Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών καλπάζουν μετά την ανακοίνωση της εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, που πυροδότησε ελπίδες ότι εντέλει θα μπορούσαν να μειωθούν οι αμερικανικοί δασμοί και για τις ίδιες.
Οι μετοχές της Volvo έκαναν άλμα πάνω από 15%, στη μεγαλύτερη ενδοημερήσια άνοδο από τον Φεβρουάριο, ενώ οι BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen σημείωσαν επίσης άνοδο αφότου οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν δασμούς 15% στις εισαγωγές ιαπωνικών αυτοκινήτων - σχεδόν στο μισό από το 27,5% που ανακοίνωσε ο Ντόναλντ Τραμπ από τον Απρίλιο.
Η άνοδος των μετοχών αντανακλά την αισιοδοξία των επενδυτών ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τυχόν αντίστοιχη μείωση της τρέχουσας αμερικανικής εισφοράς, ύψους 27,5%, την ώρα που συνεχίζονται οι συνομιλίες μεταξύ αξιωματούχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της κυβέρνησης Τραμπ.
Η συμφωνία ΗΠΑ-Ιαπωνίας είναι «λιγότερο δυσμενής απ' ό,τι φοβόταν κανείς και έχει αναζωπυρώσει τις ελπίδες για παρόμοιες συμφωνίες, ιδίως με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Νότια Κορέα», ανέφεραν σε σημείωμα οι αναλυτές της CIC με επικεφαλής τον Francois Duhen.
Ωστόσο, πολλά είναι τα σενάρια όσο πλησιάζει η προθεσμία της 1ης Αυγούστου που έθεσε ο Τραμπ για τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη αισθάνονται την πίεση καθώς οι δασμοί μειώνουν τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, βασική αγορά για τα premium οχήματά τους.
Οι παραδόσεις των πιο κερδοφόρων οχημάτων της Volkswagen μειώθηκαν το δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι Mercedes, Volvo και άλλες εταιρείες ανέφεραν επίσης αξιοσημείωτες μειώσεις.
Η διαχείριση των επιμέρους προσδοκιών διάφορων χωρών της ΕΕ καθιστά «πιθανό να μην επιτευχθεί συμφωνία» μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ, δήλωσε ο Harald Hendrikse, αναλυτής της Citi. «Αλλά το γεγονός ότι οι Ιάπωνες συμφώνησαν στο 15% καθιστά αρκετά προφανές ότι η ΕΕ θα επιδιώξει το ίδιο».
Μια εμπορική συμφωνία που θα μείωνε τους δασμούς θα ενίσχυε τα κέρδη του κλάδου. Τυχόν συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ για την αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να αυξήσει τα κέρδη προ φόρων και τόκων το 2025 κατά περίπου 1,6 δισ. ευρώ για τη Mercedes και την Porsche, σύμφωνα με τον Michael Dean, αναλυτή του Bloomberg.