Ισχυρές οι επιχειρήσεις της ευρωζώνης παρά τα προβλήματα στον εφοδιασμό

Ο σύνθετος τελικός ΡΜΙ της ιδιωτικής εταιρείας IHS Markit υποχώρησε στις 59,0 μονάδες τον Αύγουστο, από το υψηλό των 15 ετών του Ιουλίου των 60,2 μονάδων. Παραμένουν οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Υποχώρησαν οι λιανικές πωλήσεις τον Ιούλιο.

Δημοσιεύθηκε: 3 Σεπτεμβρίου 2021 - 11:15

Load more

Ισχυρή παρέμεινε η επιχειρηματική δραστηριότητα στην ευρωζώνη τον προηγούμενο μήνα, παρά τους φόβους για τη μετάλλαξη Δέλτα και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, σύμφωνα με την έρευνα που υποδηλώνει ότι η οικονομία του μπλοκ θα μπορούσε να επιστρέψει σε προ πανδημίας επίπεδα έως τα τέλη της χρονιάς.

Οπως μεταδίδει το Reuters, ο σύνθετος τελικός δείκτης υπεύθυνων προμηθειών ΡΜΙ της ιδιωτικής εταιρείας IHS Markit υποχώρησε στις 59,0 μονάδες τον Αύγουστο, από το υψηλό των 15 ετών του Ιουλίου των 60,2 μονάδων.

Παρέμεινε ωστόσο υψηλότερα από το όριο των 50 μονάδων, που διαχωρίζει την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση.

Πρόκειται για ακόμη ένα ισχυρό αποτέλεσμα από τις επιχειρήσεις της ευρωζώνης, σημείωσε ο οικονομολόγος της IHS Markit, Joe Hayes.

Οι συνεχείς διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας όμως που προκαλούνται από την πανδημία οδηγούν το κόστος των πρώτων υλών σε εκτόξευση ξανά. Ο δείκτης τιμών εισροών ήταν κοντά σε ρεκόρ, στις 69,5 μονάδες, αν και υποχώρησε από τις 69,9 του Ιουλίου.

Κατηφόρισε το λιανεμπόριο στην ευρωζώνη τον Ιούλιο

Πιο αδύναμες από ό,τι αναμενόταν ήταν οι λιανικές πωλήσεις της ευρωζώνης τον Ιούλιο, που αντικατοπτρίζουν την καταναλωτική ζήτηση, με την κίνηση να οδηγείται από την απότομη πτώση του αριθμού των προϊόντων που αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου.

Οπως μεταδίδει το Reuters, η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία δήλωσε την Παρασκευή ότι οι λιανικές πωλήσεις στις 19 χώρες που μοιράζονται το ευρώ μειώθηκαν κατά 2,3% τον Ιούλιο έναντι του Ιουνίου, αλλά εξακολουθούν να είναι 3,1% υψηλότερες από ό,τι τον Ιούλιο του 2020.

Οι οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν μηνιαία αύξηση 0,1% και 4,8% σε ετήσια βάση. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου (και γενικότερα οι εξ αποστάσεως), σημειώνοντας πτώση 7,3%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων