Στο 6% οι πωλήσεις των κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έως το 2028

Πωλήσεις 860.000 μονάδων τον χρόνο, σύμφωνα με έκθεση της Jefferies, και νέα εργοστάσια. Την ίδια ώρα, οι παραδοσιακοί όμιλοι παλεύουν να διατηρήσουν τους όγκους των προηγούμενων ετών, εξισορροπώντας μεταξύ κόστους και απόδοσης.

Δημοσιεύθηκε: 14 Οκτωβρίου 2025 - 18:21

Load more

Οι κινεζικές εταιρείες μπήκαν στην ευρωπαϊκή αγορά πριν περίπου δύο χρόνια και κατάφεραν, εφαρμόζοντας στρατηγικές και πλάνα, να πάρουν αρκετά μεγάλο ποσοστό από τις ευρωπαϊκές πωλήσεις, ενώ οι παραδοσιακοί όμιλοι διαρκώς αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους, με στόχο να διατηρήσουν τον όγκο πωλήσεων των προηγούμενων ετών.

Οι κινεζικές μάρκες προβλέπεται να αποκτήσουν έως το 6% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2028. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 860.000 μονάδες τον χρόνο, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Jefferies. Από την άλλη, οι όμιλοι BYD και Chery κάνουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, κατασκευάζοντας εργοστάσια στην Ευρώπη. Η πρώτη, με τα εργοστάσια σε Ουγγαρία και Τουρκία, θέλει να φθάσει δυναμική 340.000 αυτοκινήτων τον χρόνο, ενώ η δεύτερη, με τη λειτουργία του πρώην εργοστασίου της Nissan στη Βαρκελώνη, θα μπορέσει να βγάζει από τις γραμμές παραγωγής της 209.000 μονάδες ετησίως. Φυσικά και οι υπόλοιπες κινέζικες εταιρείες δεν μένουν αμέτοχες, αφού τη συγκεκριμένη πολιτική ακολουθούν η Leapmotor, η MG και η Geely, οι οποίες σχεδιάζουν κι αυτές την επέκτασή τους στην Ευρώπη.

Όλα αυτά όταν ο αριθμός των οχημάτων που βγαίνει στους ευρωπαϊκούς δρόμους έχει μειωθεί κατά περίπου 4 εκατομμύρια μονάδες σε σχέση με το 2017, σημειώνοντας πτώση 23%. Σήμερα τα περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια λειτουργούν με ικανοποιητικούς ρυθμούς, αλλά στο μέλλον προβλέπεται μικρή μείωση στο όγκο παραγωγής τους.

Στην επόμενη πενταετία η Renault θα έχει 90% ρυθμό ανάπτυξης στις γραμμές παραγωγής, ενώ μέσα στην επταετία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της S&P Global, θα φθάσει στο 76%. Η Volkswagen στα επόμενα 5 χρόνια θα λειτουργεί στο 89% με πρόβλεψη στα 7 χρόνια στο 82%, ενώ η Hyundai παραμένει σταθερή στο πέρασμα του χρόνου με 88% (ίδιο ποσοστό σε 5 και 7 χρόνια). Αντίθετα, η BMW θα βρεθεί από το 88% μέσα στην πενταετία στο 85% μέσα στην επταετία.

Από την άλλη, δύσκολη αναμένεται να είναι η κατάσταση για τον όμιλο Stellantis, που στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με τις συγκεκριμένες προβλέψεις, θα βρεθεί στο 78% με πρόβλεψη επταετίας στο 66%, ενώ η Nissan από το 77% στην πενταετία θα βρεθεί στο 65% και η Ford από το 72% θα πάει στο 58%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2018 έως το 2025 τρία μεγάλα εργοστάσια στην Ευρώπη έκλεισαν ή μετέβαλαν ριζικά τον ρόλο τους. Πρόκειται για το εργοστάσιο της Stellantis στο Luton (Αγγλία), τη μονάδα της Renault στο Flins (Γαλλία) και το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, όπου είχε ξεκινήσει η παραγωγή ηλεκτρικών.

Το σίγουρο είναι ότι οι κινέζικες μάρκες αυτό το διάστημα επενδύουν στην Ευρώπη. Θέλουν να έχουν τοπικές μονάδες με απώτερο στόχο τη μείωση του κόστους μεταφοράς, των δασμών και την αμεσότητα παράδοσης. Την ίδια στιγμή, οι παραδοσιακές εταιρείες προσπαθούν να εξισορροπήσουν μεταξύ κόστους και απόδοσης. 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων