Κατέπεσε F-35 στην Αλάσκα, εκτινάχθηκε ο πιλότος

Επί 50 λεπτά ο ιπτάμενος συνομιλούσε με μηχανικούς για να λύσει πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης. Τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μαχητικό αεροσκάφος.

Δημοσιεύθηκε: 27 Αυγούστου 2025 - 16:19

Load more

Ένας πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ σε F-35 πέρασε 50 λεπτά εν πτήσει μιλώντας με μηχανικούς της Lockheed Martin προσπαθώντας να λύσει ένα πρόβλημα με το μαχητικό του, πριν εκτιναχθεί και το αεροσκάφος συντριβεί στην Αλάσκα νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με έκθεση ατυχήματος που δόθηκε τώρα στη δημοσιότητα.

Το δυστύχημα της 28ης Ιανουαρίου στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας Eielson στο Φέρμπανκς καταγράφηκε σε βίντεο που έδειξε το αεροσκάφος να πέφτει κάθετα και να εκρήγνυται. Ο πιλότος εκτινάχθηκε με ασφάλεια, υφιστάμενος μόνο ελαφρά τραύματα, αλλά το μαχητικό αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων καταστράφηκε.

Μια έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας απέδωσε το δυστύχημα σε πάγο στις υδραυλικές γραμμές του κύριου συστήματος προσγείωσης του F-35, ο οποίος εμπόδισε την κανονική ανάπτυξή τους.

Σύμφωνα με την έκθεση, μετά την απογείωση ο πιλότος προσπάθησε να ανασύρει το σύστημα προσγείωσης, αλλά αυτό δεν μπόρεσε να ανασυρθεί πλήρως. Όταν προσπάθησε να το κατεβάσει ξανά, δεν ευθυγραμμίστηκε, κλειδώνοντας υπό γωνία προς τα αριστερά. 

Αφού ακολούθησε τις λίστες ελέγχου συστημάτων προσπαθώντας να διορθώσει το πρόβλημα, ο πιλότος μπήκε σε τηλεδιάσκεψη με μηχανικούς του κατασκευαστή Lockheed Martin, ενώ το αεροσκάφος πετούσε κοντά στη βάση. Πέντε μηχανικοί συμμετείχαν στην κλήση, μεταξύ αυτών ένας ανώτερος μηχανικός λογισμικού, ένας μηχανικός ασφάλειας πτήσεων και τρεις ειδικοί στα συστήματα προσγείωσης, όπως καταγράφεται στην έκθεση που παρουσίασε το CNN.

Ο πιλότος δοκίμασε στη συνέχεια δύο «touch and go» προσγειώσεις, όπου το αεροσκάφος ακουμπά στιγμιαία στο διάδρομο και απογειώνεται ξανά, προκειμένου να προσπαθήσει να ισιώσει το μπλοκαρισμένο ρινιαίο σκέλος προσγείωσης, σύμφωνα με την έκθεση.

Ωστόσο, οι προσπάθειες αυτές απέτυχαν να επαναφέρουν τη ρινιαία ρόδα στο κέντρο και είχαν ως αποτέλεσμα το πάγωμα και των δύο κύριων σκελών προσγείωσης, που δεν μπόρεσαν να εκταθούν πλήρως ώστε να επιχειρηθεί κανονική προσγείωση.

Σε εκείνο το σημείο, οι αισθητήρες του F-35 έδειξαν ότι το αεροσκάφος βρισκόταν στο έδαφος και τα υπολογιστικά του συστήματα μεταφέρθηκαν σε «αυτόματη λειτουργία εδάφους», σύμφωνα με την έκθεση.

Αυτό έκανε το μαχητικό «μη ελέγξιμο», επειδή «λειτουργούσε σαν να βρισκόταν στο έδαφος ενώ πετούσε», αναγκάζοντας τον πιλότο να εκτιναχθεί.

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων