Βουτιά στις πωλήσεις πολυτελών brands του ομίλου VW έφεραν οι δασμοί

Οι πωλήσεις Porsche, Audi, Lamborghini και Bentley μειώθηκαν 7,7% στο δεύτερο τρίμηνο, έχοντας δεχτεί πίεση από τις δασμολογικές πολιτικές Τραμπ. Η εικόνα στην Κίνα και το αντίβαρο που διασώζει τις επιδόσεις της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δημοσιεύθηκε: 9 Ιουλίου 2025 - 16:28

Load more

O όμιλος Volkswagen πούλησε λιγότερα πολυτελή αυτοκίνητα το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι αμερικανικοί δασμοί μείωσαν τις παραδόσεις ευρωπαϊκών μοντέλων υψηλής ποιότητας.

Οι πωλήσεις Porsche, Audi, Lamborghini και Bentley μειώθηκαν κατά 7,7%, σε 480.200 οχήματα το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, υπογραμμίζοντας την πίεση που ασκούν οι πολιτικές Τραμπ στις μάρκες της VW με το πιο υψηλό περιθώριο κέρδους.

Οι επιπτώσεις των δασμών γίνονται αισθητοί και πέρα από τις premium μάρκες. Οι πωλήσεις του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 16% στις ΗΠΑ κατά το δεύτερο τρίμηνο, σε μια απότομη αντιστροφή από την αύξηση 4,4% στο πρώτο τρίμηνο του έτους, πριν τεθούν σε ισχύ οι νέοι δασμοί.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες υποχωρούν επίσης στην Κίνα, όπου κυριαρχούν οι εγχώριοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της VW στην ασιατική χώρα μειώθηκαν κατακόρυφα κατά σχεδόν το ένα τρίτο, στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, μεταδίδει το Bloomberg.

Η VW δεν είναι η μόνη παθούσα. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε μείωση 10% στις πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου, αποδίδοντας επίσης τον κατήφορο σε μειωμένες παραδόσεις τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Κίνα μετά την εισαγωγή δασμών.

Παρά τις αντιξοότητες, η VW κατάφερε να αυξήσει τις συνολικές πωλήσεις οχημάτων κατά το δεύτερο τρίμηνο, υποστηριζόμενη από τις ισχυρές επιδόσεις των εμπορικών σημάτων VW και Skoda με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους. Οι παγκόσμιες παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 1,2% σε ετήσια βάση, στα 2.271.700 οχήματα, με αξιοσημείωτα κέρδη σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή και Αφρική. Στην Κίνα, οι πωλήσεις μη ηλεκτρικών οχημάτων αντιστάθμισαν την πτώση των παραδόσεων ηλεκτρικών, οδηγώντας σε συνολική αύξηση 2,8%.

Η VW σημειώνει επίσης πρόοδο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με αύξηση 73% στις παραδόσεις το εν λόγω τρίμηνο.

Αυτές οι μεταβαλλόμενες περιφερειακές δυναμικές αρχίζουν να επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τα κέρδη, εξηγεί το Bloomberg. Η Volkswagen είχε μειωμένα κέρδη κατά 40% το πρώτο τρίμηνο, ενώ η αυξανόμενη εξάρτηση από μάρκες με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους για ενίσχυση των πωλήσεων προμηνύει περαιτέρω πίεση στα κέρδη της εταιρείας τα επόμενα τρίμηνα.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων