Κρας τεστ ξενοδοχείων και Airbnb σε τιμές και πληρότητες

Τα κρίσιμα στοιχεία στην έναρξη της φετινής τουριστικής σεζόν για τους πυλώνες του ελληνικού τουρισμού. Οι δυο δείκτες που χρησιμοποιούν περισσότερο οι επιχειρηματίες για να κρίνουν τις εξελίξεις.

Δημοσιεύθηκε: 12 Ιουλίου 2025 - 08:05

Load more

Με οριακή πτώση σε ποσοστό 0,8% σε σχέση με πέρυσι έκλεισε ο Μάιος σε επίπεδο τιμών για τα ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα, με τη διαφορά σε απόλυτους όρους να περιορίζεται σε μόλις 1 ευρώ.

Πιο αναλυτικά, η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου τον περασμένο Μάιο, μήνα κατά τον οποίο ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα περισσότερα ξενοδοχεία ανά τη χώρα, ήταν 112 ευρώ, ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με τα 113 ευρώ του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Σε μηναία βάση, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ), η μέση τιμή διάθεσης ενός δίκλινου δωματίου ενισχύθηκε σε ποσοστό 3% περίπου, δεδομένου ότι τον Απρίλιο το μέσο κόστος διανυκτέρευσης ανήλθε σε 109 ευρώ.

Την ίδια στιγμή βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι τα δεδομένα του ΙΤΕΠ με εκείνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ούτε αυτό τον μήνα συγκλίνουν, καθώς η ΕΛΣΤΑΤ διαπιστώνει αύξηση 5,5% σε ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία και το Ινστιτούτο καταγράφει οριακή μείωση σε ετήσια βάση.

Η πληρότητα

Το έτερο βασικό μέγεθος που καθρεφτίζει τις επιδόσεις των ξενοδοχείων, η πληρότητα, διαμορφώθηκε στο 62%, αυξημένη κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με τον Μάιο του 2024 - άνοδο της τάξης του 1,6% σε ετήσια βάση. Σε ό,τι αφορά τη μηνιαία πρόοδο της πληρότητας, καταγράφηκε άνοδος 26,5%, από το 49% τον Απρίλιο στο 62% τον Μάιο, όπως προαναφέρθηκε.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία προέρχονται από την έρευνα που πραγματοποιεί κάθε μήνα το ΙΤΕΠ και φιλοδοξεί να μετράει σε πραγματικό χρόνο τα κύρια μεγέθη των ελληνικών ξενοδοχείων, την πληρότητα και τη μέση τιμή του μήνα.

Οι επιδόσεις των Airbnb

Κι ενώ η πληρότητα των ξενοδοχείων κατέγραψε έστω και μικρή αύξηση σε ετήσια βάση, τα καταλύματα τύπου Airbnb κατέγραψαν οριακή απώλεια. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία από την εξειδικευμένη εταιρεία AriDNA, η πληρότητα στα καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων τον Μάιο σημείωσε μικρή πτώση πέριξ του 2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.

Ως προς τη μέση τιμή, η Ελλάδα συγκαταλέγεται στους πιο… ακριβούς προορισμούς για το καλοκαίρι, με το σχετικό κόστος να διαμορφώνεται στα 150 ευρώ, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της AirDNA.

Αντίστοιχα, η ζήτηση ενισχύθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση, με τον αριθμό των διαθέσιμων καταλυμάτων να αυξάνεται σε ποσοστό άνω του 5%.

Τι κοιτούν οι ξενοδόχοι

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η πληρότητα και η μέση ημερήσια τιμή είναι, όπως αποδεικνύεται, οι δύο βασικοί δείκτες απόδοσης που παρακολουθούν οι ξενοδόχοι για την αξιολόγηση των επιδόσεων των επιχειρήσεών τους.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αποτυπώνεται στη μελέτη «Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη λειτουργία των ελληνικών ξενοδοχείων», το 71% των επιχειρηματιών που έλαβαν μέρος στην έρευνα παρακολουθεί το ποσοστό πληρότητας κάθε μονάδας και το 59% τη μέση ημερήσια τιμή.

Ακολουθεί με ποσοστό 41,4% η μέση διάρκεια διαμονής ως δείκτης απόδοσης και έπονται το ποσοστό των άμεσων κρατήσεων (38,5%) και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (36,8%).

Παρατηρείται, επίσης, αξιοσημείωτη χρήση μεγεθών όπως ο δείκτης ικανοποίησης πελατών (32,4%), το συνολικό λειτουργικό ακαθάριστο κέρδος (32,0%) και το ποσοστό κόστους εργασίας (29,1%).

Αντίθετα, δείκτες βιωσιμότητας και λειτουργικής αποδοτικότητας, όπως RevPAM (1,7%), ποσοστό ανανεώσιμης ενέργειας (9,4%), κόστος απόκτησης πελάτη (7,6%) και δείκτης διατήρησης προσωπικού (12,3%), έχουν σαφώς χαμηλότερη παρακολούθηση.

Η ανάλυση δείχνει ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δίνουν έμφαση κυρίως σε δείκτες πληρότητας και εσόδων, ενώ δευτερεύουσα σημασία αποδίδεται σε δείκτες κόστους, ικανοποίησης πελατών και βιωσιμότητας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων