Euro2Day

Sync: Πώς ο ιδρυτής της Taxibeat χτίζει ελληνικό Airbnb για… Ι.Χ.

Η επιστροφή του Νίκου Δρανδάκη με μια νέα φιλόδοξη ιδέα που έχει στόχο να αλλάξει το τοπίο στην ενοικίαση αυτοκινήτου. Ο γνωστός επιχειρηματίας μιλάει στο Euro2day.gr για το νέο του project.
Sync: Πώς ο ιδρυτής της Taxibeat χτίζει ελληνικό Airbnb για… Ι.Χ.

Δημοσιεύθηκε: 2 Ιουνίου 2025 - 07:29

Load more

Τη στιγμή που κανονίζαμε τις λεπτομέρειες αυτής της συνέντευξης, ο Νίκος Δρανδάκης μού έστειλε μέσω mail ένα link το οποίο οδηγούσε σε μια πλατφόρμα μέσω της οποίας μπορούσα να δω όλες τις μέρες και τις ώρες που ήταν διαθέσιμος και να επιλέξω εκείνη που ταίριαζε καλύτερα στο δικό μου πρόγραμμα, έτσι ώστε να προγραμματιστεί αυτόματα το zoom call.

Οφείλω να ομολογήσω πως τόσα χρόνια δεν έχω ξαναδεί κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, πόσω μάλλον για να κλείσει κανείς συνάντηση με τον CEO μιας εταιρείας. Βέβαια, όταν πρόκειται για τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από ένα από τα μεγαλύτερα success stories του ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας, αυτού της Taxibeat (νυν Free Now), το γεγονός αυτό ίσως δεν θα έπρεπε να προκαλεί τόση εντύπωση.

Ο κ. Δρανδάκης, λοιπόν, ανακοίνωσε πρόσφατα την επιστροφή του στον επιχειρηματικό κόσμο και η πλατφόρμα που προαναφέρθηκε είναι το Sync, η νέα του startup. Ο έλεγχος διαθεσιμότητας των χρηστών είναι όμως μονάχα ένα από τα χαρακτηριστικά της, καθώς το βασικό της αντικείμενο είναι η ενοικίαση αυτοκινήτων, με την ιδέα να λειτουργεί όπως το Airbnb, αλλά για οχήματα.

Τι παρακίνησε τον Νίκο Δρανδάκη να επιστρέψει στον κόσμο της επιχειρηματικότητας

Μιλώντας στο Euro2day.gr για την επιστροφή του, ο κ. Δρανδάκης επεσήμανε πως «το βασικό ήταν ότι ήθελα να κάνω κάτι καινούργιο, γιατί δεν μ' αρέσει να κάθομαι. Έχω πολλά παραγωγικά χρόνια ακόμα. Ήθελα να κάνω μια καινούργια προσπάθεια, αλλά δεν μ' αρέσει να κάνω κάτι άλλο. Μου έχει ζητηθεί να γίνω επενδυτής, να συμμετάσχω σε funds, αλλά είναι μια δουλειά που δεν μου ταιριάζει. Πολλοί άνθρωποι σαν και εμένα όταν πουλάνε την εταιρεία τους, κάνουν μετά στροφή στο επενδυτικό κομμάτι, αλλά εμένα δεν με εκφράζει πολύ αυτό. Είμαι γεννημένος επιχειρηματίας, οπότε ήθελα να κάνω κάτι καινούργιο».

«Αυτό όμως είναι το ένα», σημειώνει ο γνωστός Έλληνας επιχειρηματίας. «Μετά είναι το θέμα του να βρεις την κατάλληλη αφορμή, την κατάλληλη ιδέα», συμπληρώνει.

«Είχα βρει μια ιδέα παλαιότερα την οποία ξεκίνησα. Δεν είχε πάει όμως καλά. Τη "σκότωσα" σχετικά γρήγορα γιατί δεν πήγαινε πολύ καλά», δήλωσε ο κ. Δρανδάκης σχετικά με τη Flyway, τη startup που δημιούργησε μετά την πώληση της Taxibeat.

«Τελικά προέκυψε αυτή η ιδέα, η οποία μου αρέσει και μου ταιριάζει κιόλας γιατί έχει πολλές ομοιότητες με την Taxibeat και έτσι νιώθω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο να την προχωρήσω», πρόσθεσε.

Τα κακώς κείμενα του κλάδου ενοικίασης αυτοκινήτων

Το όραμα του Νίκου Δρανδάκη όταν ίδρυσε την Taxibeat ήταν να διορθώσει τα κακώς κείμενα του κλάδου των ταξί στην Ελλάδα. Σε ερώτηση για το εάν υπάρχουν παθογένειες στον τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων, ο ίδιος απάντησε: «Πιστεύουμε ότι ο κλάδος έχει μια παθογένεια που δεν έχει να κάνει μόνο με την Ελλάδα αλλά είναι παγκόσμια.

Η παθογένεια έγκειται στο ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανάγκη σε όγκο. Υπάρχει δηλαδή μια μεγάλη ποσότητα ανθρώπων οι οποίοι χρειάζονται αυτοκίνητο για να μετακινηθούν, είτε είναι τουρίστες είτε είναι οι ίδιοι οι κάτοικοι μιας πόλης. Όλος αυτός ο όγκος των αυτοκίνητων αυτή τη στιγμή αγοράζεται από εταιρείες ενοικίασης, οι οποίες ανανεώνουν τακτικά τον στόλο τους.

Από την άλλη, έχουμε έναν πολύ μεγάλο στόλο αυτοκίνητων, ο οποίος κάθεται για μεγάλο διάστημα. Ο στόλος αυτός προέρχεται είτε από ιδιώτες είτε από μικρά γραφεία ενοικιάσεων, τα οποία όμως δεν έχουν πολύ μεγάλες αποβιβάσεις στην αγορά».

«Το όφελος σε αυτό που κάνουμε εμείς έχει να κάνει με την αξιοποίηση. Δηλαδή το να αξιοποιήσεις κάτι που υπάρχει και κάθεται, για μια ανάγκη που έχει η κοινωνία. Άρα ένα αποτέλεσμα που θα έχουμε κατ' αρχάς είναι ότι εάν καταφέρουμε να μεταφέρουμε ένα μεγάλο μέρος του όγκου της ζήτησης για ενοικιάσεις αυτοκινήτων σε αυτά τα αυτοκίνητα που υπάρχουν ήδη στην πόλη και κάθονται, αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες ενοικιάσεων θα αγοράζουν λιγότερα αυτοκίνητα και έτσι θα έχουμε συνολικά λιγότερα αυτοκίνητα στις πόλεις μας.

Αυτό είναι ένα έμμεσο αποτέλεσμα που προκύπτει αξιοποιώντας ένα μέρος του στόλου. Το είδαμε άλλωστε και με το Airbnb. Αντί να χτίσουμε σπίτια καινούργια για την αυξημένη ζήτηση, αξιοποιούμε τα υπάρχοντα σπίτια που έχουν οι άνθρωποι και τους περισσεύουν», σχολίασε ο ιδρυτής του Sync σχετικά με το τι διαφοροποιεί την εφαρμογή από τα παραδοσιακά γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων.

«Ο στόχος μας είναι να μεταφέρουμε ένα μέρος των εσόδων που δημιουργούνται από την παροχή αυτής της υπηρεσίας από τις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου σε χιλιάδες μικρούς, τοπικούς Έλληνες επιχειρηματίες. Κάτι που επιφέρει όφελος και στην ελληνική οικονομία αλλά και στα νοικοκυριά των ανθρώπων αυτών, εφόσον έχουν αυτοκίνητα που μπορούν να διαθέσουν», ανέφερε ο κ. Δρανδάκης αναφορικά με την πρόσθετη αξία που μπορεί να επιφέρει το νέο του επιχειρηματικό εγχείρημα.

Οι επαγγελματικές ευκαιρίες που προσφέρει το Sync

Παράλληλα, ο ιδρυτής του Sync σημείωσε ότι μπορούν να προκύψουν και επιχειρηματικά οφέλη μέσα από τη νέα του πλατφόρμα, λέγοντας ότι «υπάρχουν άνθρωποι που θα ήθελαν να δημιουργήσουν μία επιχείρηση δική τους αλλά δεν έχουν ούτε τα κεφάλαια, ούτε τη γνώση, ούτε τις προσβάσεις στην αγορά για να το κάνουν αυτό. Στη δική μας εφαρμογή, μπορούν να το κάνουν ξεκινώντας με 1-2 αυτοκίνητα που μπορεί να έχουν.

Με έναν μικρό δηλαδή στόλο που δεν είναι τόσο δύσκολο να αγοράσει κάποιος, σίγουρα όχι όσο δύσκολο είναι να αγοράσει ένα σπίτι για να το βάλει στο Airbnb. Σιγά σιγά αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να ξεκινήσουν μία δική τους επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία θα λειτουργήσει ως επαγγελματική διέξοδος γι’ αυτούς. Άρα, εάν χιλιάδες άνθρωποι το κάνουν αυτό, ουσιαστικά θα πάρουν ένα μέρος των εσόδων του κλάδου από τις μεγάλες πολυεθνικές που σήμερα κυριαρχούν γιατί έχουν όλα τα μέσα που χρειάζεται».

«Εγώ λοιπόν θέλω να δώσω όλα αυτά τα μέσα σε χιλιάδες ανθρώπους, είτε είναι επιχειρηματίες είτε ιδιώτες, για να μπορέσουν να δημιουργήσουν έσοδα για την οικογένειά τους και ταυτόχρονα πιστεύω ότι θα μπορούν να παρέχουν μια υπηρεσία πολύ καλύτερη από τις πολυεθνικές, γιατί δημιουργούμε μια πλατφόρμα, η οποία είναι πραγματικά πολύ προηγμένη τεχνολογικά και θα φτάσει να προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία στον ενοικιαστή απ’ ό,τι του προσφέρουν οι μεγάλες εταιρείες σήμερα», τόνισε ο ίδιος.

Θα έδιναν οι Έλληνες εύκολα το αυτοκίνητό τους;

Ωστόσο, σε ερώτηση για το εάν συνεχίζει να επικρατεί η νοοτροπία ότι οι Έλληνες δεν δανείζουν εύκολα το αυτοκίνητό τους, ο κ. Δρανδάκης σχολίασε ότι «αυτό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Παντού στον κόσμο οι άνθρωποι είναι κάπως συνδεδεμένοι με το αυτοκίνητό τους. Το ίδιο συμβαίνει και με το σπίτι τους.

Παρ' όλα αυτά το να βάλουμε όλους τους ανθρώπους στο ίδιο κουτί είναι λάθος. Υπάρχουν οι άνθρωποι που λένε "κανείς δεν αγγίζει το αυτοκίνητο ή το σπίτι μου", υπάρχουν όμως και αυτοί που εάν τα χρησιμοποιούν μία ή δύο φορές τον μήνα, έχουν την αντίληψη να τα δουν σαν ένα περιουσιακό στοιχείο και όχι σαν τη γυναίκα ή τον άνδρα τους, που δεν τους αγγίζει κανείς».

«Εγώ απευθύνομαι κυρίως σε αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι είναι αρκετοί. Το βλέπουμε γιατί έχουμε μεγάλη προσφορά από αυτοκίνητα αυτή τη στιγμή», υπογραμμίζει ο ίδιος και συνεχίζει: «Βλέπουν δηλαδή ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ένα συναισθηματικό στοιχείο αλλά είναι ένα περιουσιακό στοιχείο, στο οποίο έχουν επενδύσει. Και από τη στιγμή που δεν το αξιοποιούν αρκετά, είναι πολύ πιο χρήσιμο είτε να το πουλήσουν είτε να το αξιοποιήσουν στον χρόνο που κάθεται».

«Όταν οι πάροχοι αυτοί αρχίζουν και δημιουργούν ένα εισόδημα για τον εαυτό τους, όπως έχει συμβεί και στο εξωτερικό, τότε και οι άνθρωποι γύρω τους μπορεί να αρχίσουν να αλλάζουν νοοτροπία και να δουν το αυτοκίνητο σαν ένα περιουσιακό στοιχείο που κάθεται», εξηγεί ο κ. Δρανδάκης.

Μια ακόμα επιλογή, σύμφωνα με τον ιδρυτή του Sync, είναι να κρατήσουν το προσωπικό τους αυτοκίνητο και να επενδύσουν τα προσωπικά τους κεφάλαια ή να πάρουν ένα μικρό δάνειο για να αγοράσουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο, για να μπορούν να το νοικιάζουν.

«Υπάρχει ένα μεγάλο φάσμα ανθρώπων και σκέψεων για το κάτω από ποια λογική θα ξεκινήσουν μια επιχειρηματική δραστηριότητα. Δεν είναι ότι όλοι θέλουν να δώσουν το αυτοκίνητό τους ή κανείς δεν θέλει να το δώσει. Υπάρχουν κλίμακες και μετά αυτό αναδιαμορφώνεται και εξελίσσεται», πρόσθεσε ο γνωστός επιχειρηματίας.

Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα

Σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της εφαρμογής, ο κ. Δρανδάκης είπε ότι η εταιρεία του δημιουργεί ένα σύστημα το οποίο θέλει να δουλεύει αυτόνομα, χωρίς να χρειάζεται η παρέμβαση ανθρώπων. «Δηλαδή να μπορεί κάποιος να ανεβάσει εύκολα το αυτοκίνητό του, δίνοντάς μας τα βασικά του στοιχεία και μετά μέσα από την πλατφόρμα να δει τι μπορεί να κάνει με αυτό το αυτοκίνητο», εξήγησε ο ίδιος.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή του Sync, η πλατφόρμα παρέχει αυτόνομα συμβουλευτικές υπηρεσίες στους παρόχους, με βάση τις οποίες μπορούν να δουν τι τιμές να δώσουν στο αυτοκίνητό τους. Επίσης, μπορούν βάλουν τις ώρες και τις μέρες που θα είναι διαθέσιμο προς παράδοση το όχημά τους.

«Υπάρχουν πολλές επιλογές, είναι ένα πολύ εύκολο για τον μέσο χρήστη περιβάλλον, έτσι ώστε μόνος του να μπορεί να τα κάνει όλα. Και τελικά να έχει το αυτοκίνητό του έτοιμο προς ενοικίαση, χωρίς να χρειαστεί να μιλήσει με ανθρώπους ή να υπογράψει χαρτιά. Εχουμε σελίδες παροχής βοήθειας, αλλά γενικά στήνουμε ένα σύστημα ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να λειτουργούν μόνοι τους χωρίς βοήθεια», συμπληρώνει.

Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει ο κ. Δρανδάκης, η χρήση της πλατφόρμας είναι εξίσου εύκολη και για τους ενοικιαστές. Σε πρώτο στάδιο μπορούν να κάνουν μια αναζήτηση για την περιοχή και τις μέρες που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο, ενώ η διαδικασία κράτησης και πληρωμής είναι ψηφιακή και γρήγορη.

Αυτό όμως που, σύμφωνα με τον ίδιο, κάνει τη διαφορά είναι το γεγονός ότι μπορούν να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους πολύ γρήγορα, δηλαδή το πολύ σε μία ώρα να είναι διαθέσιμο. Ακόμα, δεν χρειάζεται να πάνε στα γραφεία της εταιρείας για να παραλάβουν το αυτοκίνητό τους, καθώς η εταιρεία διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο ανθρώπων σε όλη την πόλη.

Μπορούν να το βρουν σε μια τοποθεσία πολύ κοντά σε εκείνους, ακόμα και στην πόρτα τους. «Στη δική μας περίπτωση, μπορείς να βρεις το αυτοκίνητο στην επόμενη γωνία», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δρανδάκης.

«Δίνουμε τα εργαλεία στους παρόχους να δηλώνουν σε ποιες περιοχές μπορούν οι ίδιοι να παραδίδουν το αυτοκίνητο, να το φέρνουν δηλαδή στην πόρτα σου», δηλώνει ο ιδρυτής του Sync.

Ακόμα, οι ενοικιαστές μπορούν να τραβήξουν το αυτοκίνητο φωτογραφίες και να τις ανεβάσουν στην πλατφόρμα, για να έχουν απόδειξη για την κατάσταση που βρισκόταν το όχημα όταν το παρέλαβαν.

«Είναι μια πάρα πολύ διαφορετική εμπειρία σε σχέση με τα παραδοσιακά γραφεία, που πρέπει να πας εσύ να παραλάβεις το αυτοκίνητο», υπογραμμίζει ο γνωστός επιχειρηματίας.

Πώς χρηματοδοτήθηκε η νέα startup

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση της Sync, ο κ. Δρανδάκης αναφέρει πως χρηματοδοτείται στο μεγαλύτερο μέρος της από δικά του κεφάλαια, ενώ είναι μαζί του και οι επενδυτές της προηγούμενης εταιρείας του, της Flyway.

Στόχος του όμως, όπως λέει, είναι εφόσον λειτουργήσει η Ελλάδα καλά σαν πιλότος τα επόμενα ένα ή δύο χρόνια, μετά να «σηκώσει» έναν μεγαλύτερο επενδυτικό γύρο για να μπορέσει να επεκταθεί στο εξωτερικό.

Μερικές πιθανές αγορές είναι αυτές της Νότιας Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, καθώς τα κοινωνικά τους χαρακτηριστικά ταιριάζουν με το μοντέλο της Sync. «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που έχουν ανάγκη για ευκαιρίες καριέρας μέσα από τέτοια σχήματα», είπε ο ιδρυτής της εταιρείας.

Οι στόχοι για το μέλλον

Σχετικά με την ελληνική αγορά, στόχος του κ. Δρανδάκη είναι τα αυτοκίνητα στην πλατφόρμα της Sync να φτάσουν μέχρι και τις 5.000, μέχρι το τέλος του έτους. «Γενικά πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε ένα μερίδιο 10% στην ελληνική αγορά τα επόμενα πολύ λίγα χρόνια, στη φάση δηλαδή που θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και την επέκταση», αναφέρει.

Όσον αφορά τη γενικότερη επέκταση της πλατφόρμας, σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή θα είναι «σε νέες δραστηριότητες γύρω από την κινητικότητα και από την άλλη γεωγραφικά».

Ερωτώμενος για το ποιο είναι το μάθημα που έχει αποκομίσει από τη μέχρι τώρα πορεία του στην επιχειρηματική σκηνή και θα λάβει υπόψη του στο νέο του «ταξίδι» με το Sync, ο κ. Δρανδάκης απαντάει:

«Χρειάζεται να είσαι όσο πιο αυστηρός γίνεται στο ποιους ανθρώπους επιλέγεις να δουλέψεις μαζί. Τα προηγούμενα χρόνια, την περίοδο που άρχισε να αναπτύσσεται όλο αυτό το οικοσύστημα των startups, υπήρχε μια τρέλα όπου κάθε startup έτρεχε να αποδείξει ότι αναπτύσσεται και πάει καλά, αναφέροντας απλά τον αριθμό των υπαλλήλων που προσλάμβανε.

Εκ των υστέρων νομίζω ότι αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί μέχρι και συνταγή καταστροφής για μια εταιρεία. Το βασικό μάθημα είναι ότι θα είμαι πολύ πιο αργός σε αυτή τη φάση στο να συνεργάζομαι με ανθρώπους, ακόμα και εάν αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να αναπτυχθεί πιο αργά. Πιστεύω ότι οι λίγοι πολύ δυνατοί συνεργάτες μπορούν να αποφέρουν πολύ ισχυρότερη ανάπτυξη από τους πολλούς αλλά μέτριους.

Το σημαντικότερο μάθημα έχει να κάνει με το πόσο σοβαρός είσαι με τη διερεύνηση και την επιλογή των καλύτερων ταλέντων».

Τέλος, αναφορικά με το εάν θα γίνουν προσλήψεις στο άμεσο μέλλον, ο ιδρυτής του Sync δηλώνει: «Δεν έχω πλάνο προσλήψεων. Πρώτα απ’ όλα τα πλάνα προσλήψεων πηγαίνουν ανάλογα με το πόσο αναπτύσσεται η εταιρεία. Η αγορά καθορίζει τελικά πόσους θέλεις να προσλάβεις, ανάλογα με το πόσο υιοθετεί το προϊόν σου.

Γενικά όμως με τις τεχνολογίες που έχουμε τώρα και με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης είναι σίγουρο ότι οι ανάγκες σε προσωπικό είναι πολύ λιγότερες απ’ ό,τι ήταν πριν από 10 χρόνια. Αυτή τη στιγμή έχω μια ομάδα 8 ατόμων. Γενικά δεν κάνω πλάνα προσλήψεων παρά μόνο στον βαθμό που το απαιτεί η αγορά».

Load more

Δείτε επίσης

Load more