Συγκρατημένη αύξηση του κύκλου εργασιών, υποβοηθούμενη από τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου και την ανάκαμψη του τουρισμού πέτυχε πέρυσι η Nestlé Ελλάς, στην οποία η Επιτροπή Ανταγωνισμού πραγματοποίησε αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, στις 17 και 18 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο των ελέγχων που πραγματοποιεί η Ανεξάρτητη Αρχή. Για το συγκεκριμένο θέμα δεν υπάρχει κάποια αναφορά στις οικονομικές καταστάσεις της ελληνικής θυγατρικής του Ελβετικού ομίλου που αναρτήθηκαν πριν από λίγες ώρες στο ΓΕΜΗ.
Από τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις προκύπτει πως οι πωλήσεις της Nestlé Ελλάς διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 413,6 εκατ. ευρώ, έναντι 409 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ το μικτό κέρδος ενισχύθηκε στα 142,3 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας σταθερά το 34% των πωλήσεων.
Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν οριακά στα 20,1 εκατ. ευρώ από 21,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 25,7 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με το 2023 που ήταν 26,5 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο του ενεργητικού ενισχύθηκε κατά 6% φτάνοντας τα 271,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι υποχρεώσεις ανήλθαν στα 234,7 εκατ. ευρώ, από 218,5 εκατ. ευρώ. Όσο για το μέρισμα αυτό για τη χρήση του 2024 είναι 19,5 εκατ. ευρώ ενώ 515 χιλ. ευρώ θα διατεθούν στο προσωπικό. Σημειώνεται επίσης ότι το πρώτο τρίμηνο του ετους, η Nestlé ολοκλήρωσε τη διαδικασία εκκαθάρισης της θυγατρικής Nestlé Waters Direct Ελλάς Ύδατα Α.Ε., με ημερομηνία διαγραφής από το ΓΕΜΗ στις 9 Απριλίου.
Την ίδια στιγμή θετικές αλλά πιο συγκρατημένες προοπτικές προβλέπει η διοίκηση της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης το 2025 αναμένεται να υποχωρήσουν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού φαίνεται να ενισχύει τη δυναμική του λιανεμπορίου τροφίμων, ενώ η περίοδος μέχρι το 2030 εκτιμάται ότι θα φέρει δομικές μεταβολές, με σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να θεωρείται ελκυστικός προορισμός για ξένες επενδύσεις, με τον τομέα τροφίμων να προσελκύει αυξημένο ενδιαφέρον, σημειώνεται σε άλλο σημείο. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, επτά στις δέκα ευρωπαϊκές επιχειρήσεις του κλάδου αναγνωρίζουν την πίεση κόστους και τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους ως βασικές προκλήσεις. Παράλληλα, το 50% των καταναλωτών δηλώνει ότι αναζητά διαρκώς τρόπους εξοικονόμησης, τάση που επηρεάζει άμεσα τις εμπορικές στρατηγικές και τις πολιτικές τιμολόγησης των επιχειρήσεων.