Περισσότερες από 30.000 fintech εταιρείες λειτουργούν παγκοσμίως

Η συνεργασίες στο fintech οικοσύστημα και οι καινοτόμες λύσεις είναι στις προτεραιότητες της CrediaBank. Ωστόσο αυτές τίθενται με γνώμονα μόνο τον πελάτη. Γράφει ο Χάρης Μύγδαλης.

Δημοσιεύθηκε: 16 Δεκεμβρίου 2025 - 14:00

Load more

Οι ΗΠΑ στην 1η θέση με πάνω από 12.000 εταιρείες, η Ευρώπη με ισχυρή παρουσία και πάνω από 9.000  εταιρείες και η Ασία φυσικά με μεγάλο επίσης πλήθος. Μία αγορά με ετήσια έσοδα περισσότερα από 200 δισ. ευρώ.

Αυτή είναι η μεγάλη εικόνα του fintech industry κι είναι πλέον ένα click μακριά από όλους μας, μέσω της γενεσιουργού Τεχνητής Νοημοσύνης που πλέον επικρατεί και στη χώρα μας ως GenAI.

Στην Ελλάδα, ο αριθμός πλησιάζει τα τρία ψηφία, και αναφέρομαι περισσότερο στην οικογένεια των νεοφυών fintech. Είναι αισιόδοξο βέβαια ότι ενώ παγκοσμίως ο ρυθμός αύξησης των εταιρειών αυτών μειώνεται από το 2021, στην Ελλάδα αυξάνεται.

Στη χώρα μας λοιπόν, η ψηφιοποίηση με την έννοια των καθημερινών συναλλαγών είναι σε μία πορεία αύξησης +40% από το 2015 έως και σήμερα. Εξαιρετική αύξηση που ξεκινά, ίσως και από όχι τόσο «εξαιρετικά» αίτια, κρατάμε όμως πάντα το θετικό.

Στο τοπίο αυτό βρισκόμαστε και όλες οι τράπεζες με δίψα για νέες τεχνολογίες, νέες συνεργασίες με το fintech οικοσύστημα, που θα παρέχουν στους πελάτες μας βελτιωμένη εμπειρία, ασφάλεια και ευκολία.

Στην CrediaBank, οι προτεραιότητες και το όραμα μας είναι ξεκάθαρο. Ναι, φυσικά διψάμε και εμείς για τη φρεσκάδα των συνεργασιών με το fintech οικοσύστημα και καινοτόμες λύσεις αλλά όχι για την τεχνολογία («Technology for Technology»). Θέλουμε την τεχνολογία για τον άνθρωπο. Γιατί αυτή είναι η προτεραιότητα μας, ο πελάτης μας, κι η αξιοποίηση της πληροφορικής να έρχεται να δώσει τις λύσεις, ώστε η επαφή αυτή να είναι ουσιαστική, προσωποποιημένη και απλή.

Ξεκινάμε άμεσα ένα ταξίδι ψηφιακού μετασχηματισμού μεγάλου προϋπολογισμού, που τολμώ να πω, είναι ποσοστιαία γενναιότερος από μεγαλύτερες τράπεζες, και έρχεται πλέον ως φυσική συνέχεια της λειτουργικής ενοποίησης της Attica Bank και της πρώην Παγκρήτιας για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών μας στα ψηφιακά μας κανάλια -το mobile banking, το e-Banking αλλά και το website μας- και παράλληλα να δώσει στα νέα μας καταστήματα τα απαραίτητα εργαλεία για μία διαφορετική εμπειρία στην εξυπηρέτηση των πελατών μας και όχι την κλασική που έχουμε όλοι στο μυαλό μας με γκισέ και απρόσωπες «μηχανές».

H ψηφιοποίηση ξεκινά από τα σημεία επαφής με τους πελάτες αλλά αφορά και όλες τις εργασίες που γίνονται και από τις εσωτερικές μονάδες της Τράπεζας. Τον πυλώνα αυτό τον αποκαλούμε Internal Digitalization και μαζί με τον πυλώνα External  Digitalization, που αναφέραμε παραπάνω, αποτελούν τον στόχο μας για μία Τράπεζα «Digital to the Core».

Από το ψηφιακό περιβάλλον έως το φυσικό κατάστημα και τις υποστηρικτικές μας μονάδες, η τεχνολογία αξιοποιείται για να επιταχύνει και να διευκολύνει τις συναλλαγές, βάζοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη -και όχι για να υποκαταστήσει τον άνθρωπο, καθώς στην CrediaBank, ο άνθρωπος έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η δε επέκταση της Τράπεζας στη Μάλτα προσθέτει έναν επιπλέον θετικό «πονοκέφαλο» για την τεχνολογία, καθώς πάντα έργα αναπτυξιακά την ανανεώνουν και δημιουργούν θετική ενέργεια σε όλους εμάς, τους μηχανικούς πληροφορικής.

Το 2026 στην Ελλάδα είναι έτος που στοχεύουμε να διαθέσουμε νέες ψηφιακές λύσεις με περισσότερες δυνατότητες σε όλα τα σημεία επαφής με τους πελάτες μας.

Το τεχνολογικό μας αποτύπωμα είναι σχετικά απλό σε σχέση με τις μεγαλύτερες τράπεζες και αυτό μας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην ανάπτυξη νέων λειτουργικοτήτων αλλά και αλλαγών όπου αυτό χρειαστεί.

Επιστρέφοντας στις συνεργασίες με fintech, η δυσκολία είναι πάντα στον όρο «Integration».

Πώς ένα τραπεζικό σύστημα με προδιαγραφές και αρχιτεκτονική εξυπηρέτησης κλασικών τραπεζικών προϊόντων (καταθέσεων/δανείων/επενδύσεων κτλ) θα συνδεθεί και θα αλληλοεπιδρά με τη λύση μίας fintech εταιρείας, με μάλλον πιο καινοτόμα αρχιτεκτονική;

Πώς επίσης ο τρόπος εργασίας μίας μονάδας πληροφορικής μιας τράπεζας θα συνεργαστεί με μία ομάδα νέων ανθρώπων που οι λέξεις «διαδικασία», «εποπτικές αρχές», «ασφάλεια», «24x7x365 διαθεσιμότητα» και πολλά σχετικά ακρωνύμια είναι λίγο πιο μακριά τους;

Αυτές είναι οι προκλήσεις μας: να μετασχηματίσουμε εκτός από την τεχνολογία και τον τρόπο δουλειάς μας στην περίμετρο του δυνατού, όπως αυτό ορίζεται από όλες τις κανονιστικές και εποπτικές αρχές που πρέπει να ακολουθούμε.

Φυσικά, αυτή είναι και η ευκαιρία μας  στην CrediaBank: με θεμέλιο την εμπιστοσύνη των πελατών μας που γνωρίζουν ότι μαζί μας όλα τους τα «οικονομικά» είναι 100% ασφαλή,  να συνδυάσουμε νέες καινοτόμες λύσεις και να προσφέρουμε μια αναβαθμισμένη εμπειρία.

* Ο Χάρης Μυγδάλης είναι Chief Information & Digital Officer της CrediaBank.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων