ΣΥΡΙΖΑ: Ολόκληρη η πρόταση για Προανακριτική με συμπερίληψη του πρωθυπουργού

Ζητείται επίσης η διερεύνηση ευθυνών για τους Καραμανλή,Κεφαλογιάννη, Καραγιάννη, Παπαδόπουλο, Σπίρτζη. Διαθέσιμη η πρόταση για συνυπογραφή από άλλους βουλευτές.

Δημοσιεύθηκε: 31 Μαΐου 2025 - 17:21

Load more

Την πρόταση του για σύσταση Προανακριτικής επιτροπής που περιλαμβάνει και τον πρωθυπουργό, έδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ στη δημοσιότητα το απόγευμα του Σαββάτου. 

Όπως τονίζεται, η πρόταση αφορά «τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων, που έχουν τελέσει, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ο Πρωθυπουργός και οι πρώην Υπουργοί και Υφυπουργοί Υποδομών & Μεταφορών».

Δηλαδή, πλην του Κυριάκου Μητσοτάκη, των Κώστα Αχ. Καραμανλή, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, Γιώργο Καραγιάννη, Μιχάλη Παπαδόπουλο και Χρήστο Σπίρτζη (σ.σ. ο τελευταίος έχει ζητήσει να ενταχθεί στη διερεύνηση ασχέτως εάν έχουν παραγραφεί τα δικά του τυχόν αδικήματα).

Ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει και επισήμως πλέον ότι η πρότασή του είναι διαθέσιμη για υπογραφή από ανεξάρτητους βουλευτές και από Κοινοβουλευτικές Ομάδες, με τους οποίους και τις οποίες έχουμε αναλάβει κοινές πρωτοβουλίες στο πρόσφατο παρελθόν, όπως η υποβολή της πρότασης δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το έγκλημα των Τεμπών και το κείμενο για τη Γάζα. 

Με τη διευκρίνιση περί άλλων Κ.Ο. εννοεί την Πλεύση Ελευθερίας, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει σχετικό «σήμα» από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Αντιθέτως, όπως είναι γνωστό από το έντονο ρεπορτάζ του τελευταίου διημέρου, θα συνυπογράψουν οι έξι βουλευτές που ανήκουν στο Κίνημα Δημοκρατίας του Στέφανου Κασσελάκη. 

Στο 22.900 λέξεων κείμενο (σ.σ. παρατίθεται ολόκληρο δεξιά στη στήλη Συνοδευτικό Υλικό) που υπογράφεται από τους 26 βουλευτές του κόμματος, γίνεται αναλυτική αναφορά στα στοιχεία της δικογραφίας από τα οποία προκύπτει η διερεύνηση τυχόν ευθυνών.

Παραθέτουμε το τελευταίο κεφάλαιο: 

XII. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 

Επειδή, η σιδηροδρομική σύγκρουση την 28η Φεβρουαρίου 2023, θα είχε αποφευχθεί εάν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ήτοι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Γιώργος Καραγιάννης, και ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, μετά την δραματική απομείωση του προσωπικού και μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στην Ζάχαρη Λάρισας και την απόφαση μη άμεσης αποκατάστασης του, είχαν προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις, ώστε να υπάρχει ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρόμου,όπως, το κλείσιμο σταθμών, για ενίσχυση κεντρικών σταθμών με πεπειραμένο προσωπικό, την μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας των συρμών, την μείωση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων. 

Επειδή, ο τ. Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής, εκμεταλλευόταν την ιδιότητά του για να προβαίνει σε προσλήψεις εκτός νομιμότητας, σε βάρος της ομαλής και απρόσκοπτης λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, καταργώντας το όριο ηλικίας, ως προϋπόθεση άμεση συνδεόμενη με την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας και του επιβατικού κοινού, και γνωρίζοντας, ότι τοποθετώντας μη σύννομα τον εν λόγω σταθμάρχη στην θέση αυτή, έθεσε σε άμεση διακινδύνευση τα έννομα αγαθά ασφαλούς συγκοινωνίας αλλά και της ζωής και της σωματικής ακεραιότητας αορίστου και απροσδιορίστου αριθμού ανθρώπων. 

Επειδή, η σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί εάν ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ήτοι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Γιώργος Καραγιάννης, και ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, είχαν καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας, όπως επιβάλλεται από τις διατάξεις των άρ.13, 14 και 59 επ. του ν. 4632/2019 που θεσπίστηκε για την ενσωμάτωση στην ελληνική έννομη τάξη των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2016/797 και 2016/ 798. 

Επειδή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ήτοι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Γιώργος Καραγιάννης, και ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, όφειλαν να αξιοποιήσουν προς ασφάλεια της κοινωνίας και της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, τα εργαλεία, θεσμικά και οικονομικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που θα εξασφάλιζαν ένα ολοκληρωμένο άρτιο και ασφαλές σύστημα τηλεδιοίκησης, που ενδεχομένως θα απέτρεπε την τραγωδία των Τεμπών. 

Επειδή, η αυξημένη πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος τελούσε σε γνώση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ήτοι του Κωνσταντίνου Καραμανλή, του Ιωάννη Κεφαλογιάννη, του Γιώργου Καραγιάννη, και του Μιχάλη Παπαδόπουλου, όπως προκύπτει από το πλήθος των εγγράφων, είχαν απόλυτη γνώση τόσο για την μη εφαρμογή κανενός συστήματος ασφαλείας στον σιδηρόδρομο, άρα και για την έλλειψη ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και θέσης αυτού σε καθεστώς απόλυτης διακινδύνευσης. 

Επειδή, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ήτοι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Γιώργος Καραγιάννης, και ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, γνώριζαν την έλλειψη ασφάλειας και παρέλειψαν να ενεργήσουν τις προβλεπόμενες ενέργειες για την πρόσληψη ανθρώπινου δυναμικού απολύτως εξειδικευμένου, που θα παρείχε στοιχειώδη εχέγγυα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο. 

Επειδή, πέραν των ανωτέρω πρέπει να διερευνηθεί αν , ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο πρώην Υπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής έχουν τελέσει το έγκλημα της κακουργηματικής απιστίας, σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου. 

Επειδή, οι εγκληματικές παραλείψεις του τ. Υπουργού Μεταφορών, οι οποίες διερευνώνται, επεκτείνονται αναγκαστικά και αιτιωδώς στον ιεραρχικό του προϊστάμενο, τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ο οποίος διόρισε τον Υπουργό, και υπέγραψε το ΦΕΚ αρμοδιοτήτων του Υπουργού, ενώ συγχρόνως ο Πρωθυπουργός έχει την εγγυητική ευθύνη για την ορθή άσκηση των καθηκόντων του εκάστοτε Υπουργού. 

Επειδή από τα στοιχεία που αναλύθηκαν ανωτέρω, υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για σύνδεση των ενεργειών του κ. Τριαντόπουλου για αλλοίωση του χώρου με εντολή του κυρίου Μητσοτάκη, που θα πρέπει να διερευνηθούν στο πλαίσια της συλλογής των αναγκαίων αποδεικτικών στοιχείων για να αποφασιστεί αν πρέπει να κινηθεί η ποινική δίωξη. 

Επειδή, ο Χρ. Σπίρτζης έχει ζητήσει από την πρώτη στιγμή να γίνει έρευνα σε όλες τις κατευθύνσεις, για όλα τα θέματα και τις μηνύσεις και για όλους τους εμπλεκόμενους, και να επεκταθεί ακόμα και στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, έχοντας δηλώσει ανοιχτά ότι δεν θέλει να υπάρξει συγκάλυψη στο τραγικό έγκλημα των Τεμπών, 

Επειδή, ο Χρ. Σπίρτζης έχει αποστείλει δύο φορές επιστολές προς τον Πρόεδρο της Βουλής ζητώντας την ενεργοποίηση για το πρόσωπό του και για αυτή την υπόθεση της παραγράφου 5 του άρθρου 86 Σ., που δίνει την δυνατότητα στο ίδιο το μέλος της κυβέρνησης ή τους κληρονόμους του, με αίτησή του να ζητήσει, σε περίπτωση που η Βουλή δεν μπορεί για νομικούς λόγους να προχωρήσει στην διερεύνηση της υπόθεσης, τον έλεγχο της κατηγορίας από ειδική επιτροπή που μπορεί να συστήσει η Βουλή. 

Επειδή, το υπ’ αριθμ. 193/24.4.2025 διαβιβαστικό έγγραφο του Εφέτη-Ανακριτή περιλαμβάνει την περίοδο που υπηρέτησε ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών ο κ. Χρήστος Σπίρτζης κρίνεται αναγκαία η σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής προκειμένου να διερευνηθεί για τις ενέργειες που ανέλαβε. 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ  ΠΡOΤΕΙΝΟΥΜΕ 

Όπως, σύμφωνα με το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών», ως ισχύουν, συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης 

1) του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 περ. γγ ́ και δδ ́ Π.Κ.), β) της κακουργηματικής απιστίας (άρ. 390 ΠΚ), γ)της υπόθαλψης (άρ. 231 ΠΚ) και άλλως και όλως επικουρικά της Παράβασης καθήκοντος (αρ. 259 ΠΚ)τ. 

2) του πρώην Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, κ. Καραμανλή Κωνσταντίνου, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 περ. γγ ́ και δδ ́ Π.Κ.), β) της κακουργηματικής απιστίας (άρ. 390 ΠΚ). 

3) των πρώην Υφυπουργών Υποδομών & Μεταφορών, κ.κ. Κεφαλογιάννη Ιωάννη, Καραγιάννη Γεωργίου, Παπαδόπουλου Μιχάλη, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους τους τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου291παρ.1περ.γγ ́καιδδ ́Π.Κ.). 

4) του πρώην Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, Σπίρτζη Χρήστου για τη διερεύνηση ενδεχόμενης εκ μέρους του τέλεσης του αδικήματος της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη δυνατότητα πρόκλησης κινδύνου για άνθρωπο (άρθρο 291 § 1 περ. ββ ́ Π.Κ.) 

Οι προτείνοντες βουλευτές 

Φάμελλος Σωκράτης 

Καλαματιανός Διονύσης 

Ακρίτα Έλενα

Βέττα Καλλιόπη 

Γαβρήλος Γιώργος 

Γεροβασίλη Όλγα 

Γιαννούλης Χρήστος 

Δούρου Ειρήνη 

Ζαμπάρας Μιλτιάδης 

Καραμέρος Γιώργος 

Κασιμάτη Νίνα 

Κεδίκογλου Συμεών 

Κόκκαλης Βασίλης 

Κοντοτόλη Μαρίνα 

Μαμουλάκης Χάρης 

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος 

Μπάρκας Κωνσταντίνος 

Νοτοπούλου Κατερίνα 

Ξανθόπουλος Θεόφιλος 

Παναγιωτόπουλος Ανδρέας 

Παπαηλιού Γιώργος 

Παππάς Νίκος 

Πολάκης Παύλος 

Τσίπρας Αλέξης 

Τσαπανίδου Πόπη 

Ψυχογιός Γιώργος 

* Δείτε το σχετικό αρχείο δεξιά στη στήλη Συνοδευτκό Υλικό. 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων