Euro2Day

ΔΑΑ: Κέρδη 236 εκατ., μέρισμα €0,78 και πρόταση για Scrip Dividend

Επιταχύνει το επενδυτικό σχέδιο το Ελευθέριος Βενιζέλος και δίνει την επιλογή στους μετόχους να επανεπενδύσουν μερίσματα έως 240 εκατ. στην τετραετία, προκειμένου να αυξηθεί το μετοχικό κεφάλαιο. Τα χρονοδιαγράμματα επέκτασης.
ΔΑΑ: Κέρδη 236 εκατ., μέρισμα €0,78 και πρόταση για Scrip Dividend

Δημοσιεύθηκε: 24 Φεβρουαρίου 2025 - 10:00

Load more

H εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» (RIC: AIAr.AT, Bloomberg: AIA.GA, ATHEX: ΔΑΑ), εφεξής «Εταιρεία» ή «ΔΑΑ», ανακοινώνει σήμερα τα μη ελεγμένα οικονομικά αποτελέσματα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, τα οποία καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς:

Ενημέρωση Στρατηγικής

Δήλωση του κ. Ιωάννη Παράσχη, Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) του ΔΑΑ, για τα οικονομικά αποτελέσματα: «Με ιδιαίτερη ικανοποίηση παρουσιάζουμε σήμερα τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, που καταδεικνύουν ακόμη μία δυναμική χρονιά για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει αύξηση 13% και να αγγίζει το ιστορικό ρεκόρ των 31,9 εκατομμυρίων επιβατών.

Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2024, τα έσοδά μας ανήλθαν σε 665,5 εκατομμύρια ευρώ, υψηλότερα κατά 10% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και παράλληλα το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 424,8 εκατομμύρια ευρώ. Κατά την περίοδο αυτή ανακοινώσαμε την προσθήκη νέων συναρπαστικών προορισμών, αυξάνοντας τις επιλογές των επιβατών μας, ενώ συνεχίζουμε να παραμένουμε προσηλωμένοι στη δέσμευσή μας για παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας, με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Έχοντας ήδη καταγράψει σημαντική πρόοδο στην προετοιμασία μας για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου και λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική και τις τάσεις της επιβατικής κίνησης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόφασή μας να επιταχύνουμε την επέκταση των εγκαταστάσεών μας, ενοποιώντας τις δύο φάσεις ανάπτυξης 33MAP7 και 40MAP, προκειμένου να διασφαλίσουμε την απαιτούμενη δυναμικότητα για την εξυπηρέτηση 40 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως έως το 2032.

Η επιτάχυνση της επέκτασης του Αεροδρομίου θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους μας, εξασφαλίζοντας ενισχυμένες αποδόσεις από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες μέσω της σταδιακής αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει την Εταιρεία, καθώς και ταχύτερη αξιοποίηση των προοπτικών των Μη Αεροπορικών Δραστηριοτήτων».

Τιμολογιακή Πολιτική και Μάρκετινγκ Αεροδρομίου

Σε συνέχεια της ετήσιας διαβούλευσης με τους χρήστες του Αεροδρομίου, η Εταιρεία αποφάσισε να διατηρήσει τις αεροπορικές χρεώσεις αμετάβλητες για το έτος 2024, με εξαίρεση την αύξηση της Χρέωσης Εξυπηρέτησης Επιβατών (Passenger Terminal Facility charge - PTF), η οποία τέθηκε σε ισχύ από τις 2 Νοεμβρίου 2024, ως αποτέλεσμα της μείωσης του Τέλους Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ), όπως προβλέπεται στο άρθρο 52 του Ν.4465/2017.

Η τροποποίηση αυτή πραγματοποιήθηκε ώστε να αποκατασταθούν τυχόν απώλειες εσόδων μέσω ισόποσης αναπροσαρμογής της χρέωσης PTF, διασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία και το επίπεδο εξυπηρέτησης που παρέχεται σε όλους τους Χρήστες του Αεροδρομίου, διατηρώντας παράλληλα ένα σταθερό συνολικό επίπεδο χρεώσεων και με ουδέτερο αντίκτυπο για τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες αντίστοιχα.

Η επιβατική κίνηση διατήρησε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης καθ' όλη τη διάρκεια του 2024, αξιοποιώντας τη θετική δυναμική που καταγράφηκε το 2023. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση ήταν αποτέλεσμα των εντατικών προσπαθειών της ομάδας ανάπτυξης δρομολογίων του ΔΑΑ, η οποία συνεργάστηκε στενά με τις αεροπορικές εταιρείες για την υλοποίηση κοινών στρατηγικών ανάπτυξης. Μέχρι το τέλος του 2024, σημειώθηκε σημαντική πρόοδος, ιδιαίτερα σε μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη, οι οποίες μαζί αντιπροσωπεύουν πάνω από το 87% της διεθνούς κίνησης του Αεροδρομίου.

Το 2024, το Πρόγραμμα Αναπτυξιακών Κινήτρων συνέχισε να εφαρμόζεται με επιτυχία καθώς επίσης και με απόλυτη διαφάνεια και χωρίς διακρίσεις μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών. Παράλληλα, εμπλουτίστηκαν συγκεκριμένα κίνητρα με στόχο τόσο την ενίσχυση της ελκυστικότητας του Αεροδρομίου όσο και της διασυνδεσιμότητας της Αθήνας και της Ελλάδας με το εξωτερικό. Επιπλέον, το Πρόγραμμα ενισχύθηκε με συγκεκριμένα κίνητρα που στοχεύουν στην ανάπτυξη δρομολογίων κατά τις ώρες με χαμηλότερα επίπεδα κίνησης, προσφέροντας ελκυστικές εκπτώσεις στις αεροπορικές εταιρείες.

Η ανάκαμψη του δικτύου της Αθήνας και η συνεχής ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας του προορισμού, σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή αύξηση της επιβατικής κίνησης και την επιτυχημένη στρατηγική αεροπορικού μάρκετινγκ του ΔΑΑ, αναγνωρίστηκαν από τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες και οδήγησαν την Εταιρεία στην κορυφή μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία αεροδρομίων με περισσότερους από 20 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, στο πλαίσιο των βραβείων «ROUTES EUROPE 2024».

Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου

Με την ανάκαμψη της κίνησης μετά την πανδημία, η Εταιρεία συνέχισε την υλοποίηση του Προγράμματος Επέκτασης του Αεροδρομίου, με στόχο την αύξηση της δυναμικότητάς του. Το Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου βασίζεται στο Χωροταξικό Σχέδιο (Master Plan) το οποίο έχει λάβει την έγκριση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) την 27η Δεκεμβρίου 2019, και προβλέπει τη σταδιακή αύξηση της δυναμικότητας του Αεροδρομίου έως και 50 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Με γνώμονα την εξαιρετικά ισχυρή ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η Εταιρεία είναι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι προχωρά σε στρατηγική επιτάχυνση των φάσεων του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου. Ο τρέχων σχεδιασμός επέκτασης του τερματικού σταθμού ενσωματώνει τις φάσεις επέκτασης 33MAP και 40MAP.

Στη συγκεκριμένη διαδικασία σχεδιασμού, δημιουργούνται σημαντικές συνέργειες σε επίπεδο δυναμικότητας, εμπορικής ανάπτυξης και σταδίων κατασκευής. Ως αποτέλεσμα, αποφασίσαμε να επιταχύνουμε την υλοποίηση της επέκτασης, ώστε να περιλαμβάνει την αύξηση της δυναμικότητας εξυπηρέτησης στα 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Ο συνδυασμός των 2 φάσεων θα αποφέρει πολλαπλά οφέλη:

Η επιτάχυνση του 33MAP και του 40MAP συμμορφώνεται πλήρως με το Χωροταξικό Σχέδιο. Βασικό χαρακτηριστικό είναι η περαιτέρω επέκταση του κτιρίου του κύριου αεροσταθμού (MTB) και του κτιρίου δορυφορικού αεροσταθμού (STB), με συνολική αύξηση των χώρων κατά περίπου 148.000 τ.μ. (+68%) για την παροχή πρόσθετων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών, πρόσθετων αιθουσών επιβίβασης, νέων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, διευρυμένων χώρων λιανικής πώλησης και εστίασης, καθώς και των απαιτούμενων τροποποιήσεων του οδικού δικτύου και λοιπών υποδομών.

Τα άλλα μέρη του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου, που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και τον νέο πολυώροφο χώρο στάθμευσης οχημάτων, συνεχίζονται σύμφωνα με τον προγραμματισμό, με την ολοκλήρωσή τους να αναμένεται εντός του β' τριμήνου του 2027.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει καμία ανάγκη για πρόσθετο διάδρομο προσγείωσης / απογείωσης ή πρόσθετους τροχόδρομους. Επίσης, κατά τη διάρκεια του 2024, η Εταιρεία προέβη στα ακόλουθα βήματα:

Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα (αποτυπωμένο σε τιμές 2024) εκτιμάται σε περίπου 1.280 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος 2025-32. Μέχρι το 50% των επενδύσεων αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2028 και το υπόλοιπο μέρος μέχρι το 2032. Το επενδυτικό πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί κυρίως με δανεισμό (ο οποίος σε μεγάλο βαθμό έχει ήδη εξασφαλιστεί) και εν μέρει από το Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend).

Μέρισμα και Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend)

Σύμφωνα με τη μερισματική πολιτική της Εταιρείας και με βάση τα καθαρά κέρδη του 2024, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας προτίθεται να προτείνει στην προσεχή Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή του 100% των καθαρών κερδών της χρήσης 2024, που αντιστοιχεί σε μικτό μέρισμα περίπου 0,78 ευρώ ανά μετοχή.

Λαμβάνοντας υπόψη την επιτάχυνση των επενδύσεων της Εταιρείας, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΑΑ αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει στους μετόχους του στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της 14ης Απριλίου 2025 ένα τετραετές προαιρετικό Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος, το οποίο θα παρέχει τη δυνατότητα στους δικαιούχους μετόχους να επιλέξουν την επανεπένδυση μέρους των μερισμάτων που τους αντιστοιχεί, συνολικού ποσού έως και 240 εκατ. ευρώ, στην Εταιρεία λαμβάνοντας νέες μετοχές.

Εντός του 2025, το μέγιστο συνολικό ποσό που οι μέτοχοι του ΔΑΑ μπορούν να επιλέξουν να επανεπενδύσουν σε νέες μετοχές στο πλαίσιο του προτεινόμενου Προγράμματος, με βάση τα κέρδη του 2024, θα είναι 100 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο ποσό ύψους 135,9 εκατ. ευρώ από τα καθαρά κέρδη του 2024 θα διανεμηθεί σε μετρητά.

Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου μέσω του Προγράμματος Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) θα αποφέρει οφέλη, όπως:

* Δείτε αναλυτικά στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό.

 

ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Load more

Δείτε επίσης

Load more