Blue Star Chios: Πώς έγινε το τραγικό δυστύχημα, όλες οι πληροφορίες

Ο άτυχος ναυτικός είχε προσληφθεί κανονικά και πέρασε την προβλεπόμενη διαδικασία ενημέρωσης και εξοικείωσης. Πώς λειτουργεί η μοιραία πόρτα ασφαλείας.

Δημοσιεύθηκε: 24 Σεπτεμβρίου 2025 - 17:30

Load more

Τα πρώτα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα στο πλοίο της Blue Star που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας ναύτης περιγράφουν πηγές.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο άτυχος ναυτικός σπούδαζε σε ιδιωτική σχολή μηχανικών. Είχε ναυτολογηθεί στο πλοίο με την ειδικότητα του καθαριστή μηχανής στις 15 Σεπτεμβρίου.

Η υπηρεσία αυτή θα του ήταν χρήσιμη για να πάρει αργότερα το δίπλωμα του μηχανικού, αλλά δεν είχε να κάνει σε τίποτα με την ικανότητά του να προσληφθεί ως καθαριστής μηχανής.

Όπως εξηγούν πηγές της εταιρείας είχε προσκομίσει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά που προβλέπονται για τη συγκεκριμένη θέση, περιλαμβανομένης και βεβαίωσης βασικής ναυτικής εκπαίδευσης από το Κυπριακό Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με βάση τη διεθνή Σύμβαση (με ημερομηνία έκδοσης 8/10/2024). Με βάση αυτή τη βεβαίωση μπορούσε να ναυτολογηθεί. Προσελήφθη κανονικά στη θέση και δεν βρίσκονταν σε στάδιο εκπαίδευσης. Δηλαδή δεν ήταν δόκιμος.

Μετά την πρόσληψη, και με την ναυτολόγησή του στο πλοίο πέρασε την προβλεπόμενη από τον κώδικα ασφαλείας πλήρη διαδικασία ενημέρωσης και εξοικείωσης υπό την εποπτεία ανώτερων αξιωματικών του σκάφους, όπως προκύπτει από έγγραφά επί του πλοίου. Η εκπαίδευση αυτή αφορούσε και στη χρήση των υδατοστεγών πορτών.

Κατά τις πληροφορίες, ο άτυχος νέος είχε τελειώσει την εργασία του στις 17:00 την προηγουμένη ημέρα και την ώρα του δυστυχήματος κατευθύνονταν προς το μηχανοστάσιο προκειμένου να αναλάβει εκ νέου εργασία.

Η πόρτα ασφαλείας

Ο ναυτικός έχασε τη ζωή του εγκλωβισμένος σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα. Σχετικά με τη συγκεκριμένη πόρτα ασφαλείας πηγές με γνώση διευκρινίζουν ότι όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς, η πόρτα δεν ήταν σε αυτόματη λειτουργία.

Ο χειρισμός γίνονταν τοπικά από κάθε μέλος του πληρώματος που προσέρχονταν ή αποχωρούσε από το μηχανοστάσιο. Η πόρτα ανοίγει και από τις δύο πλευρές πατώντας έναν μοχλό στην κατεύθυνση open – close. Όση ώρα ο χειριστής πιέζει τον μοχλό η πόρτα κινείται αναλόγως. Αντιστοίχως όταν δεν ασκείται πίεση στον μοχλό αυτή σταματά. Σημειώνεται ότι ο ναυτικός που τη χρησιμοποιεί έχει την πλήρη διαχείριση του συστήματος.

Η διαδικασία προβλέπει οι συγκεκριμένες πόρτες να ανοίγουν πλήρως και ο ναυτικός πρέπει να περιμένει να ολοκληρωθεί το άνοιγμα προκειμένου να την περάσει. Όπως εξηγείται σε περίπτωση που κάποιος δεν τηρήσει τη διαδικασία – δηλαδή ενδεχομένως επιχειρήσει να περάσει από την πόρτα πριν αυτή ανοίξει ολοκληρωτικά και ταυτόχρονα ενεργοποιήσει τον μοχλό κλεισίματος- θα μπορούσε να εγκλωβιστεί στο σημείο.

Να σημειωθεί τέλος ότι αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η ερευνητική διαδικασία από τις αρμόδιες αρχές. Στο πλαίσιο αυτό οι αρχές προχώρησαν στη σύλληψη του πλοιάρχου και του Α' μηχανικού του επιβατηγού-οχηματαγωγού. Οι δύο συλληφθέντες κατηγορούνται για παράβαση του άρθρου 302 του Ποινικού Κώδικα («Ανθρωποκτονία από αμέλεια») και οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων