Βιολογικό Χωριό: Κεφαλαιακή ανάσα και υποχώρηση ζημιών

Η αλυσίδα κατέγραψε αύξηση πωλήσεων ενώ δέχτηκε και κεφαλαιακή ένεση 2,5 εκατ. ευρώ. Διορθώνει τον βηματισμό της μετά από χρόνια πίεσης. Τι επισημαίνει ο ορκωτός ελεγκτής.

Δημοσιεύθηκε: 22 Ιουλίου 2025 - 08:35

Load more

Η αλυσίδα Βιολογικό Χωριό Α.Ε., με παρουσία στον τομέα των βιολογικών τροφίμων και 26 καταστήματα στο δίκτυό της, μετά από χρόνια πίεσης, πέτυχε πέρυσι αύξηση κύκλου εργασιών κατά 10,5%, φθάνοντας τα 22,7 εκατ. ευρώ, έναντι 20,5 εκατ. ευρώ το 2023.

Η θετική αυτή επίδοση ενίσχυσε το μικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο διαμορφώθηκε στο 35,1% επί του τζίρου, ενώ το EBITDA περιορίστηκε στις -153 χιλ. ευρώ, βελτιωμένο ωστόσο σημαντικά σε σχέση με τις -490 χιλ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Παρά τη βελτίωση στα λειτουργικά αποτελέσματα, η εταιρεία έκλεισε και πάλι με ζημίες μετά από φόρους 1,31 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά περίπου 150 χιλ. ευρώ σε σχέση με το 2023. Η επιβάρυνση από τα λειτουργικά κόστη (ιδίως διάθεσης, με 7,8 εκατ. ευρώ) και οι χρηματοοικονομικές δαπάνες (315 χιλ. ευρώ σε τόκους) συνεχίζουν να πιέζουν τα τελικά αποτελέσματα.

Το κρίσιμο όμως στοιχείο της χρήσης είναι η κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας κατά 2,5 εκατ. ευρώ, μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ το άρτιο, με την υποστήριξη του βασικού μετόχου. Τα ίδια κεφάλαια, που το 2023 ήταν μόλις 11.939 ευρώ, αυξήθηκαν στο 1,19 εκατ. ευρώ, αποτρέποντας τη λήψη έκτακτων μέτρων λόγω ενεργοποίησης των διατάξεων περί απώλειας κεφαλαίου.

Η διοίκηση εκτιμά ότι η χρηματοοικονομική σταθερότητα έχει αποκατασταθεί, ενώ τα αποθέματα, ταμειακά διαθέσιμα και η χρήση πιστωτικών γραμμών από προμηθευτές παρέχουν επαρκή ευελιξία ρευστότητας, παρά το αρνητικό κεφάλαιο κίνησης των -981 χιλ. ευρώ.

Ο ορκωτός ελεγκτής, πάντως, εξέδωσε γνώμη με επιφύλαξη, εντοπίζοντας αποκλίσεις από τα λογιστικά πρότυπα, μεταξύ άλλων. Δεν έχουν διενεργηθεί αποσβέσεις σε πάγια και άυλα στοιχεία αξίας άνω των 740 χιλ. ευρώ, ούτε απομειώσεις σε απαιτήσεις και αναβαλλόμενους φόρους, ενώ παραμένουν ανοιχτές φορολογικές χρήσεις των ετών 2019-2020.

Η εταιρεία συνεχίζει τη στρατηγική της ανάπτυξης, επενδύοντας στο δίκτυο των 26 καταστημάτων και δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού της καταστήματος. Στόχος για το 2025 είναι η βελτίωση της αποδοτικότητας και η σταδιακή επιστροφή σε κερδοφορία.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων