Εισηγμένες: Τα σήματα που στέλνουν τα αποτελέσματα εννεαμήνου

Η επόμενη ημέρα μέσα από τις ανακοινώσεις και τα conference calls. Οι αντοχές στο πληθωριστικό περιβάλλον και τα σινιάλα για αποτιμήσεις και κέρδη. Ποιοι δείχνουν να ξεχωρίζουν. Αναλυτικός Πίνακας.

Δημοσιεύθηκε: 26 Νοεμβρίου 2022 - 15:14

Load more

Με έντονο ενδιαφέρον η επενδυτική κοινότητα παρακολουθεί τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων εννεαμήνου των εισηγμένων εταιρειών, καθώς και τα conference calls που ακολουθούν για την ενημέρωση των αναλυτών.

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εισηγμένες δεν έχουν ακόμη δημοσιεύσει ούτε τις λογιστικές τους καταστάσεις (δεν είναι υποχρεωτικό) ούτε τις ανακοινώσεις για μια γενικόλογη πορεία τους (τους έχει ζητηθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς) από τα μέχρι στιγμής στοιχεία μπορούν να προκύψουν μερικά σημαντικά συμπεράσματα.

Πρώτον, η φετινή χρονιά αναμένεται να ολοκληρωθεί με πολύ υψηλότερη κερδοφορία σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή, όταν η τελευταία ήταν περίπου 30%-40% μεγαλύτερη από εκείνη του προπανδημικού 2019. Με άλλα λόγια, ενώ ο Γενικός Δείκτης του ΧΑ κυμαίνεται σήμερα αρκετά κοντά στα επίπεδα της 31ης/12/2019, τα εταιρικά κέρδη στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα έχουν εκτιναχθεί, οδηγώντας σε ένα πολύ χαμηλότερο (ελκυστικότερο) δείκτη πολλαπλασιαστή κερδών (P/E).

Δεύτερον, το περιβάλλον των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους δεν φαίνεται να έχουν πλήξει δραστικά την αθροιστική κερδοφορία των εισηγμένων εταιρειών ούτε και κατά το τρίτο φετινό τρίμηνο, όπου ο συνδυασμός των αυξημένων επενδύσεων και του εισερχόμενου τουρισμού διατήρησαν τις επιδόσεις σε σαφώς ικανοποιητικά επίπεδα.

Η ελληνική οικονομία επέδειξε ισχυρά στοιχεία αντοχής και κατά το τρίτο τρίμηνο, όπου ευνοήθηκαν οι επιχειρήσεις που επηρεάζονται σημαντικά από τον τουρισμό (π.χ. Αεροπορία Αιγαίου, Attica Group, Autohellas, Μοτοδυναμική), την ίδια ώρα που οι εταιρείες πληροφορικής βαδίζουν από το καλό στο καλύτερο και μεγάλοι εμπορικοί όμιλοι σημείωναν καλύτερες επιδόσεις όχι μόνο σε σχέση με πέρυσι, αλλά και σε σύγκριση με το 2019 (π.χ. Fourlis, Jumbo, θυγατρικές της Quest, AS Company).

Τρίτον, όπως όλα δείχνουν, είναι λάθος να διπλασιάσει κάποιος τα εξαμηνιαία κέρδη προκειμένου να εκτιμήσει τα ετήσια, καθώς σε πολλές περιπτώσεις οι επιδόσεις του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου θα είναι εξασθενημένες σε σύγκριση με αυτές του πρώτου μισού του 2022. Αυτό αποδίδεται:

  1. Σε μη λειτουργικούς παράγοντες (πχ υποχώρηση των τιμών των πρώτων υλών, άρα ψαλιδισμένα περιθώρια μικτού κέρδους, όπως στις εταιρείες κλάδου χάλυβα, προφίλ αλουμινίου, κλωστοϋφαντουργίες)
  2. Σε ένα συνδυασμό αύξησης του ενεργειακού κόστους και των επιτοκίων
  3. Στην ασθενέστερη ζήτηση που παρατηρείται στο εξωτερικό (πχ ElvalHalcor, η οποία ωστόσο εμφάνισε στο εννεάμηνο λειτουργική κερδοφορία υψηλότερη από την αντίστοιχη ολόκληρου του 2021). Πάντως, σε αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις, τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου είχαν κινηθεί από απίστευτα υψηλά επίπεδα, που ουσιαστικά θεωρούνταν από τότε ως μη διατηρήσιμα.

Τέταρτον, οι περισσότερες εισηγμένες καλούνται να διαχειριστούν τον επικείμενο δύσκολο και αβέβαιο χειμώνα από σχετικά πλεονεκτική θέση, όχι μόνο λόγω των κερδών που έχουν συσσωρεύσει κατά τα τελευταία χρόνια, αλλά και επειδή έχουν εύκολη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και σε πολλές περιπτώσεις έχουν «κλειδώσει» τα επιτόκια σε ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των δανειακών τους υποχρεώσεων.

Ποιες εταιρείες ξεχώρισαν

Με βάση τα μέχρι τώρα ανακοινωθέντα αποτελέσματα, ξεχωρίζουν:

Τέλος, κόντρα στη δυσμενή συγκυρία πολλές άλλες εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν λίγο-πολύ τις αντίστοιχες περυσινές κερδοφορίες στο εννεάμηνο (π.χ. Παπουτσάνης, Πετρόπουλος).

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων