Αθηναϊκή Στρωματοποιία: Άνοιγμα σε ξενοδοχεία και παραγωγές για τρίτους

Οι επενδύσεις στο δίκτυο Media Strom, η συνεργασία με την Praktiker και οι βλέψεις για εξαγωγές. Στόχος 30 εκατ. ευρώ τζίρου το 2023.

Δημοσιεύθηκε: 2 Φεβρουαρίου 2023 - 08:18

Load more

Επιθετική ανάπτυξη στην ξενοδοχειακή αγορά -4άστερα και 5άστερα ξενοδοχεία-, περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου λιανικής, που αριθμεί σήμερα 126 σημεία και τοποθέτηση νέου brand στην αγορά, ειδικά για το νεανικό κοινό, σχεδιάζει η Αθηναϊκή Στρωματοποιία.

Ο leader του κλάδου, σε μια αγορά με αξία γύρω στα 160 εκατ. ευρώ σε τιμές καταναλωτή, στοχεύει φέτος σε ανάπτυξη γύρω στο 40% στην επαγγελματική αγορά στρωμάτων.

Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο στην Ελλάδα πωλούνται κατ' εκτίμηση 450-500 χιλιάδες στρώματα οικιακής χρήσης και άλλα 100 χιλιάδες σε επαγγελματίες. Υπολογίζεται ότι περίπου 10% της αγοράς αντιστοιχεί στο μερίδιο της ΙΚΕΑ, που αποτελεί τον μεγαλύτερο παίκτη μεταξύ των πολυεθνικών, οι οποίοι συνολικά αθροίζουν μερίδιο γύρω στο 12%. Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κλάδο και ακολουθεί η Candia Strom, η Greco Strom, η Elite Strom κ.ά.

Η ξενοδοχειακή αγορά αποτελεί επενδυτική ευκαιρία για τις εταιρείες του κλάδου, όπως και για την Αθηναϊκή Στρωματοποιία, που πρακτικά επιχειρεί διείσδυση στον τομέα, απ' όπου σήμερα αντλεί μόλις 2,1% του τζίρου της. Καθώς η τουριστική αγορά ωριμάζει και οι επιχειρηματίες αλλάζουν προσέγγιση πιεζόμενοι και από τους tour operators για παροχή καλύτερων υπηρεσιών, δημιουργούνται ευκαιρίες από τις κυοφορούμενες επενδύσεις σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας. Εξάλλου, μέχρι πρότινος το κριτήριο των επαγγελματιών ήταν αποκλειστικά η τιμή, ακόμη και σε 5άστερα, όπως σημείωσε σε παρουσίαση που διοργανώθηκε χθες στο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στο Μαρκόπουλο ο Γιώργος Νιάρχος, εκ των ιδιοκτητών και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας. Εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας, που συμπληρώνει 55 χρόνια δραστηριότητας.

Εκτός από επέκταση στην ξενοδοχειακή αγορά η Αθηναϊκή Στρωματοποιία στοχεύει επίσης φέτος να διαθέσει στην αγορά νέες σειρές κι ένα νέο προϊόν που έχει σχεδιάσει, το sleep dimmer, κυρίως για νεανικά κοινά, δίνοντας έμφαση στο κανάλι του e-commerce. Στα πλάνα για το 2023 περιλαμβάνονται επίσης επενδύσεις (1 εκατ. ευρώ) σε αναβάθμιση ERP, εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ με στόχο κάλυψη του 80-90% της ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία του εργοστασίου αλλά και επέκταση του δικτύου με 3 νέα καταστήματα.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, που έχει παρουσία στο λιανεμπόριο με το brand Media Strom από το 1977, διαθέτει σήμερα 35 εταιρικά καταστήματα, 21 franchise κι επιπλέον 70 mini franchise, σημεία πώλησης που λειτουργούν ως shop in shop σε διάφορες περιοχές ανά την επικράτεια. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι διαθέτει και δίκτυο 600 συνεργατών χονδρικής. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης ακινήτων σε 8 περιοχές που δεν καλύπτονται επαρκώς και στοχεύει να ανοίξει 3 νέα καταστήματα το 2023.

Στους μελλοντικούς στόχους περιλαμβάνονται και οι εξαγωγές που σήμερα είναι περιορισμένες σε Αλβανία και Κύπρο. Υπήρχαν σχέδια αλλά «πάγωσαν» με την πανδημία, ενώ η εταιρεία έχει αποδιοργανώσει το χαρτοφυλάκιο των χωρών στις οποίες είχε αναπτύξει εξαγωγές στο παρελθόν, με χαρακτηριστική περίπτωση τη Ρωσία, απ' όπου αποσύρθηκε μετά τη ζημιά που προκάλεσε στη δραστηριότητα η υποτίμηση στο ρούβλι. Σήμερα διερευνά εξαγωγές στα Βαλκάνια και στις αγορές της Μέσης Ανατολής, δηλώνοντας ανοιχτή σε διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης.

Το εργοστάσιο

Με δυναμικότητα που ανέρχεται σε 1.000 στρώματα την ημέρα, μετά τις επενδύσεις της προηγούμενης δεκαετίας (ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ) το εργοστάσιο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στο Μαρκόπουλο αξιοποιεί σήμερα μόλις το 30% αυτών των δυνατοτήτων, με αποτέλεσμα η διοίκηση της επιχειρηματικής οικογένειας Νιάρχου να είναι ανοιχτή σε συνεργασίες για παραγωγές τρίτων. Σήμερα η μονάδα διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό, 28 σημεία ελέγχου στην παραγωγική διαδικασία και τμήμα R&D ενώ μέσω συστήματος προσομοίωσης μπορεί σε 34 ώρες να καταγράψει το μέγεθος καταπόνησης ενός στρώματος σε 10 χρόνια. Στο εργοστάσιο κατασκευάζονται ολοκληρωμένα συστήματα ύπνου: βάσεις, κρεβάτια επενδεδυμένα με ύφασμα, μαξιλάρια και προστατευτικά.

Τα σήματα

Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία δραστηριοποιείται κυρίως στην οικιακή αγορά και είναι γνωστή από το σήμα Media Strom. Διαθέτει ωστόσο άλλα δύο σήματα στο χαρτοφυλάκιό της. Το ένα είναι το σήμα της Stromatex, εταιρείας που μεσουρανούσε τη δεκαετία του '50 και του '60 συνδέοντας το όνομά της με τα στρώματα με ελατήριο. Το brand εξαγοράστηκε το 1992 από την Αθηναϊκή Στρωματοποιία και αξιοποιείται στη χονδρική, σε μεταπωλητές στρωμάτων που κατασκευάζουν ή εμπορεύονται κρεβατοκάμαρες. Το τρίτο σήμα είναι το Zenius, που αναπτύχθηκε πριν 4 χρόνια για την Praktiker, με την οποία η Αθηναϊκή Στρωματοποιία διατηρεί πολυετή συνεργασία, από το 1992. Το μερίδιο της Praktiker, αν και είναι σημαντικό σε όγκο, είναι μικρό μονοψήφιο σε αξία (περίπου 6% του τζίρου), καθώς πρόκειται για οικονομικά προϊόντα. Υπάρχουν ωστόσο σχέδια για περαιτέρω προώθησή τους.

Οι οικονομικοί στόχοι

Η Αθηναϊκή Στρωματοποιία στοχεύει σε τζίρο 30 εκατ. ευρώ το 2023, με EBITDA 7,3 εκατ. ευρώ (από 26,5 εκατ. ευρώ και 5,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα το 2022). Η εταιρεία στάθηκε όρθια στην οικονομική κρίση που προηγήθηκε, όταν συνδεδεμένοι κλάδοι με τη στρωματοποιία όπως τα έπιπλα και η οικοδομή κατέρρευσαν, με απώλειες της τάξης του 60-70%. Λουκέτα σε καταστήματα, επισφάλειες σε εταιρείες, πτώση της ζήτησης σε προϊόντα υψηλής τιμής και αποδυνάμωση της κατανάλωσης επιβράδυναν την προηγούμενη δεκαετία τον τζίρο της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας, που το 2010 είχε φτάσει στα 38 εκατ. ευρώ.

Την τελευταία πενταετία, με εξαίρεση το 2020 (λόγω πανδημίας), τα μεγέθη έχουν σταθεροποιηθεί και η εταιρεία διαθέτει υγιή οικονομική διάρθρωση, με δανεισμό σε λογικά πλαίσια (15 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με τον κ. Νιάρχο.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία επενδύει σταθερά στο ανθρώπινο δυναμικό της, έχοντας κάνει δύο φορές αυξήσεις, κοντά στο 13%, το 2022 σε μεγάλη μερίδα εργαζομένων που αριθμούν συνολικά 250 άτομα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων