Ν. Μαυροφόρος (Signify): Οι προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης στον κλάδο φωτισμού

Τη στρατηγική της εταιρείας με νέο όνομα, στο φόντο των προκλήσεων της πράσινης ανάπτυξης, εξηγεί στο Euro2day.gr o Demand Planner της Signify, καθώς «το φως γίνεται μια νέα μορφή έξυπνης επικοινωνίας».

Δημοσιεύθηκε: 14 Ιουλίου 2023 - 08:22

Load more

Για τη μετάβαση από τη Philips Lighting στη Signify μιλά στο Euro2day.gr o Demand Planner της εταιρείας, Νίκος Μαυροφόρος. Η κίνηση αυτή αντιπροσωπεύει έναν στρατηγικό μετασχηματισμό και επανατοποθέτηση της εταιρείας στη βιομηχανία φωτισμού, όπως σημειώνει, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα.

Αναφέρεται στις απαραίτητες ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν στη λειτουργία της επιχείρησης τα τελευταία χρόνια των διαδοχικών αναταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, που περιπλέκεται και από τα μεγάλα σκαμπανεβάσματα στις τιμές, στη σκιά της διπλής κρίσης στην Ευρώπη, την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Απαντά στο πώς έχει αλλάξει τη στρατηγική της Signify η προσπάθεια για την ενεργειακή μετάβαση, ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και προς τα πού στρέφεται η αγορά στην οποία απευθύνετε η εταιρεία, τις προοπτικές και τις προκλήσεις.

Από Philip Lighting μετεξέλιξη σε Signify. Σηματοδοτεί κάτι περισσότερο από αλλαγή εταιρικής επωνυμίας για τον όμιλο;

Σαφώς μιας και εξ ορισμού η λέξη Signify σημαίνει αυτό ακριβώς: σηματοδοτώ! Το νέο μας όνομα, σηματοδοτεί την μετάβαση σε μια νέα εποχή όπου το φως γίνεται μια νέα μορφή έξυπνης επικοινωνίας. Το όνομα «Signify» επιλέχθηκε για να αντικατοπτρίζει την αποστολή της εταιρείας «να σηματοδοτήσει φωτεινότερες ζωές και έναν καλύτερο κόσμο». Τονίζει την αφοσίωση της εταιρείας στη χρήση του φωτισμού για να έχει θετικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων, καθώς και την εστίασή της στη βιωσιμότητα και την ενεργειακή απόδοση.

Ως Signify παραμένουμε ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα του φωτισμού παρέχοντας στους πελάτες μας καινοτόμα και ενεργειακά αποδοτικά προϊόντα, συστήματα και υπηρεσίες φωτισμού. Σκοπός μας είναι να ξεκλειδώσουμε τις εκπληκτικές δυνατότητες του φωτός για μια πιο ποιοτική ζωή και έναν καλύτερο κόσμο. Πλέον η Signify εμπορεύεται υπερήφανα τα καλύτερα lighting brands στον κόσμο, με πρώτο απ όλα την παγκόσμια αναγνωρίσιμη επωνυμία της Philips που παραμένει το βασικό μας brand. Συνοπτικά, η μετάβαση από τη Philips Lighting στη Signify αντιπροσωπεύει έναν στρατηγικό μετασχηματισμό και επανατοποθέτηση της εταιρείας στη βιομηχανία φωτισμού, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και μια ανανεωμένη δέσμευση προς τους πελάτες και τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Τα τελευταία χρόνια διανύουμε μια περίοδο συνεχών αναταραχών στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία περιπλέκεται και από τα μεγάλα σκαμπανεβάσματα στις τιμές. Πώς επηρεάζει τη λειτουργία σας και πώς το αντιμετωπίζετε;

Οι πρωτόγνωρες διαταραχές στο χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας που βιώσαμε όλοι τα τελευταία χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα να παρατηρηθούν σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, το κόστος των ναύλων να πολλαπλασιαστεί, πολλοί προμηθευτές να μην είναι σε θέση να παραδώσουν τα προϊόντα τους και να παρατηρείται μεγάλη έλλειψη στα containers που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Η βασική επίπτωση που βιώσαμε κυρίως τα τελευταία χρόνια ήταν οι σημαντικές καθυστερήσεις στην παράδοση πρώτων υλών που είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία προσωρινών ελλείψεων συγκεκριμένων προϊόντων. Η κύρια ενέργεια που κάναμε για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση ήταν να δημιουργήσουμε ένα πιο διαφοροποιημένο δίκτυο προμηθευτών που έχει μειώσει την εξάρτηση και τον κίνδυνο από προμηθευτή. Οι διαχειριστές της εφοδιαστικής αλυσίδας πρέπει να εμπιστεύονται απόλυτα την προέλευση των προϊόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα τους – από την προμήθεια και διαχείριση πρώτων υλών έως τις δεοντολογικές και εργασιακές πρακτικές των προμηθευτών τους.

Γενικά, για να μετριαστούν οι επιπτώσεις των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και των διακυμάνσεων των τιμών, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να υιοθετήσουν προληπτικές στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου. Αυτό περιλαμβάνει τη διεξαγωγή τακτικών αξιολογήσεων των τρωτών σημείων της εφοδιαστικής αλυσίδας, τον εντοπισμό κρίσιμων εξαρτήσεων και την ανάπτυξη σχεδίων έκτακτης ανάγκης για διάφορα σενάρια. Η διαφοροποίηση των προμηθευτών, η επένδυση σε εναλλακτικές επιλογές προμήθειας και η δημιουργία στρατηγικών αποθεμάτων ή αποθεμάτων ασφαλείας μπορούν να συμβάλουν στον μετριασμό των επιπτώσεων των διαταραχών. Η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα και η προληπτική προσέγγιση είναι το κλειδί για την αποτελεσματική διαχείριση των προκλήσεων που δημιουργούνται από τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις διακυμάνσεις των τιμών.

Η Ευρώπη έχει περάσει δυο μεγάλες κρίσεις, την πανδημία και τις παρενέργειες από την επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τις τελευταίες να συνεχίζονται με απρόβλεπτη εξέλιξη. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τις παραμέτρους που επηρεάζουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τη φετινή χρονιά;

Ο βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει και φέτος τη λειτουργία των επιχειρήσεων είναι οι οικονομικές συνθήκες: Η συνολική κατάσταση της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων παραγόντων όπως η αύξηση του ΑΕΠ, τα ποσοστά πληθωρισμού, τα επιτόκια και τα επίπεδα απασχόλησης, επηρεάζουν σημαντικά τις επιχειρήσεις μιας και μία οικονομική ύφεση μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των καταναλωτικών δαπανών και χαμηλότερη ζήτηση για αγαθά και υπηρεσίες. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας στις μέρες μας φυσικά είναι και οι τεχνολογικές εξελίξεις: Η ταχεία πρόοδος της τεχνολογίας μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις αλλά και να δημιουργήσει προκλήσεις. Εταιρείες όπως η δικιά μας που ασπάζονται την τεχνολογική καινοτομία και προσαρμόζουν ανάλογα τις δραστηριότητές τους συχνά αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Τέλος, τα πρόσφατα παραδείγματα με την πανδημία και τον συνεχιζόμενο πόλεμο μας έδειξαν ότι τέτοιου είδους παγκόσμια γεωπολιτικά γεγονότα όπως η πολιτική αστάθεια, οι εμπορικές διαμάχες, οι φυσικές καταστροφές ή οι πανδημίες μπορούν να έχουν εκτεταμένες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις. Μπορούν να διαταράξουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, να επηρεάσουν το συναίσθημα των καταναλωτών και να δημιουργήσουν οικονομικές αβεβαιότητες. Με την ευχή ότι ο πόλεμος στην ανατολική Ευρώπη θα τελειώσει σύντομα και το γεγονός ότι πλέον η πανδημία σε μεγάλο ποσοστό αποτελεί παρελθόν, ευελπιστώ από τέλος του χρόνου να μην έχουμε ξανά να ανησυχούμε για τέτοιου είδους παγκόσμια γεωπολιτικά γεγονότα που μας επηρεάζουν σημαντικά.

Σε αβέβαιους καιρούς πώς μπορεί μια εταιρεία να προγραμματίσει τις επόμενες κινήσεις της και να χαράξει μεσοπρόθεσμη στρατηγική; Είναι, πλέον, κάτι εφικτό;

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας μεσοπρόθεσμης στρατηγικής σε περιόδους αβεβαιότητας είναι πράγματι κάτι εφικτό για μια εταιρεία. Ενώ η αβεβαιότητα μπορεί να καταστήσει αυτή τη διαδικασία πιο δύσκολη, είναι σημαντικό να μπορούν να προσαρμόζονται οι στρατηγικές στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τρία θεωρώ ότι είναι τα πιο σημαντικά βήματα που μπορεί να κάνει μια εταιρεία για να σχεδιάσει τις επόμενες κινήσεις της και να χαράξει μια μεσοπρόθεσμη στρατηγική σε αβέβαιους καιρούς.

Μιας και δραστηριοποιούμαι στο χώρο του planning & forecasting, πρώτο και σημαντικό βήμα είναι η συλλογή και η ανάλυση πληροφοριών: Mια εταιρεία ξεκινάει συλλέγοντας όσο το δυνατόν περισσότερες σχετικές πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση, τις τάσεις της αγοράς, τη συμπεριφορά των πελατών και το ανταγωνιστικό τοπίο. Κατόπιν παρακολουθεί τους οικονομικούς δείκτες, τα σχόλια των πελατών και τις δραστηριότητες των ανταγωνιστών και αναλύει αυτές τις πληροφορίες για να εντοπίσει πρότυπα, ευκαιρίες και πιθανούς κινδύνους.

Δεύτερο βήμα είναι ο σχεδιασμός σεναρίων: Αναπτύσσουμε πολλαπλά σενάρια με βάση διαφορετικά πιθανά αποτελέσματα εξετάζοντας τόσο αισιόδοξα όσο και απαισιόδοξα σενάρια για να κατανοήσουμε το εύρος των πιθανοτήτων. Κάθε σενάριο πρέπει να περιγράφει βασικές παραδοχές, κινδύνους και πιθανές επιπτώσεις στην επιχείρηση. Αυτή η άσκηση βοηθάει για να προετοιμαστούμε για διάφορα απρόοπτα επινοώντας παράλληλα στρατηγικές που μπορούν να προσαρμοστούν καθώς εξελίσσεται η κατάσταση.

Τέλος, σε αβέβαιους καιρούς, είναι σημαντικό να ενσωματώσουμε ευελιξία στη στρατηγική μας. Προβλέπουμε πιθανές αλλαγές και καθιερώνουμε διαδικασίες παρακολούθησης και προσαρμογής σε νέες πληροφορίες. Όπως κάνουμε και στην δική μας εταιρεία, καλλιεργούμε μια κουλτούρα ευελιξίας και καινοτομίας εντός του οργανισμού για να μπορούμε να ανταποκριθούμε γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς.

Κλειδί λοιπόν είναι να παραμείνουμε ευέλικτοι ανταποκρινόμενοι στις μεταβαλλόμενες δυναμικές της αγοράς για να διασφαλίσουμε ότι η μεσοπρόθεσμη στρατηγική μας παραμένει σχετική και αποτελεσματική.

Πώς έχει αλλάξει τη στρατηγική της Signify η προσπάθεια για την ενεργειακή μετάβαση; Δημιουργεί ευκαιρίες και προς τα πού στρέφεται η αγορά στην οποία απευθύνεστε;

Γνωρίζουμε όλοι το πόσο σημαντικό είναι στο σύγχρονο επιχειρηματικό στερέωμα οι εταιρείες να καθορίζουν την στρατηγική τους με γνώμονα την βιωσιμότητα. H Signify δεν θα μπορούσε να μην έχει ως βασικό της πυλώνα και προτεραιότητα τις αρχές της βιωσιμότητας μιας και ως παγκόσμιος ηγέτης στις λύσεις φωτισμού, έχει συμμετάσχει ενεργά στις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης και την στροφή προς πιο βιώσιμες και ενεργειακά αποδοτικές λύσεις.

Η Signify πρωτοστάτησε στην προώθηση ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών φωτισμού, όπως ο φωτισμός LED, για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών άνθρακα. Η εταιρεία έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη και προώθηση καινοτόμων λύσεων φωτισμού που όχι μόνο παρέχουν εξοικονόμηση ενέργειας αλλά προσφέρουν επίσης προηγμένες λειτουργίες όπως έξυπνα χειριστήρια, συνδεσιμότητα και αυτοματισμούς. Αυτές οι τεχνολογίες ευθυγραμμίζονται με τους στόχους της ενεργειακής μετάβασης, επιτρέποντας ενεργειακά αποδοτικά συστήματα φωτισμού σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των οικιακών, εμπορικών και βιομηχανικών εφαρμογών.

Αγκαλιάζοντας την ενεργειακή μετάβαση, έχουμε εντοπίσει νέες ευκαιρίες σε αγορές όπου οι λύσεις βιώσιμου φωτισμού έχουν μεγάλη ζήτηση. Για παράδειγμα, η εταιρεία έχει συμμετάσχει ενεργά σε έργα έξυπνων πόλεων, όπου ο ενεργειακά αποδοτικός φωτισμός και τα συνδεδεμένα συστήματα φωτισμού διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία πιο βιώσιμων αστικών περιβαλλόντων. Επιπλέον, η Signify έχει επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της για να περιλαμβάνει υπηρεσίες και λύσεις πέρα από τον παραδοσιακό φωτισμό, όπως συστήματα διαχείρισης φωτισμού, ανάλυση δεδομένων και συνδεδεμένες πλατφόρμες.

Όσον αφορά την αγορά-στόχο, η Signify έχει παγκόσμια παρουσία και απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα πελατών, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών, των επιχειρήσεων, των κυβερνήσεων και των ιδρυμάτων. Η αγορά-στόχος για τις ενεργειακά αποδοτικές λύσεις φωτισμού και τις σχετικές υπηρεσίες της Signify είναι χώρες και περιοχές που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, την ενεργειακή απόδοση και την υιοθέτηση έξυπνων τεχνολογιών. Είμαστε περήφανοι για το ότι το «πάθος για βιωσιμότητα» είναι ένα από τους 5 βασικούς πυλώνες (frontiers) της στρατηγικής μας και το γεγονός ότι είμαστε 100% ανθρακικά ουδέτεροι (carbon neutral) στις δραστηριότητές μας ήδη από το 2020.

* Ο Νίκος Μαυροφόρος είναι Demand Planner της Signify και μέλος του Your Directors Club

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων