Παπουτσάνης: Στο €1,7 εκατ. τα καθαρά κέρδη στο 6μηνο

Η αξία των εξαγωγών ανήλθε κατά την τρέχουσα περίοδο σε 18 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, μειωμένη κατά 18% αντιπροσωπεύοντας το 56% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Δημοσιεύθηκε: 4 Αυγούστου 2023 - 18:45

Load more

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 2,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Α' Εξάμηνο του 2022, αναφέρει η εταιρεία Παπουτσάνης.

Βασικά οικονομικά μεγέθη Α' Εξαμήνου 2023

 

Α' Εξάμηνο 2023

Α' Εξάμηνο 2022

Μεταβολή

Κύκλος εργασιών

€ 32,2 εκατ.

€ 33,6 εκατ.

-4%

Μικτό Κέρδος

€ 10,3 εκατ.

€ 9,8 εκατ.

5%

Κέρδη προ φόρων

€ 2,3 εκατ.

€ 3,3 εκατ.

-30%

Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, μη επαναλαμβανόμενων αποτελεσμάτων και αποσβέσεων

€ 4,3 εκατ.

 

€ 4,9 εκατ.

 

-12%

 

Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε σχετικά:

«Κατά το Α' Εξάμηνο του 2023, η Παπουτσάνης συνέχισε να υλοποιεί την αναπτυξιακή στρατηγική της, γεγονός που επέτρεψε την άμεση προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες στην αγορά, τη μείωση του παραγωγικού κόστους και τη διασπορά των κινδύνων αλλά και την αύξηση της παραγωγικότητας. Δίνοντας έμφαση στην περαιτέρω ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης, την επέκταση σε νέες κατηγορίες και αγορές με το ΑΡΚΑΔΙ και τη συνεχή ενίσχυση των στενών και μακροχρόνιων συνεργασιών με στρατηγικούς πελάτες και προμηθευτές, προχωρούμε στην ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων, στις βιώσιμες επενδύσεις σε επίπεδο παραγωγής και προϊόντων και την πλήρη αξιοποίηση του επενδυτικού πλάνου της τελευταίας τριετίας ώστε να παραμένουμε αισιόδοξοι για το σύνολο του έτους».

Επισκόπηση αποτελεσμάτων

Ο κύκλος εργασιών της Εταιρείας το Α' Εξάμηνο του 2023 παρουσιάζει μείωση κατά 4% με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 32,2 εκατ. ευρώ έναντι 33,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Η αξία των εξαγωγών ανήλθε κατά την τρέχουσα περίοδο σε 18,0 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, μειωμένη κατά 18% αντιπροσωπεύοντας το 56% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 24% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 21% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 39% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 16% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.

Το Α' Εξάμηνο του 2023 έχει σημειωθεί μείωση των τιμών σε σημαντικό μέρος των υλών που χρησιμοποιεί η Εταιρεία για την παραγωγή των προϊόντων της. Αντίστοιχα, οι τιμές της ενέργειας –ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο– παρόλο που παραμένουν σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά της προ-πανδημίας εποχή, είναι σαφώς βελτιωμένες από τα υψηλά του 2022. Οι τάσεις αυτές επηρέασαν θετικά το μικτό κέρδος το οποίο ανήλθε σε 10,3 εκατ. ευρώ έναντι 9,8 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5%. Παράλληλα, τo περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά και ανήλθε σε 32% έναντι 29% το Α' Εξάμηνο του 2022.

Οι λειτουργικές δαπάνες (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) ανήλθαν σε 7,2 εκατ. ευρώ έναντι 6 εκατ. ευρώ κυρίως λόγω αύξησης των δαπανών προώθησης και υποστήριξης των πωλήσεων της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων τα οποία παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών, μη επαναλαμβανόμενων αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 4,3 εκατ. έναντι κερδών 4,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Τα κέρδη της Εταιρείας, πέραν των ανωτέρω, επηρεάστηκαν και από το αυξημένο κόστος δανεισμού συνέπεια των συνεχών αυξήσεων των βασικών επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες. Τα κέρδη  προ φόρων ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 3,3 το Α' Εξάμηνο του 2022. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 2,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το Α' Εξάμηνο του 2022.

Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας

Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 51% σε σύγκριση με το Α' Εξάμηνο του 2022, παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο (-53,2% για το εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 76% και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης Παπουτσάνη κερδίζουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό με πολύ καλές προοπτικές.

Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων αναπτύχθηκαν κατά 1% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις πρώτου εξαμήνου του 2022, με τις εγχώριες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 35% σε σχέση με πέρυσι, καλύπτοντας μέρος της υποχώρησης των πωλήσεων στο εξωτερικό, οι οποίες έρχονται να συγκριθούν με ένα πολύ υψηλό πρώτο εξάμηνο του 2022 λόγω του ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής  αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.

Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής περιορίστηκαν κατά 15%, τάση που οδηγείται από τις πωλήσεις εξωτερικού. Στις αγορές του εξωτερικού, και κυρίως στην Ευρώπη, οι σημαντικές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους οδήγησαν ορισμένες πολυεθνικές-πελάτες μας σε επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής και επαναξιολόγηση του προϊοντικού τους portfolio, με αποτέλεσμα καταργήσεις κωδικών και την επακόλουθη μείωση της ζήτησης. Παράλληλα η Παπουτσάνης βρίσκεται σε συζητήσεις για νέες συνεργασίες με πολύ καλές προοπτικές, που θα ενισχύσουν την κατηγορία, εντός αλλά και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης, παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό. Αντιθέτως, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας του λιανεμπορίου σε Ελλάδα και εξωτερικό παρουσίασαν αύξηση 15,3% σε αξία σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 ενώ και εδώ έχουν γίνει επαφές κυρίως με αλυσίδες του εξωτερικού για νέες συμφωνίες συνεργασίας.

Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στη συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της πελάτες του εξωτερικού, το πρώτο εξάμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 27%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στην ΝΑ Ασία. Κατά το 2022, η Παπουτσάνης, αξιοποιώντας το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη συγκυρία επέτρεψε στην Παπουτσάνης να αναπτύξει αξιόλογες συνεργασίες με δυναμική, που θα ενισχύσουν την κατηγορία.

Επιχειρηματική προοπτική

Παρά το ρευστό περιβάλλον, τις πρωτοφανείς πληθωριστικές πιέσεις και τις συνεχόμενες αυξήσεις επιτοκίων που επηρεάζουν την κατανάλωση διεθνώς, η Παπουτσάνης συνεχίζει να εστιάζει στις αναπτυξιακές προοπτικές της. Προς αυτή την κατεύθυνση για το Β' Εξάμηνο του έτους:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων