Προβληματισμοί για την πρόσβαση σε δεδομένα οχημάτων

Αναδύονται σημαντικές απειλές για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την προστασία της ιδιωτικής ζωής, επισήμανε ο Mark Harvey, Διευθυντής Enterprise Connectivity της Ford Ευρώπης. Το συνδεδεμένο αυτοκίνητο δεν είναι ένα smartphone στους τροχούς.

Δημοσιεύθηκε: 16 Ιουνίου 2021 - 09:30

Load more

Τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα οχήματα γίνονται γρήγορα αναπόσπαστο μέρος της οικονομίας των δεδομένων της Ευρώπης.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που εκπροσωπεί τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη), συνεργάστηκε με το think tank της «ομάδας Kαγκουρό» για να πραγματοποιήσει έγκαιρη συζήτηση για αυτό το θέμα, εν όψει της πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για νομοθεσία σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος αργότερα αυτό το έτος.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει δεσμευτεί να παρέχει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματά της. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο Mark Harvey, Διευθυντής Enterprise Connectivity της Ford Ευρώπης, η ανεξέλεγκτη πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος θέτει σημαντικές απειλές για την ασφάλεια, την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την προστασία δεδομένων και την ιδιωτική ζωή.

«Ένα συνδεδεμένο αυτοκίνητο δεν είναι ένα smartphone στους τροχούς», προειδοποίησε ο κ. Harvey, τονίζοντας ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραμένουν υπεύθυνοι για την ασφάλεια και την ακεραιότητα των οχημάτων που παράγουν. «Είναι κρίσιμο για εμάς ότι η κοινή χρήση δεδομένων διεξάγεται με ασφαλή, και δίκαιο τρόπο».

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί χάρη στο μοντέλο «Extended Vehicle» για ανταλλαγή δεδομένων εκτός του οχήματος, εξήγησε ο Harvey. Αυτό το μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιεί ουδέτερους διακομιστές για να διασφαλίσει ότι όλοι οι παίκτες έχουν πρόσβαση στην ίδια είσοδο ταυτόχρονα, επιτρέποντάς τους να ανταγωνίζονται ισότιμα.

Η άποψη της Επιτροπής καταγράφηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικτυακής εκδήλωσης. «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα ρυθμίζουμε μόνο όπου είναι απαραίτητο, με νομοθεσία μελλοντική απόδειξη», εξήγησε η Kerstin Jorna της ΓΔ GROW. «Αυτό είναι το κλειδί για τη διασφάλιση ποιοτικών δεδομένων, της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και των πλεονεκτημάτων των καταναλωτών».

Η Henna Virkkunen, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τόνισε τη σημασία της τεχνολογικής ουδετερότητας σε αυτόν τον τομέα. «Η συνεργατική, συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα θα διευκολύνει την ομαλότερη, αποτελεσματικότερη, πιο πράσινη και ασφαλέστερη μεταφορά», είπε. «Αλλά αυτό θα είναι δυνατό μόνο επιτρέποντας στον κλάδο να βρει τον καλύτερο τρόπο αντί να επιλέξουν τη λύση οι νομοθέτες».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων