Γαλλία-δημοσκόπηση: Πατώνει στους νέους ο Μακρόν

Σε επίπεδα... λοιπών κομμάτων περιορίζεται η πρόθεση ψήφου που αποσπά η παράταξη του προέδρου στις ηλικίες 18-24 ετών. Δεν ακουμπά τις ανησυχίες των νέων, οι οποίοι στρέφονται ή στον ακτιβισμό και την οικολογία ή στην αδιαφορία και τον μηδενισμό.

Δημοσιεύθηκε: 24 Απριλίου 2024 - 17:31

Load more

Εξαιρετικά χαμηλό είναι, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, το ποσοστό πρόθεσης ψήφου που λαμβάνει στους νέους ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών ενόψει ευρωεκλογών η προσκείμενη στην παράταξη Μακρόν λίστα της Βαλερί Αγιέρ.

Σύμφωνα με το βαρόμετρο Eurotrack OpinionWay-Vae Solis που πραγματοποιήθηκε για την εφημερίδα «Les Echos», το προσκείμενο στην προεδρική πλειοψηφία ψηφοδέλτιο της Αγιέρ συγκεντρώνει μόνο το 3% της πρόθεσης ψήφου στην εν λόγω ηλικιακή ομάδα. Η τάση επιβεβαιώνεται και από άλλες δημοσκοπικές έρευνες, όπως της Harris Interactive, σύμφωνα με την οποία το ποσοστό φτάνει στο 7% στις ίδιες ηλικίες, ή το 4% σύμφωνα με τη μέτρηση της Ipsos και της Ifop.

«Οι νέοι 18-24 ετών εγκαταλείπουν τον Μακρόν και το στρατόπεδό του σε σχέση με τις προεδρικές εκλογές του 2022», υπογραμμίζει ο Μπρις Τεντουριέ, διευθύνων σύμβουλος της Ipsos France, ενώ ο Ζαν-Ντανιέλ Λεβί της Harris Interactive σημειώνει ότι «αυτή η ηλικιακή ομάδα ανησυχεί για οικολογικά ή κοινωνικά ζητήματα, που θεωρεί ότι ο Μακρόν δεν τα αντιμετωπίζει. Τους δίνει την αίσθηση ότι δεν έχει πρόγραμμα για τους νέους».

Στις σχετικές συνοδευτικές εκθέσεις επισημαίνεται η στροφή των νέων προς την ακροδεξιά, αλλά και προς τα ψηφοδέλτια των σοσιαλιστών και των οικολόγων, ενώ σημειώνεται ότι η ρήξη είναι ξεκάθαρη από το 2022, ιδίως μετά τον μεταναστευτικό νόμο και τη μεταρρύθμιση για το συνταξιοδοτικό.

Υπογραμμίζεται επίσης μεγάλο ποσοστό αποχής των νέων, που ξεπερνά το 70%. Ο Μπρουνό Ζαμπάρτ, αντιπρόεδρος της OpinionWay, υπογραμμίζει ότι «οι νέοι ψηφίζουν λιγότερο, αλλά η εγκατάλειψη της ψήφου στον Μακρόν είναι σημαντική».

Στην ομάδα της προεκλογικής εκστρατείας της Αγιέρ δεν αρνούνται αυτά τα στοιχεία, ωστόσο σημειώνουν: «Oι νέοι αποφασίζουν αργά, επομένως θα έχουμε πιο στοχευμένες επιχειρήσεις στο τέλος της εκστρατείας. Αλλά πρέπει να κινητοποιηθούμε για να τους προσεγγίσουμε, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο λαμβάνουν πληροφορίες».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων