Η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων ( SAF) θα διπλασιασθεί το 2025 και θα φθάσει στους 2 εκατ. τόνους εκτιμάει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ). Ωστόσο, όπως σημειώνει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, παρά τον διπλασιασμό ο όγκος αυτός θα αντιστοιχεί μόλις στο 0,7% της κατανάλωσης καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών.
Ο οργανισμός προειδοποιεί όλο και συχνότερα ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους στόχους τους για τη βιωσιμότητα και έχει χαρακτηρίσει την παραγωγή SAF -που είναι πιο ακριβή από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθούμενων αεροσκαφών- ως απογοητευτικά αργή.
Ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Γουίλι Γουόλς δήλωσε σήμερα (1/6) ότι ενώ η αύξηση της παραγωγής είναι ενθαρρυντική, η σχετικά μικρή ποσότητα θα επιβαρύνει κατά 4,4 δισ. δολάρια παγκοσμίως τα έξοδα για καύσιμα του κλάδου των αερομεταφορών.
«Ο ρυθμός προόδου στην αύξηση της παραγωγής και στην απόκτηση αποδοτικότητας για τη μείωση του κόστους πρέπει να επιταχυνθεί», ανέφερε ο Γουόλς σε δήλωσή του.
Ο κλάδος των αερομεταφορών συμφώνησε το 2021 να στοχεύσει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές το 2050, βασιζόμενος κυρίως στη σταδιακή μετάβαση σε SAF, τα οποία παράγονται από χρησιμοποιημένο πετρέλαιο και βιομάζα.
Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε αντιπαράθεση με τις εταιρείες ενέργειας για τις λίγες προμήθειες SAF, ενώ παράλληλα δείχνουν με το δάχτυλο τις κατασκευάστριες αεροσκαφών Airbus και Boeing για τις καθυστερήσεις στην παράδοση αεροσκαφών με μεγαλύτερη αποδοτικότητα καυσίμων.