Δ. Εφορακόπουλος: Η στρατηγική της Info Quest στη μετά Covid εποχή

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Info Quest Technologies μιλά για τον ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στη μετά Covid εποχή και τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρεία. Τα μαθήματα από το 2020.

Δημοσιεύθηκε: 14 Μαΐου 2021 - 08:03

Load more

Το 2020 έκλεισε ικανοποιητικά για την Ιnfo Quest Technologies, όχι μόνο λόγω της μεγάλης βελτίωσης που σημειώθηκε στα οικονομικά της αποτελέσματα (π.χ. +24,6% στον κύκλο εργασιών και +59% στα προ φόρων κέρδη), αλλά και εξ’ αιτίας του ότι πέτυχε τους στόχους της πολύ νωρίτερα σε σχέση με τις προβλέψεις του στρατηγικού της σχεδιασμού.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Εφορακόπουλος μιλά στο Euro2day.gr αναλύοντας την περυσινή χρονιά, επισημαίνοντας τις δραστικές αλλαγές που έφερε στη ζωή μας η πανδημία και εστιάζοντας στο ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η ψηφιακή τεχνολογία στην μετά covid εποχή.

Μιλά, επίσης, για τη στρατηγική ανάπτυξης που θα ακολουθήσει η Infο Quest Technologies, η οποία περνάει, μεταξύ άλλων, μέσα από διεύρυνση της γκάμας των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, από τη στήριξη των πελατών της στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού και φυσικά μέσα από πρωτοβουλίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Κύριε Εφορακόπουλε, πώς εξελίχθηκε για την Infο Quest Technologies το 2020, ένα έτος που χαρακτηρίστηκε από την πανδημία covid-19;

Η πανδημία του covid-19 άλλαξε κάθε πτυχή της ζωής μας και σίγουρα το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως μία χρονιά πρωτόγνωρων καταστάσεων. Ταυτόχρονα, βέβαια, λειτούργησε ως επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού, καθώς η ICT τεχνολογία αναδείχθηκε σε βασικό πυλώνα που κατέστησε εφικτή τη συνέχιση κρίσιμων λειτουργιών της κοινωνίας. Ως η μεγαλύτερη πύλη διάχυσης των ψηφιακών τεχνολογιών στην ελληνική αγορά, που συνδυάζει τη διάθεση μίας μεγάλης γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών, μέσω πολλαπλών εναλλακτικών καναλιών πώλησης και εξυπηρέτησης τόσο της επιχειρηματικής, όσο και της καταναλωτικής αγοράς, αντιμετωπίσαμε πολλαπλές προκλήσεις: Την ασφάλεια των εργαζομένων μας, την επιχειρησιακή συνέχεια, την εφοδιαστική αλυσίδα και την προσαρμογή της τεχνολογίας στις άμεσες ανάγκες της αγοράς.

Είμαστε υπερήφανοι που καταφέραμε να ανταποκριθούμε ως κορυφαία εταιρεία του χώρου στον ρόλο και τις ευθύνες μας και να συμβάλουμε ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας από όλη την κοινωνία. Η προσπάθειά μας αυτή αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μας αποτελέσματα του 2020. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 235,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση +24,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί σε όλες τις κύριες περιοχές δραστηριοποίησης. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,68 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας 59% αύξηση έναντι του 2019. Η αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων που βοηθούν σε τηλεργασία/τηλεεκπαίδευση και ασφάλεια υποδομών ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Στη στρατηγικής φύσεως δραστηριότητα στο Cloud είχαμε αύξηση 68%, ενισχύοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες σε τεχνολογίες Microsoft Modern Workplace & Azure, DocuSign, αλλά και ένταξη νέων οίκων στο Portfolio (όπως η Red Hat, o κορυφαίος κατασκευαστής λογισμικού ανοικτού κώδικα στον κόσμο). Στον τομέα του Mobility/προϊόντα Xiaomi παρουσιάσαμε αύξηση 49%, με καθιέρωση των Xiaomi Smartphones στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς. Στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο/you.gr η άνοδος πωλήσεων ήταν 40% σε σχέση με το 2019 με σημαντική αύξηση σε όλους τους βασικούς δείκτες απόδοσης. Τα τέσσερα τελευταία χρόνια το you.gr παρουσίασε ανάπτυξη 153% στον κύκλο εργασιών, σημαντικά μεγαλύτερη από την άνοδο της αγοράς. Είμαστε εξίσου υπερήφανοι που καταφέραμε σε μια τόσο δύσκολη χρονιά να αυξήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό μας κατά περίπου 9% και να αναδειχθούμε “Great Place to Work”, καθώς και να συμβάλουμε στην υποστήριξη της κοινωνίας μας, αναλαμβάνοντας μαζί με τις άλλες εταιρείες του Ομίλου Quest πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρω τις σημαντικές χορηγίες εξοπλισμού σε φορείς της Δημόσιας Υγείας και τη διάθεση πάνω από χίλια iPad στο Υπουργείο Παιδείας για την υποστήριξη της τηλεεκπαίδευσης.

Κατά πόσο η έλευση της πανδημίας τροποποίησε ή επιτάχυνε την στρατηγική ανάπτυξης που είχε σχεδιάσει η Infο Quest Technologies; Ποια τα κυριότερα μηνύματα που λάβατε από τις εξελίξεις;

Η Infο Quest Technologies έχει μια εξαιρετική πορεία τα τελευταία χρόνια, με συνεχή ανάπτυξη σε όλους τους τομείς εστίασης, μετασχηματισμό του επιχειρηματικού της μοντέλου και εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα, με αύξηση του κύκλου εργασιών 116% στην πενταετία και επίτευξη των στόχων μας πολύ νωρίτερα σε σχέση με τον στρατηγικό σχεδιασμό μας. Εκτιμώ ότι το περιβάλλον, όπως διαμορφώθηκε το 2020, συνέβαλε στο να γίνουμε ακόμη πιο ευέλικτοι, πιο γρήγοροι στη λήψη αποφάσεων, πιο αποφασιστικοί και να προχωρήσουμε ταχύτερα τον μετασχηματισμό της εταιρείας μας. Το ξεκάθαρο μήνυμα που πήραμε όλοι κατά την περίοδο αυτή, είναι ότι η μετα-COVID εποχή θα είναι πολύ διαφορετική, με θεμελιώδεις αλλαγές και νέες προκλήσεις. Οι ψηφιακές τεχνολογίες, περισσότερο από ποτέ, θα διαδραματίσουν καίριο ρόλο στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας – μίας ημέρας εύχομαι καλύτερης, με περισσότερες δυνατότητες, περισσότερες επιλογές και ευκαιρίες για όλους. Και είναι ευθύνη όλων που δραστηριοποιούμαστε στον τομέα να το διασφαλίσουμε.

Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με τις δικές μας δραστηριότητες, ξεχωρίζω τα εξής:

Εμείς τώρα από την πλευράς μας, συνεχίζουμε να διευρύνουμε την γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών μας. Επεκτείνουμε συστηματικά τη δραστηριότητά μας στον τομέα των προϊόντων ψύξης-θέρμανσης, των καταναλωτικών ηλεκτρονικών και των ηλεκτρικών συσκευών. Από τον Νοέμβριο 2020 λειτουργεί υπό την ευθύνη της Διοίκησης της εταιρείας και η νεοσύστατη θυγατρική του Ομίλου, η Clima Quest, που αποτελεί τον αποκλειστικό διανομέα των καταναλωτικών και επαγγελματικών κλιματιστικών του οίκου Gree στην Ελλάδα.

Παράλληλα, συνεχίζουμε την επένδυσή μας στην παροχή λύσεων και υπηρεσιών Cloud. Συγκαταλεγόμαστε στους κορυφαίους συνεργάτες της Microsoft στην αγορά και ενισχύουμε συνεχώς τις υπηρεσίες μας σε τεχνολογίες Microsoft Modern Workplace, MS Azure και DocuSign. Με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της αγοράς τον Μάρτιο 2021 εξαγοράσαμε την εταιρεία Team Candi, έναν από τους κορυφαίους συνεργάτες της Microsoft στον τομέα λύσεων και υπηρεσιών Modern Workplace και Robotic Process Automation.

Στον τομέα του mobility και των έξυπνων-διασυνδεδεμένων συσκευών έχουμε καταφέρει μέσω της συνεργασίας μας με τη Xiaomi, να προσφέρουμε στους πελάτες μας κορυφαία Smartphones και ένα μεγάλο οικοσύστημα έξυπνων συσκευών για το σπίτι, την άθληση, την ηλεκτροκίνηση, που οι χρήστες πραγματικά λατρεύουν να χρησιμοποιούν. H Xiaomi είναι πρωταγωνιστής στις διασυνδεδεμένες συσκευές και σταδιακά διευρύνει τη γκάμα της σε περισσότερα προϊόντα και τομείς, που ελπίζουμε σύντομα να δούμε και στην Ελληνική αγορά.

Στον τομέα του e-commerce, συνεχίζουμε εντατικά να υποστηρίζουμε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος www.you.gr , που σήμερα συγκαταλέγεται στα μεγαλύτερα και πλέον αξιόπιστα αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας, με περισσότερα από 20.000 προϊόντα σε 500 κατηγορίες από 700 brands.

Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι της Infο Quest Technologies για το 2021;

Το 2021, παρόλο που εξακολουθεί να είναι μία χρονιά με μεγάλη αβεβαιότητα, επιδίωξή μας είναι να συνεχίσουμε σε όλους τους τομείς τον αναπτυξιακό μας σχεδιασμό, στοχεύοντας στη διατήρηση της ηγετικής μας θέσης στη νέα εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της ψηφιακής μετάβασης. Με το βλέμμα στο μέλλον επεξεργαζόμαστε το νέο πενταετές επιχειρηματικό πλάνο μας, με αισιοδοξία, όραμα και υψηλούς στόχους:

Ιδιαίτερα σημαντική για την πορεία μας είναι και η μεγάλη επένδυσή μας, που ξεκίνησε εντός του έτους, με προοπτική να ολοκληρωθεί το 2022, σε ένα νέο υπερσύγχρονο Logistics Center, που θα ενισχύσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητά μας.

Περισσότερη εργασία εξ’ αποστάσεως, περισσότερη τηλεκπαίδευση, δίκτυα 5G, ταχεία ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου, εφαρμογές «έξυπνου σπιτιού» και τόσα άλλα. Πώς εξελίσσεται ο ανταγωνισμός των εταιρειών σε μια αγορά που δείχνει να φουντώνει; Πόσο έτοιμοι είναι οι παραγωγοί και τα δίκτυα πωλήσεων να προσφέρουν στον ιδιώτη καταναλωτή και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις τις κατάλληλες γι’ αυτόν λύσεις;

Οι εξελίξεις, όπως λέτε, είναι ραγδαίες, τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο, όσο και σε μοντέλα λειτουργίας. Ταυτόχρονα, η ψηφιακή μετάβαση όλης της κοινωνίας είναι σε εξέλιξη και σχέδια όπως το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 θα την επιταχύνουν ακόμη περισσότερο. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι είναι πολλαπλές: Να μπορέσουμε να εμπεδώσουμε γρήγορα τα νέα δεδομένα, να ενισχύσουμε σημαντικά την τεχνογνωσία (τη δική μας, των συνεργατών και των πελατών μας) και να έχουμε την οργάνωση, τους πόρους και την υποδομή προκειμένου να οδηγήσουμε σωστά τους πελάτες μας να επιτύχουν τους στόχους τους με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Η Infο Quest Technologies, κλείνει φέτος 40 χρόνια επιτυχημένης πορείας, έχοντας συνδέσει το όνομά μας με την εξέλιξη και τη διαμόρφωση της αγοράς πληροφορικής. Από τη διαμόρφωση του μοντέλου διανομής στην Πληροφορική, την κινητή τηλεφωνία με την Q-Phone και αργότερα με την Q-Telecom, το Ιnternet με την Hellas on Line, τις ολοκληρωμένες λύσεις Πληροφορικής και την μετεξέλιξή της στον Όμιλο Quest, έναν από τους μεγαλύτερους και πλέον δυναμικούς ελληνικούς Ομίλους εταιρειών, με πολυσχιδή δραστηριότητα, συμβάλλαμε όσο λίγοι Οργανισμοί στην αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών από όλο το εύρος της κοινωνίας μας. Η τεχνολογία, η καινοτομία και η συνεχής εξέλιξη είναι στο DNA μας. Με αυτά ως εφόδια ξεκινάμε την πέμπτη δεκαετία μας, με ενθουσιασμό για τις προοπτικές που ανοίγονται εμπρός μας, προσηλωμένοι στην αποστολή μας: να μετατρέπουμε την τεχνολογία σε εφαλτήριο εξέλιξης, γνώσης και προόδου για τον καθένα μας, για την κοινωνία μας, για τη χώρα μας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων