Coca Cola HBC: Αύξηση τζίρου 17% στο εννεάμηνο, το guidance για 2023

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση στο τρίμηνο. Η εισηγμένη αναμένει αύξηση των λειτουργικών κερδών 9-12% εφέτος. Για ισχυρές επιδόσεις μιλά ο CEO Zoran Bogdanovic.

Δημοσιεύθηκε: 31 Οκτωβρίου 2023 - 09:19

Load more

Η Coca-Cola HBC AG, όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, ανακοινώνει σήμερα την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου 2023.

Βασικά σημεία επιδόσεων τρίτου τριμήνου

Άλλο ένα τρίμηνο ισχυρής οργανικής ανάπτυξης, χάρη στη συνεχιζόμενη υλοποίηση της στρατηγικής μας σε σχέση με τα προϊόντα 24/7 κατανάλωσης.

Ο κ. Zoran Bogdanovic (φωτό), Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που είχαμε καλές επιδόσεις για ακόμα μία φορά και που σημειώσαμε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Αυτό οφείλεται στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά, η οποία υποστηρίζεται από τη διαρκή εστίαση στις κατηγορίες στρατηγικής προτεραιότητας, δηλαδή στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών, των ποτών ενέργειας και του καφέ, καθώς και από την εστίασή μας στην ανάπτυξη δυνατοτήτων προσαρμοσμένων στην εξατομικευμένη υλοποίηση σε κάθε σημείο πώλησης. Η εξελιγμένη διαχείριση της αύξησης των καθαρών εσόδων, μέσω της αξιοποίησης δεδομένων, πληροφοριών και αναλύσεων, μας βοηθούν να προσαρμόζουμε τις πρωτοβουλίες μας και την εκτέλεση της στρατηγικής μας στα διαφορετικά καταναλωτικά περιβάλλοντα και να ισορροπούμε επιτυχώς ανάμεσα στη διατήρηση προσιτών τιμών και στην παροχή προϊόντων υψηλής αξίας. Ως αποτέλεσμα, πετύχαμε τόσο αυξημένα έσοδα ανά κιβώτιο όσο και υψηλότερα μερίδια αγοράς.

Επιπλέον, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο μέλλον μας, με σαφή εστίαση στην επίτευξη των στόχων μας σε σχέση με τη βιωσιμότητα. Στην Αυστρία, εισαγάγαμε μια πρωτοπόρα για τη βιομηχανία εναλλακτική στην πλαστική μεμβράνη συσκευασίας για τις πολυσυσκευασίες φιαλών μελλοντικής κατανάλωσης, ενώ στη Ρουμανία επενδύσαμε σε δυνατότητες ανακυκλωμένου PET ώστε να ενισχύσουμε την περιβαλλοντική κυκλικότητα των συσκευασιών.

Επιβεβαιώνουμε τις κατευθυντήριες γραμμές μας για ισχυρή ανάπτυξη το 2023 και, παρά τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σε επίπεδο μακροοικονομικού περιβάλλοντος, παραμένουμε σε πολύ καλή θέση ως προς την επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων μας».

Επιχειρηματικές προοπτικές

Οι επιδόσεις μας κατά το τρίτο τρίμηνο ήταν αντίστοιχες των προσδοκιών μας, υποστηριζόμενες από το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης του όγκου πωλήσεων σε οργανική βάση, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικράτησαν σε ορισμένες αγορές. Λαμβάνοντας πάντα υπόψη τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας 24/7 κατανάλωσης, καθώς και στις ευκαιρίες ανάπτυξης στις διαφορετικών χαρακτηριστικών αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε, που ενισχύονται από την εστίασή μας στην υλοποίηση της στρατηγικής μας στην αγορά και στις ικανότητες τις οποίες έχουμε θέσει ως προτεραιότητα, αλλά κυρίως στους ταλαντούχους ανθρώπους μας. Οι προσδοκίες μας για το 2023 παραμένουν αμετάβλητες:

• Εξακολουθούμε να αναμένουμε αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους.

• Συνεχίζουμε να αναμένουμε αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό για το 2023, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις αρχίζουν να μετριάζονται.

• Αναμένουμε αύξηση των λειτουργικών κερδών στο εύρος 9% με 12% σε οργανική βάση για το 2023 συνολικά.

Τεχνική ανάλυση

Στο πλαίσιο της τεχνικής μας ανάλυσης, αναμένουμε πλέον χαμηλότερο επίπεδο χρηματοοικονομικών εξόδων για το 2023. Οι λοιπές προσδοκίες μας παραμένουν αμετάβλητες.

Συναλλαγματικές ισοτιμίες: Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι η αρνητική επίδραση στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές μετατροπής των αποτελεσμάτων στο νόμισμα αναφοράς του ομίλου θα παραμείνει στα επίπεδα των €50-60 εκατ.

Έξοδα αναδιάρθρωσης: Δεν αναμένουμε σημαντικά έξοδα αναδιάρθρωσης το 2023.

Φόροι: Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι ο συγκρίσιμος φορολογικός συντελεστής θα διαμορφωθεί στο άνω άκρο του εύρους 25%-27%.

Χρηματοοικονομικά έξοδα: Αναμένουμε πλέον ότι τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα για το 2023 θα κυμανθούν μεταξύ €50-60 εκατ. (προηγούμενη εκτίμηση €65-75 εκατ.).

Περίμετρος ενοποίησης: Το 2023 αναμένουμε όφελος περίπου €45 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη από τη διεύρυνση της περιμέτρου ενοποίησης, η οποία αντικατοπτρίζει την ενοποίηση της Multon (από 11 Αυγούστου 2022) και την εξαγορά της Three Cents (από 21 Οκτωβρίου 2022). 

Μεσοπρόθεσμοι χρηματοοικονομικοί στόχοι

Ως μέρος της εξέλιξης της στρατηγικής μας ως προς την ανάπτυξη, τον Μάιο του 2023, επικαιροποιήσαμε τους χρηματοοικονομικούς μας στόχους ώστε να καλύπτουν τη μεσοπρόθεσμη περίοδο μετά το 2023. Παράλληλα με τη συνεχιζόμενη ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής μας, οι στόχοι αυτοί αντικατοπτρίζουν μια θετική προοπτική για τις κατηγορίες αγορών μας και την προσδοκία μας να κερδίσουμε περαιτέρω μερίδιο αγοράς.

• Μέση ετήσια αύξηση των καθαρών εσόδων κατά 6-7% σε οργανική βάση (προηγούμενη εκτίμηση: 5-6% ετησίως),

• Μέση ετήσια διεύρυνση του περιθωρίου λειτουργικών κερδών κατά 20-40 μονάδες βάσης σε οργανική βάση,

• Κεφαλαιουχικές δαπάνες ως ποσοστό των καθαρών εσόδων στο εύρος 6,5-7,5% ετησίως

• Συνεχιζόμενη εστίαση στην αύξηση της απόδοσης επενδυμένων κεφαλαίων (ROIC) (2022: 14.1%).

Επίσης, επιβεβαιώσαμε τη δέσμευσή μας σε μία προοδευτική μερισματική πολιτική που αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος μεταξύ 40-50% των συγκρίσιμων Κερδών ανά Μετοχή ετησίως, η οποία και υποστηρίζεται από την επίτευξη της αύξησης των καθαρών ταμειακών ροών μεσοπρόθεσμα. Επιβεβαιώσαμε, επίσης, τον στόχο μας να διατηρήσουμε μια αναλογία καθαρού δανεισμού ως προς το EBITDA στο εύρος 1,5 με 2 φορές.

Ανεπτυγμένες αγορές

Στην Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, χάρη στην προσεκτικά σχεδιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής τουριστικής περιόδου. Στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, που οφείλεται κυρίως στις επιδόσεις της Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν την ισχυρή δυναμική τους και κατέγραψαν ισχυρή διψήφια αύξηση.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων