Άμστερνταμ: Γεγονός το άνοιγμα του πρώτου διαδρόμου σούπερ μάρκετ χωρίς πλαστικά στον κόσμο

Τι κάνουν τα σούπερ μάρκετ για να μειώσουν το πλαστικό και πώς άλλαξε η πανδημία τα πράγματα; Το κίνημα ενάντια του πλαστικού φτάνει στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ. Advertorial.

Δημοσιεύθηκε: 12 Ιουλίου 2021 - 18:58

Load more

Έως 12,7 εκατομμύρια τόνοι πλαστικού εισέρχονται στους ωκεανούς κάθε χρόνο και η ρύπανση από πλαστικό είναι πλέον ο μεγαλύτερος δολοφόνος της θαλάσσιας ζωής. Τα σούπερ μάρκετ διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εικόνα, αλλά μπορούν επίσης να αποτελέσουν σημαντικό μέρος της λύσης.

Το κίνημα ενάντια στην υπέρμετρη χρήση πλαστικού ολοένα και κυριαρχεί με τα σούπερ μάρκετ να μπαίνουν και αυτά σιγά σιγά στη διαδικασία ναν αναθεωρήσουν τον τρόπο που λειτουργούσαν τόσα χρόνια. Από τη μείωση στη χρήση πλαστικής σακούλας προχωράμε με αργά βήματα προς μια καινούρια εποχή όπου τα πλαστικά θα εκλείψουν εντελώς από τους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ. Σας φαίνεται απίθανο να γίνει; Κι όμως! Η αρχή έγινε ήδη στην Ευρώπη από μια ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τον νέο τύπο διαδρόμου χωρίς πλαστικά, ένα κίνημα για την καταπολέμηση εκατομμυρίων τόνων απορριμμάτων συσκευασίας που σταδιακά επικρατήσει σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Το άνοιγμα του πρώτου διαδρόμου σούπερ μάρκετ χωρίς πλαστικά στον κόσμο έγινε στο Άμστερνταμ. Η ολλανδική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Ekoplaza επιτρέπει στους αγοραστές να επιλέξουν ανάμεσα σε 700 προϊόντα που δεν περιέχουν πλαστικές συσκευασίες. Όλα τα εξαρτήματα και οι ετικέτες στο διάδρομο είναι επίσης φτιαγμένα από μη πλαστικά και βιώσιμα υλικά. Όλα τα προϊόντα στο διάδρομο φέρουν το Plastic Free Mark, μια νέα ετικέτα που βοηθάει τους αγοραστές να εντοπίσουν γρήγορα τα προϊόντα που δεν θα προσθέσουν στο αυξανόμενο πρόβλημα πλαστικών απορριμμάτων του πλανήτη. Πρόκειται για καινοτόμα νέα λιπασματοποιήσιμα βιολογικά υλικά, καθώς και για τη χρήση παραδοσιακών υλικών όπως γυαλί, μέταλλο και χαρτόνι. Πολλές μεγάλες αλυσίδες ακολούθησαν το καλό παράδειγμα στρεφόμενες σε πιο βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Μάλιστα σούπερ μάρκετ όπως το Lidl και ο Σκλαβενίτης με δελτία τύπου τους έχουν τονίσει ότι προσπαθούν για την ελάττωση των περιττών συσκευασιών π.χ. στη μαναβική καθώς και τη χρήση λιγότερου χαρτιού μέσα από online φυλλάδια (π.χ φυλλάδιο Lidl). Στον παρακάτω πίνακα μάλιστα βλέπουμε πως το Lidl βρίσκεται στην 4η θέση ανάμεσα στα Βρετανικά σούπερ μάρκετ ως που προσπαθούν για τη μείωση του πλαστικού.

Πηγή: greenpeace.org.uk

Για τρίτη φορά, η Greenpeace συνεργάστηκε με τον Οργανισμό Περιβαλλοντικής Έρευνας (EIA) για να ερευνήσει βαθύτερα τι κάνουν πραγματικά τα σούπερ μάρκετ για να κόψουν το πλαστικό. Σημαντικά ευρήματα:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων