Και η Ιταλία προσπαθεί να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και της συνεχούς αύξησης των τιμών. Ο στόχος είναι να μπορέσουν να εξοικονομήσουν τα ιταλικά νοικοκυριά περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. Από την αρχή Οκτωβρίου μέχρι το τέλος του χρόνου στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας, πρόκειται να μειωθούν οι τιμές σε κύρια προϊόντα, ευρεία κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά μέχρι τώρα δεν πρόκειται να επιβληθεί συγκεκριμένη λίστα προϊόντων από την κυβέρνηση, αλλά τα σουπερ μάρκετ, με δική τους επιλογή, θα τοποθετούν αυτοκόλλητα με την ιταλική σημαία σε είδη τροφίμων και όχι μόνο για τα οποία θα ισχύει η συγκράτηση των τιμών.
«Πρόκειται για μια πραγματικά συλλογική προσπάθεια, για να πλήξουμε καθοριστικά τον πληθωρισμό», δήλωσε ο Αντόλφο Ούρσο, ο αρμόδιος υπουργός για την στήριξη της εγχώριας παραγωγής και την προώθηση του Made in Italy. Η όλη κίνηση θα στηριχθεί και από τις εταιρίες παραγωγής τροφίμων, οι οποίες αρχικά ήταν αρνητικές καθώς και από τους Ιταλούς βιοτέχνες,
Οι ενώσεις καταναλωτών όμως δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένες. Τονίζουν ότι δεν τους ζητήθηκε να πάρουν μέρος στην προετοιμασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας και ζητούν να γίνουν έλεγχοι για να διαπιστωθεί αν όντως οι τιμές θα μειωθούν.
Στα ύψη η τιμή του ελαιόλαδου
Μέσα στις επόμενες είκοσι ημέρες θα πρέπει να καθοριστούν περαιτέρω λεπτομέρειες με αναλυτική ενημέρωση του αγοραστικού κοινού. Το πρόβλημα, πάντως, και στην Ιταλία είναι ιδιαίτερα αισθητό.
Φτάνει να πει κανείς ότι πριν το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία ένα λίτρο αγνό παρθένο ελαιόλαδο στα σούπερ μάρκετ κόστιζε από τρία ευρώ και πάνω. Τώρα, είναι σχεδόν αδύνατο να το βρει, κανείς, σε τιμή χαμηλότερη των οκτώ ευρώ.
Υπάρχουν ήδη, πάντως, κάποιες προσφορές. Σε αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, από τις οκτώ μέχρι τις δέκα το βράδυ η τιμή των προϊόντων μειώνεται πάντα κατά 10%, ενώ κάθε δυο εβδομάδες οργανώνεται η «ημέρα των μεγάλων προσφορών», με έκπτωση του 20%, η οποία ισχύει για όλα τα προϊόντα.
Πηγή: Deutsche Welle