Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο

Παρουσιάζεται σήμερα από τον Κ. Κυρανάκη στο υπουργικό συμβούλιο. Η νέα εταιρεία, τα συστήματα ασφαλείας και η αξιολόγηση του προσωπικού. Υπογράφονται οι συμβάσεις για τη Θεσσαλία. Ποια είναι τα υπόλοιπα θέματα της συνεδρίασης.

Δημοσιεύθηκε: 28 Απριλίου 2025 - 08:05

Load more

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της κυβέρνησης κατά τη δεύτερη θητεία της είναι η αναδιοργάνωση του σιδηροδρόμου και η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς αυτόν. Ιδίως μετά την τραγωδία των Τεμπών, το θέμα θεωρείται κορυφαία προτεραιότητα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος δηλώνει αποφασισμένος να αντιμετωπίσει δραστικά τις χρόνιες παθογένειες των ελληνικών τρένων.

Είναι το βασικό θέμα που θα συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, όπου ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης θα παρουσιάσει το σχετικό νομοσχέδιο, λίγο πριν αυτό έρθει προς ψήφιση στη Βουλή.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός θα στηρίζεται στο μοντέλο που υιοθετήθηκε για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό της ΔΕΗ. Θα προβλέπεται η συγχώνευση ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ στην νεοσύστατη εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», ενώ θα υπάρχει ξένος στρατηγικός επενδυτής με διακρατική συμφωνία για την υποστήριξη και τη συντήρηση των δικτύων.

Επίσης, θα υπάρξει ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), καθώς και ψηφιακή καταγραφή ενεργειών και παραβάσεων, με τον κ. Κυρανάκη να διαψεύδει δημοσιεύματα περί κατάργησης των δύο μηχανοδηγών, αλλά αντίθετα να γνωστοποιεί πως θα προστεθεί και μία κάμερα μέσα στην καμπίνα για λόγους ασφαλείας και διαφάνειας.

Παράλληλα, θα τεθεί και επισήμως σε λειτουργία το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών ETCS. Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο πλήρους λειτουργίας του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου αμαξοστοιχιών στη γραμμή Οινόη - Τιθορέα έγινε με επιτυχία το Σάββατο και αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη.

Μέχρι και με απόλυση

Προβλέπεται εξάλλου η δημιουργία ενός σύγχρονου κέντρου εκπαίδευσης με προσομοιωτές για σταθμάρχες και μηχανοδηγούς, όπως επίσης και αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού. Προσλήψεις θα γίνονται πιο γρήγορα σε σχέση με το υπόλοιπο δημόσιο, οι καλοί υπάλληλοι θα δικαιούνται bonus και οι κακοί, που θα κάνουν επανειλημμένα λάθη, θα κινδυνεύουν μέχρι και με απόλυση.  

Δεν αποκλείεται δε το επόμενο χρονικό διάστημα να υπάρξουν αλλαγές στους επικεφαλής των φορέων που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τους σιδηροδρόμους.

Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε «κατεπείγουσα την ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, με υλοποίηση έργων υποδομών και με καινούριο τροχαίο υλικό». Έθεσε μάλιστα ως απώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των έργων, τουλάχιστον στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το 2027. Επιπρόσθετα, ανακοίνωσε ότι θα εφαρμοστούν «διαδικασίες μέγιστης δυνατής ευελιξίας, στο όριο του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου».

Στο μεταξύ, σήμερα θα υπογραφούν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.

Τα υπόλοιπα θέματα της σημερινής συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι:

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων