Ο σχεδιασμός για την ιστορική πρώτη αποστολή Έλληνα αστροναύτη στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ) βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, μετά την επίσημη ένταξη του Δρ. Αδριανού Γολέμη στο πρόγραμμα εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA).
Κατά τη σύσκεψη συζητήθηκαν τα σημαντικά οφέλη για την ελληνική επιστημονική κοινότητα από την πρώτη συμμετοχή της χώρας σε πλήρωμα του ΔΔΣ.
Ο Έλληνας αστροναύτης θα πραγματοποιήσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις που έχουν προταθεί από δεκάδες ελληνικές ερευνητικές ομάδες, φορείς και πανεπιστήμια. Παράλληλα, ελληνικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, να συλλέξουν πολύτιμα δεδομένα και να αναπτύξουν συνεργασίες με διεθνείς εταίρους.
Εκτόξευση μέσα στην επόμενη διετία
Η εκτόξευση προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας, ενώ η αποστολή θα έχει διάρκεια έως τρεις εβδομάδες, στο πλαίσιο της νέας Εθνικής Στρατηγικής Διαστήματος με ορίζοντα το 2035.
Πέρα από την ενίσχυση της ελληνικής έρευνας και της προβολής ελληνικών τεχνολογιών, σχεδιάζονται δράσεις για την προσέλκυση περισσότερων νέων στις επιστήμες και τις εφαρμογές τους.
Μεταξύ αυτών εξετάζονται η διοργάνωση μαθητικού διαγωνισμού για την κατασκευή δορυφόρου, διαγωνισμοί STEM και η δυνατότητα οι μαθητές να υποβάλουν ερωτήσεις στους αστροναύτες που υπηρετούν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ