 700 μηχανήματα ενώ με την έναρξη των ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών, ο αριθμός του προσωπικού θα ξεπεράσει τα 1.500 άτομα.

Η συμβατική υποχρέωση αλλά και η πραγματική πρόοδος των εργασιών υποδηλώνει πως το νέο διεθνές αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο κατασκευαστικά στο τέλος του 2026, ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει την εμπορική του λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2027.

Χωρίς να έχει μετατεθεί το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, το δημόσιο έχει παραδεχθεί πως υπάρχουν ζητήματα εντός και εκτός της έκτασης του αεροδρομίου, που πρέπει να αντιμετωπιστούν ώστε να μη σημειωθεί καθυστέρηση.

Το πρώτο αφορά σε αρχαιολογικά ευρήματα σε σημείο εντός της έκτασης όπου προβλέπεται η εγκατάσταση του ραντάρ του νέου αεροδρομίου. Η υπόθεση θα συζητηθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο μέσα στον Ιούλιο προκειμένου να δοθούν οι κατάλληλες οδηγίες προς τον ανάδοχο κατασκευής (ΤΕΡΝΑ) και τον Παραχωρησιούχο του έργου ΤΕΡΝΑ - GMR Airports Ltd - Δημόσιο για τις περαιτέρω κινήσεις.

Σε ό,τι αφορά τη συνδετήρια οδό του αεροδρομίου, αυτή προχωρά κανονικά ως προς την κατασκευή της, χωρίς ωστόσο να φαίνεται δυνατή η εμπρόθεσμη κατασκευή οδικής σήραγγας 3 χλμ. (σχεδιάστηκε εκ των υστέρων), καθώς δεν έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικές μελέτες.

Παράμετρος που επίσης απασχολεί την τελική λειτουργία του έργου -και τέθηκε επί τάπητος στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ ημερών στην Κρήτη- είναι η καθυστέρηση προμήθειας του απαραίτητου αεροναυτιλιακού εξοπλισμού από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Κατά πληροφορίες επισπεύδονται οι κινήσεις ώστε ο χρονισμός λειτουργίας των εγκαταστάσεων να συμπέσει με την ολοκλήρωση της κατασκευής. 

Για πολλούς το νέο αεροδρόμιο -σε έκταση 94.000 τ.μ., μεγαλύτερη κατά 32% από τον αρχικό σχεδιασμό- θεωρείται ως «game changer» για τον τουρισμό και την τοπική κοινωνία της Κρήτης και κατ’ επέκταση για την οικονομία της χώρας, καθώς θα έχει σχεδόν διπλάσιο capacity εξυπηρέτησης επιβατών στη φάση ωρίμασής του.

Ειδικότερα, τον πρώτο χρόνο λειτουργίας εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 10 εκατομμύρια επιβάτες ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τα 18.000.000 σε ετήσια βάση.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει περιοχή εμπορικών χρήσεων 13.000 τ.μ. αλλά και αποθηκευτικούς χώρους και χώρους γραφείων Αεροδρομίου άνω των 6.000 τ.μ., ενώ θα είναι συνδεδεμένο οδικώς με τον ΝΟΑΚ και τον ΒΟΑΚ. 

Πρόκειται δε για ένα «πράσινο αεροδρόμιο» με ιδία παραγωγή και διαχείριση ενέργειας, ενώ ανταποκρινόμενο στην ανάγκη μέριμνας για την κλιματική αλλαγή, θα δίνεται έμφαση στη μείωση αποτυπώματος CO2.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων