Η πανδημία και το υπερόπλο των ανταγωνιστών

Το δύσκολο έργο της επικοινωνίας μιας επιχείρησης εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού και πώς μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ. Πώς θα ξεπεράσετε τα εμπόδια, περνώντας το μήνυμα που επιθυμείτε χωρίς παρενέργειες.

Δημοσιεύθηκε: 4 Σεπτεμβρίου 2020 - 08:12

Load more

Σε εποχές πληθώρας ειδήσεων, ψευδών νέων, προπαγάνδας και οργανωμένης παραπληροφόρησης, η επικοινωνία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ιδιαίτερα δε στον ευαίσθητο χώρο των επιχειρήσεων, οι οποίες σήμερα, λόγω της πανδημίας λειτουργούν υπό συνθήκες μεγάλης αβεβαιότητας και ως εκ τούτου είναι πολλαπλώς ευάλωτες.

Στο μέτρο δε, που πολλές περιπτώσεις οι εταιρίες πέφτουν θύματα της απειρίας ή της ιδιοτέλειας ενός ευμετάβλητου προσωπικού, που ελάχιστα πιστεύει σε αυτές, στην παρούσα φάση το ενδεχόμενο αυτό, μπορεί άνετα να πολλαπλασιαστεί επί δύο και επί τρία.

Κάθε εμπόδιο που δυσκολεύει την επικοινωνία θεωρείται «θόρυβος», ο οποίος ενίοτε εκκολάπτεται μέσω της διαδικασίας των ψιθύρων. Και αυτοί οι τελευταίοι, σε φάσεις υψηλής αβεβαιότητας αποτελούν δεινό υπερόπλο για ανταγωνιστές και ευρύτερους εχθρούς της επιχείρησης.

Και από την άποψη αυτή, όσο πιο μεγάλη και σύνθετη είναι μια εταιρία, τόσο μεγαλύτερο το πρόβλημα της επικοινωνίας. Όσο περισσότερα είναι τα κλιμάκια διοίκησης και εποπτείας απ΄τα οποία πρέπει να διοχετευθεί ένα μήνυμα, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα παραποίησης ή παρανόησής του.

Το ερώτημα, λοιπόν, είναι: Πώς να αντιμετωπίσετε και να ξεπεράσετε τα εμπόδια στην επικοινωνία, που όπως βλέπουμε είναι αρκετά, σύνθετα και δύσκολο να ελεγχθούν στους σημερινούς ωκεανούς της πληροφόρησης και παραπληροφόρησης.

Όταν μπαίνετε στο χορό λοιπόν, προσπαθήστε να προμαντεύσετε την επίπτωση που μπορεί να έχει αυτό που θα πείτε ή θα γράψετε στη στάση ή στα συναισθήματα του ακροατή. Φτιάξτε το μήνυμα σας με τέτοιες λέξεις που να ταιριάζει με το λεξιλόγιο, τα ενδιαφέροντα και τις ηθικές αξίες του αποδέκτη. Να έχετε υπόψη σας το γεγονός ότι οι πληροφορίες που θα του μεταδώσετε μπορεί να παρερμηνευθούν από τυχόν προκαταλήψεις του, απ΄την επιρροή τρίτων και την τάση που έχει ο άνθρωπος ν΄απορρίπτει αυτά που δεν επιθυμεί ν΄ακούσει.

Χρησιμοποιήστε στοιχεία του παρελθόντος. Φροντίστε να καταλάβει τι έχει κατανοήσει ο ακροατής σας απ΄αυτά που σας λέει κατά τη συζήτηση. Σε αρκετές περιπτώσεις, να επιδιώκετε την επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο. Όταν έχετε χρόνο, επιδιώκετε να μιλάτε στους άλλους παρά να εκφράζεστε εγγράφως. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζετε κάποια αμεσότερη επαφή. Ανάλογα με τις αντιδράσεις του συνομιλητή σας, ρυθμίζετε ή αλλάζετε το μήνυμα που θέλετε να του μεταφέρετε. Μπορείτε ακόμη να του το μεταδώσετε κατά τον ένα πιο ανθρώπινο και κατανοητό τρόπο. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τις προκαταλήψεις του.

Χρησιμοποιήστε απλά λόγια. Αυτό είναι αυτονόητο. Κι όμως πολλοί είναι εκείνοι που μπερδεύουν το νόημα των λόγων τους χρησιμοποιώντας μεγάλες λέξεις, περίτεχνα στημένες εκφράσεις και εκλαϊκευμένους γλωσσικούς τύπους.

Όταν λέτε κάτι, να το εφαρμόζετε εσείς πρώτος. Η επικοινωνία για να έχει έννοια πρέπει να είναι αξιόπιστη. Όταν λέτε ότι σκοπεύετε να κάνετε κάτι, να το κάνετε. Την επόμενη φορά έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες να γίνετε πιστευτός.

Χρησιμοποιήστε διαφορετικά κανάλια. Μερικά μηνύματα πρέπει να μεταδίδονται εγγράφως για να φτάσουν στον προορισμό τους άμεσα και χωρίς αλλαγές καθ' οδόν. Όμως, όπου σας δίδεται η ευκαιρία, παράλληλα με την έγγραφη παρουσίαση αχρησιμοποίητε και τον προφορικό λόγο. Κι αντίστροφα, μια προφορική ενημέρωση πρέπει να ενισχύεται κι εγγράφως.

Πέρα απ' όλα αυτά πάντως, κάντε προσπάθειες οι άνθρωποι σας να προσπαθούν να μαθαίνουν και βεβαίως να καταλαβαίνουν. Η εποχή μας είναι πολύπλοκη: γι΄ αυτό κάποιο επιτήδειοι καλλιεργούν την υπεραπλούστευση. 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων