efood: Τα έξοδα για διανομή και delivery και τα «χρυσά» μερίσματα

Διανομή 20 εκατ. ευρώ από τα κέρδη του 2021 προτείνει η Γενική Συνέλευση. Η εκτόξευση του τζίρου και το αποτύπωμα της Delivery Hero.

Δημοσιεύθηκε: 26 Οκτωβρίου 2022 - 08:35

Load more

Μερίσματα 20 εκατ. ευρώ προς διανομή προτείνει από τα κέρδη του 2021 η Online Delivery, που λειτουργεί το efood, η οποία αποτελεί τον πυρήνα των δραστηριοτήτων της γερμανικής Delivery Hero στην Ελλάδα.

Ο κορυφαίος όμιλος online delivery, με κύκλο εργασιών πάνω από 6,6 δισ. ευρώ παγκοσμίως, πραγματοποιεί στην Ελλάδα πωλήσεις πάνω από 120 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2021 αθροίζει 112,8 εκατ. ευρώ από την efood (Online Delivery) και 5,15 από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της efood market (Delivery Hero Dmart Greece).

Αναπτύσσεται σε τρεις βασικούς πυλώνες, στη διανομή φαγητού/καφέ, στη διανομή προϊόντων καταστημάτων (κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, μανάβικα, βιβλιοπωλεία κ.ο.κ.) μέσω της efood και στη διανομή ψιλικών και ειδών super market μέσω της efood market. Ενισχύει τα μερίδιά του με αύξηση του δικτύου συνεργαζόμενων καταστημάτων και αύξηση της online παραγγελιοληψίας. Αν και οι ανατιμήσεις σε σειρά αγαθών δεν εξαιρούν το καλάθι του efood, δεν φαίνεται μείωση της αξίας του πέραν κάποιων διαφοροποιήσεων στον όγκο.

Βέβαια, καθώς η δραστηριότητα μεγαλώνει, αυξάνονται τα έξοδα σε αμοιβές delivery και διαφήμιση, γεγονός που αποτυπώθηκε σε μικρή επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της κερδοφορίας της Online Delivery.

Η εικόνα του ισολογισμού που δημοσίευσε η εταιρεία χθες στο ΓΕΜΗ δείχνει μια μεγάλη αύξηση τζίρου, στα 112,8 εκατ. ευρώ το 2021 από 64,5 εκατ. ευρώ το 2020, χάρη στην ισχυρή αύξηση εσόδων από προμήθειες της τάξης των 31 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 23,2 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας μείωση από τα 28,9 εκατ. ευρώ του 2020 και τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 28,9 εκατ. ευρώ, μειωμένα από τα 31,8 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Η μικρή κάμψη της κερδοφορίας αποδίδεται στα αυξημένα έξοδα για διαφήμιση και αμοιβές delivery. Είναι ενδεικτικό ότι οι αμοιβές υπηρεσιών delivery ενισχύθηκαν το 2021 πάνω από τα 38 εκατ. ευρώ ενώ το 2020 ήταν 6,7 εκατ. ευρώ. Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία έχει αυξήσει το δίκτυο των διανομέων της από 108 το 2020 σε 555 κατά μέσο όρο το 2021, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Go Delivery.

Επίσης, τα έξοδα προβολής και διαφήμισης διπλασιάστηκαν για την Online Delivery, για να φτάσουν στα 14,2 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Πάντως η κάμψη της κερδοφορίας δεν επηρεάζει τη διανομή μερίσματος. Η διοίκηση της εταιρείας προτείνει τη διανομή μερισμάτων 20 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης, πρόταση που τελεί υπό την έγκριση της γενικής συνέλευσης των μετόχων.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων