ΕΚΠΟΙΖΩ: Οι αεροπορικές συνεχίζουν να παραπλανούν για τα περιβαλλοντικά πρότυπα

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και 23 ενώσεις καταναλωτών-μέλη της υπέβαλαν καταγγελία αναφορικά με τους παραπλανητικούς οικολογικούς ισχυρισμούς 17 ευρωπαϊκών αεροπορικών.

Δημοσιεύθηκε: 17 Ιουνίου 2025 - 14:55

Load more

Με αφορμή την αεροπορική έκθεση του Παρισιού (Paris Air Show) που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες, οι Ενώσεις Καταναλωτών και η BEUC καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) να συνεχίσουν τη διερεύνηση των αθέμιτων πρακτικών των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες παραπλανούν τους καταναλωτές μέσω των πρακτικών ψευδοοικολογικής ταυτότητας, με κύριο σκοπό τη δημιουργία μιας αξιόπιστης και σύννομης λειτουργίας της εν λόγω αγοράς, για ένα φιλικό και βιώσιμο προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης των καταναλωτών.

Όπως υπενθυμίζεται σε ανακοίνωση, από τον Ιούνιο του 2023, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Καταναλωτών (BEUC) και 23 ενώσεις καταναλωτών-μέλη της από 19 Ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων και η ΕΚΠΟΙΖΩ, υπέβαλαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στο Δίκτυο Συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network), αναφορικά με τους παραπλανητικούς οικολογικούς ισχυρισμούς 17 ευρωπαϊκών αεροπορικών (Air Baltic, Air Dolomiti, Air France, Austrian, Brussels Airlines, Eurowings, Finnair, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, SAS, SWISS, TAP, Volotea, Vueling, Wizz Air), οι οποίοι παραβίαζαν τη νομοθεσία της Ε.Ε. σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, με βάση τα ευρήματα της μελέτης της BEUC.  

Σε απάντηση, τον Απρίλιο του 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία Καταναλωτή (CPC - Network) ξεκίνησαν έρευνες σε 20 αεροπορικές εταιρείες, με αντικείμενο τη συμμόρφωσή τους με το ισχύον νομικό πλαίσιο. Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στο στάδιο έρευνας.

«Είναι αξιοσημείωτο» σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ σε ανακοίνωσή της, «ότι δύο χρόνια μετά την καταγγελία, η κατάσταση έχει βελτιωθεί. Παρότι είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις ανησυχίες των καταναλωτών και έχουν μερικώς συμμορφωθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη πρακτική εξακολουθεί να είναι ευρέως διαδεδομένη στον εν λόγω κλάδο».

Κατόπιν νέας μελέτης επισημαίνονται οι εξής παρατηρήσεις:

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων