Ο τουρισμός φέρνει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις των... σούπερ μάρκετ

Οι ξένοι επισκέπτες δίνουν ώθηση στην κατανάλωση και τα σούπερ μάρκετ καταγράφουν νέο ρεκόρ. Με πωλήσεις 6,81 δισ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων κινείται για νέο ιστορικό υψηλό.

Δημοσιεύθηκε: 5 Αυγούστου 2025 - 07:31

Load more

Με την τουριστική σεζόν να ενισχύει την κατανάλωση, ειδικά σε νησιωτικές περιοχές, οι λιανέμποροι και οι προμηθευτές «είδαν» τα έσοδά τους να αυξάνονται κατά 6,6% το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το διάστημα Ιανουαρίου–Ιουνίου, η συνολική αξία των πωλήσεων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) έφτασε τα 6,81 δισ. ευρώ, έναντι 6,39 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αν η τάση αυτή συνεχιστεί και το β’ εξάμηνο, το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων θα καταγράψει νέο ιστορικό υψηλό.

Από τα στοιχεία της Circana προκύπτει πως τα τρόφιμα παραμένουν η μεγάλη «δύναμη» στην ελληνική αγορά FMCG, με μερίδιο άνω του 82% επί του συνολικού κύκλου εργασιών. Τόσο τα προϊόντα με σταθερό barcode όσο και εκείνα μεταβλητού βάρους (random weight – RW), όπως λαχανικά, γαλακτοκομικά και κρέατα, αποτέλεσαν βασικούς μοχλούς ανάπτυξης.

Οι πωλήσεις των επί ζυγίω προϊόντων, που αντιστοιχούν στο 22,6% των συνολικών πωλήσεων FMCG, εμφάνισαν ισχυρότερη δυναμική από τα τυποποιημένα προϊόντα, κυρίως χάρη στην αυξημένη τουριστική ζήτηση σε Κρήτη και νησιά. Οι γεωγραφικές αυτές περιοχές ξεπέρασαν την ηπειρωτική χώρα σε ρυθμό ανάπτυξης, με την Κρήτη στο +8,1% και τα νησιά στο +9,5%, έναντι +5,6% στην Αττική.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζεται η ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας (private label (PL). Το μερίδιο των PL προϊόντων έφτασε στο 27,2% το πρώτο εξάμηνο του 2025, κερδίζοντας συνεχώς έδαφος έναντι των επώνυμων (branded), ιδιαίτερα σε τρόφιμα και είδη οικιακής χρήσης.

Η ανάλυση κατά τύπο καταστήματος δείχνει διπλή δυναμική στην αγοραστική συμπεριφορά. Τα hypermarkets (>2.500 τ.μ.) κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων (+7,2%), χάρη στην τάση για αγορές μεγάλου όγκου. 

Την ίδια στιγμή οι προσφορές μειώνονται. Η συμβολή των Temporary Price Reductions (TPRs) στις συνολικές πωλήσεις FMCG υποχώρησε στο 25,3%, από 28,4% ένα χρόνο πριν. Η πτώση, ήταν εντονότερη στα μη τρόφιμα προϊόντα με -5,7 μονάδες στα είδη προσωπικής φροντίδας και -4,7 μονάδες στα απορρυπαντικά.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο FMCG, αυτό κατέγραψε τζίρο 157 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξημένο κατά 6% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Convert Group. Τα τρόφιμα, νωπά και κατεψυγμένα, οδήγησαν την online ανάπτυξη, ενώ άλλες κατηγορίες, όπως τα παιδικά είδη (-5%) και τα προϊόντα ομορφιάς (+1%), παραμένουν σε φάση στασιμότητας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων