Ανατιμήσεις: Γιατί ακόμα δεν είδαμε… τίποτα

Κολοσσοί στον χώρο των καταναλωτικών προϊόντων εξηγούν γιατί η διαδικασία αύξησης των τιμών βρίσκεται ακόμα στα αρχικά στάδια. Οι κινήσεις για διατήρηση της κερδοφορίας και η μετάθεση του αυξημένου κόστους στους καταναλωτές.

Δημοσιεύθηκε: 23 Οκτωβρίου 2021 - 08:12

Load more

Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο θα πρέπει να περιμένουν ένα σοκ ακόμα υψηλότερων τιμών σε είδη καθημερινής χρήσης καθώς κολοσσοί της παγκόσμιας βιομηχανίας, προϊόντα των οποίων βρίσκονται και στα ελληνικά σπίτια, προειδοποιούν για ανατιμήσεις που έρχονται.

Ομιλοι όπως ο κολοσσός στον χώρο των τροφίμων Unilever και η παραγωγός λιπαντικών WD-40 προειδοποίησαν την περασμένη εβδομάδα ότι επίκεινται νέες αυξήσεις στις τιμές επικαλούμενες τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η παραγωγός των σαπουνιών Dove και του παγωτού Magnum έχουν ήδη προχωρήσει σε αυξήσεις άνω του 4% κατά μέσο όρο το τελευταίο τρίμηνο, η μεγαλύτερες από το 2012, και ξεκαθαρίζουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και την επόμενη χρονιά. Ανάλογες προειδοποιήσεις ήρθαν από τις Nestle, Procter & Gamble και Danone.

«Εχουμε μπροστά μας τουλάχιστον 12 μήνες πληθωριστικών πιέσεων» δήλωσε στο Bloomberg ο CEO της Unilever Alan Jope. Είναι ένα περιβάλλον που συναντούμε μια φορά στις δυο δεκαετίες.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα μείγμα προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, υψηλότερες τιμές ενέργειας και πρώτων υλών και δυσκολίες στην αποστολή προϊόντων. Ο «λογαριασμός» θα περάσει στους καταναλωτές, καθώς οι μεγάλοι όμιλοι εκφράζουν την θέση ότι δεν πληγεί μακροπρόθεσμα η κερδοφορία τους.

Οι ανατιμήσεις γίνονται σταδιακά γιατί οι εταιρείες ξέρουν ότι αν προχωρήσουν πολύ γρήγορα οι καταναλωτές θα στραφούν σε φθηνότερες λύσεις ή θα αναβάλλουν τις αγορές τους. Παράλληλα, σε αρκετές περιπτώσεις υπάρχουν κλειστά συμβόλαια τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν πριν μπουν οι νέες τιμές.

«Δεν μπορείς να περάσεις την αύξηση από τη μια ημέρα στην άλλη», εξηγεί ο CEO της Nestle Mark Schneider. «Η διαδικασία, όμως, είναι σε εξέλιξη». Οι ανατιμήσεις στην Nestle έφτασαν το 2,1% το τρίτο τρίμηνο, το υψηλότερο ποσοστό την τελευταία πενταετία.

Η Danone έστειλε επίσης σήμα ότι οι καταναλωτές σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα δεν θα ξεφύγουν την πίεση. Περιμένει αύξηση κόστους 9% το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς. «Θα μπορούσαμε να δούμε υψηλότερο πληθωρισμό το 2022», επεσήμανε ο οικονομικός διευθυντής Juergen Esser σε τηλεδιάσκεψη.

H P&G εκτιμά ότι τα έξοδα, λόγω τιμών ενέργειας και εμπορευμάτων και μεταφορικών, θα είναι κατά 2,3 δισ. δολάρια υψηλότερα τη φετινή χρονιά. Εχει ήδη αυξήσει τις τιμές σε σειρά προϊόντων και υποστηρίζει ότι η κατάσταση «εξελίσσεται».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων