ΕΕ: Κατάργηση πετρελαιοκίνητων φορτηγών-λεωφορείων έως το 2040

Νέα πρόκληση για τους κατασκευαστές από τη συμφωνία που επετεύχθη: Αύξηση παραγωγής ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα κοιτούν την μεγάλη πρόκληση φθηνότερων οχημάτων από την Κίνα.

Δημοσιεύθηκε: 19 Ιανουαρίου 2024 - 10:12

Τελ. Ενημ.: 19 Ιανουαρίου 2024 - 10:10

Load more

Σε μια σημαντική κίνηση για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στις οδικές μεταφορές, η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε σε συμφωνία σχετικά με τα πρότυπα CO2 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, σηματοδοτώντας την ολοκληρωτική απομάκρυνση στις μεταφορές όλων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων έως το 2040.

Η συμφωνία προβλέπει ότι η μέση εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τα νέα φορτηγά και λεωφορεία που θα πωλούνται στην ΕΕ πρέπει να μειωθεί κατά 90% μέχρι το 2040 σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Τα αστικά λεωφορεία υποχρεούνται να είναι εντελώς απαλλαγμένα από εκπομπές ρύπων πέντε χρόνια πριν από την συγκεκριμένη προθεσμία. Η απόφαση είναι ευθυγραμμισμένη με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει απαγορεύσει την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Αυτό σηματοδοτεί μια νέα πρόκληση για τους κατασκευαστές, οι οποίοι θα πρέπει να υλοποιήσουν δύσκολα πλάνα που έχουν να κάνουν με την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων, ενώ παράλληλα κοιτούν την μεγάλη πρόκληση φθηνότερων οχημάτων από την Κίνα, τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτων όσο και φορτηγών.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος εκτιμά ότι οι στόχοι της ΕΕ θα έχουν ως αποτέλεσμα, το 30% των φορτηγών που πωλούνται το 2030 και πάνω από το 75% το 2040 να είναι είτε ηλεκτρικά είτε να έχουν ως βασικό καύσιμο το υδρογόνο.

Εκπροσωπώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναγνώρισε τον αυστηρό χαρακτήρα των νέων προτύπων της ΕΕ, χαρακτηρίζοντας το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής ως εξαιρετικά δύσκολο, ενώ παράλληλα τόνισε τη σημασία των βασικών ευνοϊκών συνθηκών, όπως οι υποδομές ηλεκτρικής φόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο, τα συστήματα τιμολόγησης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τα μέτρα στήριξης των φορέων που εμπλέκονται στον τομέα των μεταφορών.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων