Οριακή αύξηση πωλήσεων, παρά την εξάλειψη των προγραμμάτων κρατικής επιδότησης αγοράς συσκευών που πριμοδότησαν τη χρήση του 2023, εμφάνισε το 2024 ο όμιλος Πλαίσιο, διατηρώντας μερίδια αγοράς και διεισδύοντας ακόμη περισσότερο στον τομέα των λευκών ηλεκτρικών συσκευών.
Συγκεκριμένα η αλυσίδα που διατηρεί δίκτυο 26 σημείων στην Ελλάδα και ενός στη Σόφια της Βουλγαρίας αλλά και πολυκαναλική παρουσία εμφάνισε την περσινή χρονιά κύκλο εργασιών 480,1 εκατ. ευρώ έναντι 468,8 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας αύξηση ύψους 2,4%.
Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε κατά 2,3%, ποσοστό οριακά χαμηλότερο από αυτό της αύξησης των πωλήσεων, με αποτέλεσμα το μικτό κέρδος του ομίλου να ανέλθει σε 84,1 εκατ. ευρώ το 2024 έναντι 81,5 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 3,2%. Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε ελαφρά στο 17,5% το 2024 από 17,4% το 2023.
Τα έξοδα του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των χρηματοοικονομικών, ανήλθαν σε 84,4 εκατ. ευρώ έναντι 77,2 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,3%. Η επίδραση αυτή οφείλεται, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις αναρτημένες οικονομικές καταστάσεις της, κυρίως στην αύξηση του κόστους μισθοδοσίας και της αύξησης του εργοδοτικού κόστους.
Τα χρηματοοικονομικά έξοδα είναι αυξημένα κατά 19% κυρίως, λόγω της επαναφοράς της πολιτικής προεξόφλησης των πιστωτικών καρτών και της έναρξης λειτουργίας νέων καταστημάτων που επιβάρυναν το κόστος τόκων του IFRS 16.
Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου και της εταιρείας ανήλθαν σε 2.459 εκατ. ευρώ και 2,914 εκατ. ευρώ αντίστοιχα μειωμένα κατά 60,3% και κατά 55,4%. Τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,282 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και σε 1,738 εκατ. ευρώ για την εταιρεία, μειωμένα κατά 71,2% και 63,8% αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι ο μέσος και απόλυτος αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο τέλος του 2024 ήταν 1.566 και 1.705 άτομα για τον όμιλο και για την εταιρεία 1.506 και 1.642, αυξημένος σε σχέση με τους 1.443 και 1.471 το 2023.
Υπενθυμίζεται πως το 2024 η αλυσίδα Πλαίσιο ενισχύθηκε με δύο νέα καταστήματα, το ένα στα Ιωάννινα και το δεύτερο στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, και ειδικότερα εντός του μίνι πόλου που δημιούργησε ο όμιλος Φουρλή, μειώνοντας τα τετραγωνικά του υφιστάμενου ΙΚΕΑ.
Το κατάστημα της Πλαίσιο εκτείνεται σε 3.000 τ.μ. και αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο σημείο λιανικής της αλυσίδας, για το οποίο επένδυσε περίπου 2 εκατ. ευρώ. Το μεν πρώτο κατάστημα λειτούργησε τον Αύγουστο της περασμένης χρονιάς ενώ το δεύτερο μόλις το Νοέμβριο του 2024, με την απόδοση τους να μένει να εμφανιστεί στην τρέχουσα χρήση.