Ευρωπαϊκό χαλινάρι σε Google-Facebook και τεχνολογικούς κολοσσούς

Πρόστιμα που φτάνουν έως το 6% του παγκόσμιου τζίρου αντιμετωπίζουν πλέον οι τεχνολογικοί κολοσσοί αν διακινούν παράνομο περιεχόμενο. Ποιες πρακτικές διαφήμισης απαγορεύονται. Πώς προστατεύονται προσωπικά δεδομένα.

Δημοσιεύθηκε: 23 Απριλίου 2022 - 09:27

Load more

Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Κομισιόν κατέληξαν σήμερα σε συμφωνία για νέους κανόνες που απαιτούν από τους τεχνολογικούς γίγαντες να κάνουν περισσότερα για την αστυνόμευση του παράνομου περιεχομένου στις πλατφόρμες τους και να πληρώνουν ένα τέλος στις ρυθμιστικές αρχές που παρακολουθούν τη συμμόρφωσή τους.

Η συμφωνία, σημειώνει το Reuters, ήρθε μετά από περισσότερες από 16 ώρες διαπραγματεύσεων. Ο Νόμος για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (DSA) είναι το δεύτερο σκέλος της στρατηγικής της αρμόδιας επιτρόπου της ΕΕ, Margrethe Vestager για να χαλιναγωγήσει Google, Facebook και άλλους τεχνολογικούς κολοσσούς των ΗΠΑ.

"Έχουμε συμφωνία για το DSA: Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες θα διασφαλίσει ότι ό,τι είναι παράνομο εκτός διαδικτύου θεωρείται και αντιμετωπίζεται ως παράνομο και στο διαδίκτυο - όχι ως σύνθημα, ως πραγματικότητα", σημείωσε η Vestager σε ένα tweet.

Σύμφωνα με το DSA, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόστιμα έως και 6% του παγκόσμιου τζίρου τους για παραβίαση των κανόνων, ενώ οι επανειλημμένες παραβιάσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απαγόρευση δραστηριοποίησης στην ΕΕ.

Οι νέοι κανόνες απαγορεύουν τη στοχευμένη διαφήμιση που απευθύνεται σε παιδιά ή βασίζεται σε ευαίσθητα δεδομένα όπως η θρησκεία, το φύλο, η φυλή και οι πολιτικές απόψεις. Θα απαγορευθούν επίσης τα «σκοτεινά μοτίβα», τακτικές που παραπλανούν τους ανθρώπους ώστε να δώσουν προσωπικά δεδομένα σε εταιρείες στο διαδίκτυο.

Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης ετήσια χρέωση έως και 0,05% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων για την κάλυψη του κόστους παρακολούθησης της συμμόρφωσής τους.

Το μπλοκ των 27 χωρών και οι νομοθέτες υποστήριξαν τον περασμένο μήνα τους κανόνες ορόσημο της Vestager που ονομάζονται «νόμος για τις ψηφιακές αγορές» (DMA) οι οποίοι θα μπορούσαν να αναγκάσουν την Google, την Amazon, την Apple, τη Meta και τη Microsoft να αλλάξουν τις βασικές επιχειρηματικές πρακτικές τους στην Ευρώπη.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων