Ταχύτητα και πελατοκεντρική προσέγγιση, οι νέες απαιτήσεις

Το digital banking εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς. Με όπλο τα νέα ψηφιακά εργαλεία, η Alpha Bank επιδιώκει να καλύπτει τις ανάγκες του πελάτη άμεσα. Γράφει ο Νίκος Λιόκαλος.

Δημοσιεύθηκε: 16 Δεκεμβρίου 2025 - 13:57

Load more

Η ψηφιακή τραπεζική εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και μαζί της αλλάζουν και οι απαιτήσεις των πελατών. Ταχύτητα, ευκολία και διαφάνεια αποτελούν πλέον αναγκαίες προϋποθέσεις. Η Alpha Bank βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αυτής της μετάβασης, επενδύοντας στρατηγικά σε τεχνολογίες αιχμής και νέες αρχιτεκτονικές για ένα νέο, ταχύτερο, πληρέστερο και πιο ευέλικτο μοντέλο digital banking.

Επιταχύνοντας τον κύκλο ανάπτυξης

Το Digital Factory, ο κινητήριος μοχλός της ψηφιακής μας στρατηγικής, έχει εισέλθει πλέον σε φάση ωριμότητας. Σε ένα περιβάλλον συνεχούς επαναξιολόγησης και βελτιστοποίησης, επιδιώκουμε την ενίσχυση της αποδοτικότητας και τη μείωση των κύκλων ανάπτυξης, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πελατών και της αγοράς.

Με agile πρακτικές, αυξημένη συνεργασία με όλες τις μονάδες της τράπεζας και στοχευμένες παρεμβάσεις στη μεθοδολογία μας, μειώνουμε σημαντικά τον χρόνο από τη σύλληψη μιας ιδέας έως την υλοποίησή της. Η νέα φάση λειτουργίας του Digital Factory βασίζεται στη συνεχή αξιοποίηση δεδομένων, KPIs και insights, επιτρέποντας στις ομάδες να εντοπίζουν άμεσα σημεία βελτίωσης, να προσαρμόζουν διαδικασίες και να επιταχύνουν την ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων.

Σχεδιασμός & εμπειρία πελάτη

«Design is not the way it looks; design is the way it works», έλεγε ο Steve Jobs. Με αυτή τη φιλοσοφία, μελετάμε και εμείς διεθνείς πρακτικές, πραγματοποιούμε συστηματικά usability tests και αξιοποιούμε behavioral δεδομένα για να εντοπίζουμε σημεία τριβής, να απλοποιούμε την πλοήγηση, να διευκολύνουμε την πρόσβαση στην πληροφορία και να εξασφαλίσουμε την αποτελεσματική ολοκλήρωση των ενεργειών των πελατών μας.

Κάθε νέα λειτουργικότητα βασίζεται σε ένα σύγχρονο design system που έχει αναπτύξει το UI/UX Ηub της Αlpha Bank, εξασφαλίζοντας ομοιομορφία και συνέπεια σε όλα τα ψηφιακά κανάλια. Η μετάβαση των προϊόντων σε σύγχρονες αρχιτεκτονικές συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό, διαμορφώνοντας ένα απλό, φιλικό και ενιαίο περιβάλλον για κάθε χρήστη, σε κάθε συσκευή με το Customer Experience να αποτελεί πλέον βασικό πυλώνα της ανάπτυξης των εφαρμογών μας.

Digital προϊόντα νέας γενιάς

Με στοχευμένες κινήσεις ανασχεδιάζουμε τα ψηφιακά ταξίδια των πελατών, δημιουργώντας παράλληλα νέα, πλήρως online προϊόντα εστιάζοντας στην απλότητα και την αποτελεσματικότητα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αναβαθμισμένη διαδικασία εγγραφής νέων πελατών μέσω του myAlpha Μobile app, που επιταχύνει σημαντικά την προϋπάρχουσα υπηρεσία, ενώ απλοποιεί σημαντικά τα απαιτούμενα βήματα, ενσωματώνοντας το eGov-KYC, επιτρέποντας την άμεση δημιουργία λογαριασμού, απόκτηση κάρτας και κωδικών e-Banking.

Η προέγκριση στεγαστικού δανείου μέσω myAlpha Web για ιδιώτες αποτελεί ακόμα ένα επιτυχημένο παράδειγμα στην αναβάθμιση της τραπεζικής εμπειρίας των πελατών, προσφέροντας αυτόματα οικονομική προέγκριση, σημαντικό βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας στη συνέχεια στο κατάστημα.

Αντίστοιχα, η αναβάθμιση του myAlpha Quick Loan βασίζεται στις αυξημένες ανάγκες των πελατών μας και στη φιλοσοφία της απλότητας και της ευκολίας. Το προϊόν προσφέρει μια πλήρως ψηφιακή διαδικασία χορήγησης καταναλωτικού δανείου, χωρίς φυσικά δικαιολογητικά, από την αίτηση έως την τελική εκταμίευση.

Υπεύθυνη αξιοποίηση της ΑΙ

Η Αlpha Bank αξιοποιεί μοντέλα μηχανικής μάθησης τα τελευταία 15 χρόνια, επιτρέποντας την κατανόηση των αναγκών των πελατών, την πρόβλεψη συμπεριφορών και την παροχή εξατομικευμένων λύσεων. Με τεχνικές επεξεργασίας φυσικής γλώσσας αναλύουμε σχόλια πελατών, εντοπίζουμε δυσκολίες και βελτιώνουμε συστηματικά τις υπηρεσίες μας.

Σύντομα, ο εσωτερικός ψηφιακός βοηθός μας θα υποστηρίζει τους συμβούλους μας αντλώντας γνώση από χιλιάδες έγγραφα, ενώ αναπτύσσουμε και AI Agents που θα τους συνδράμουν στην προετοιμασία συναντήσεων, ανάλυση εγγράφων, λήψη αποφάσεων και αυτοματοποίηση εργασιών.

Οι πελάτες μας έχουν ήδη από το 2024 στη διάθεση τους τον ψηφιακό βοηθό (chatbot) της Alpha Bank, μέσα από το www.alpha.gr, o οποίος έχει ενσωματωθεί πλέον και στο myAlpha Web και το myAlpha Mobile app, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει διαθέσιμος και στους εταιρικούς χρήστες του myAlpha Web για επιχειρήσεις. Κάθε μήνα πραγματοποιούνται μέσω του chatbot χιλιάδες συνομιλίες, με ποσοστό ακρίβειας που αγγίζει το 95%, ενώ παράλληλα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέο περιεχόμενο και δυνατότητες.

Πορεία προς το μέλλον

Συνεχίζουμε σταθερά, επενδύοντας σε ανθρώπους, μεθοδολογίες και τεχνολογίες που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία του πελάτη. Ολοκληρώνοντας μια σειρά από έργα υποδομής, ενδυναμώνοντας μηχανισμούς ανάπτυξης, όπως το digital factory, και με αρωγό την Τεχνητή Νοημοσύνη, το 2026 θα είναι μια χρονιά πλούσια σε νέα προϊόντα και εμπειρίες που θα καλύπτουν με ακόμη ταχύτερο ρυθμό τις ανάγκες των πελατών μας. 

*Ο Νίκος Λιόκαλος είναι Digital Banking Director της Αlpha Bank

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων