Ο Eλληνας που θέλει να μοιάσει στην Inditex και λέει «ναι» στα καλλυντικά

Η Ιntrafashion, μετά την Pink Woman και την BodyTalk, εξετάζει είσοδο στα καλλυντικά, συνεχίζοντας στρατηγικές εξαγορές. Ποιος ο στόχος και τι σχέση έχει αυτός με τον ισπανικό όμιλο Inditex.

Δημοσιεύθηκε: 4 Δεκεμβρίου 2025 - 08:12

Load more
Ο Δημήτρης Ματεμτζής δεν κρύβει τις φιλοδοξίες του. Θέλει να χτίσει ένα ελληνικό οικοσύστημα μόδας με διαφορετικά brands, παρουσία σε πολλές αγορές και κοινή εταιρική ταυτότητα. Ένα μοντέλο που παραπέμπει στη φιλοσοφία της Inditex (a.k.a. ZARA), κάτι που ο επικεφαλής του ομίλου Intrafashion παραδέχεται ανοικτά στο Euro2day.gr απαντώντας σε σχετική ερώτηση. «Δεν θέλω να αντιπροσωπεύω μάρκες, θέλω να κατέχω την ιδιοκτησία τους», συνεχίζει.

Φιλόδοξο σχέδιο; Ίσως υπέρμετρα για έναν παίκτη που μετρά μόλις 5 χρόνια ζωής. Αν και μέσω εξαγορών έχει καταφέρει να χτίσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο δίκτυο καταστημάτων. Όμως ο κ. Ματεμτζής δεν προέρχεται από το πουθενά. Έχει περάσει από κομβικές θέσεις σε θυγατρικές πολυεθνικών της ένδυσης και των καλλυντικών. Και το τελευταίο, τα καλλυντικά, φαίνεται ότι είναι το επόμενο επιχειρηματικό του στοίχημα, όπως παραδέχεται σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr, στο περιθώριο χθεσινής εκδήλωσης.

«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μπούμε στα καλλυντικά», λέει. Τι σημαίνει όμως πραγματικά αυτό; Σε ερώτηση για το αν σχεδιάζει εξαγορά ελληνικού ή διεθνούς brand, δεν άνοιξε τα χαρτιά του. Περιορίστηκε να επισημάνει πως η μοναδική ελληνική εταιρεία με πλήρως vertical brand είναι η Dust+Cream, -σ.σ. αυτό από μόνο του υποδηλώνει ότι έχει χαρτογραφήσει την αγορά-, αν και έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχουν συζητήσεις.

Η χρονική συγκυρία, όμως, είναι ενδιαφέρουσα. Οι επενδύσεις στο fashion retail αυξάνονται, η αγορά καλλυντικών αναπτύσσεται και οι ευκαιρίες για εξαγορές είναι περισσότερες απ’ ό,τι φαίνεται. Άλλωστε ο όμιλος του κ. Ματεμτζή χτίζεται μέσω εξαγορών.

Όταν πριν από πέντε χρόνια προχώρησε στην εξαγορά του 100% της Intrafashion, ο τζίρος ήταν 18,8 εκατ. ευρώ, έχοντας ήδη άνω των 5 εκατ. ευρώ ετήσιες ζημιές και περιορισμένη ρευστότητα. Εφέτος, η Intrafashion αναμένεται να πιάσει, σύμφωνα με τον ίδιο, τα 55 εκατ. ευρώ. Χωρίς την επίδραση της BodyTalk, οι πωλήσεις του ομίλου που αναπτύσσει τo brand Pink Woman και την αλυσίδα αξεσουάρ του ισπανικού brand Mira Mira, θα αγγίξουν τα 50 εκατ. ευρώ, από 46,7 εκατ. ευρώ πέρυσι, και τα καθαρά κέρδη θα προσεγγίσουν τα 6,5 εκατ. ευρώ.

Η ανάπτυξη της πρόσφατα εξαγορασμένης BodyTalk θα ακολουθήσει εντελώς διαφορετική στρατηγική από αυτή της Pink Woman, η οποία διαθέτει 116 monobrand καταστήματα στην Ελλάδα και 16 στην Ιταλία. «Το νόημα εδώ δεν είναι η λιανική, αλλά η συνεργασία με key accounts», σημειώνει ο Ματεμτζής.

Το πλάνο προβλέπει στροφή σε ευέλικτο μοντέλο χονδρικής, συνεργασίες με μεγάλους παίκτες όπως Intersport και Zakcret, συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων από σχεδόν 20 σήμερα σε περίπου 7.

Στόχος είναι η πλήρης αντιστροφή του αρνητικού αποτελέσματος της BodyTalk μέσα στη διετία. Η εταιρεία έκλεισε πέρυσι με ζημιές 2,2 εκατ. ευρώ, αλλά ο Ματεμτζής εκτιμά ότι το 2025 θα ισοσκελίσει το αποτέλεσμα και το 2026 θα εμφανίσει «υψηλή διψήφια κερδοφορία».

Για την Pink Woman, η οποία έχει ήδη παρουσία στην Ιταλία, ο στόχος είναι η αύξηση του δικτύου των 16 καταστημάτων σε πάνω από 20 στο αμέσως επόμενο διάστημα. Στο μέτωπο της παραγωγής, ο όμιλος συνεργάζεται με μονάδες σε Κίνα, Μπαγκλαντές και Πακιστάν.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων