Το... σαβουάρ βιβρ που ενισχύει τη δημιουργικότητα σε μια εταιρεία

Είναι ζωτικό για τα στελέχη των επιχειρήσεων και οργανισμών να μάθουν να προωθούν την παραγωγή ιδεών και να εμπνέουν προς την κατεύθυνση αυτή όλους τους υπαλλήλους. Χρήσιμα tips και... κανόνες συμπεριφοράς.

Δημοσιεύθηκε: 25 Σεπτεμβρίου 2020 - 08:01

Load more

Ο ορισμός που δίνει το Χάρβαρντ τα λέει όλα. «…Η δημιουργικότητα», τονίζει «…είναι η ικανότητα παραγωγής πρωτότυπων ιδεών. Δημιουργικότητα δεν είναι μόνο η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και χαρακτηριστικών προϊόντων για τους πελάτες σας: μια δημιουργική ομάδα μπορεί να βρίσκει καλύτερους τρόπους να εκτελεί εσωτερικές διαδικασίες και να κυκλοφορεί προϊόντα στην αγορά, να κάνει καλύτερες επιλογές σε μια διαπραγμάτευση και να λύνει προβλήματα πιο αποτελεσματικά.

Η βελτίωση της δημιουργικότητας της ομάδας είναι μια στοχοπροσηλωμένη, συνεργατική διαδικασία, που αξιοποιεί τις δεξιότητες, την εμπειρία και την εξειδίκευση κάθε μέλους της ομάδας.

Ορισμένα άτομα πιστεύουν ότι η δημιουργικότητα προέρχεται μόνο από «δημιουργικούς» ανθρώπους. Ωστόσο, αποκρίνεται και σε συγκεκριμένες προτροπές….».

Είναι ζωτικό συνεπώς για τα στελέχη των επιχειρήσεων και οργανισμών να μάθουν να προωθούν την παραγωγή ιδεών και να εμπνέουν προς την κατεύθυνση αυτή τις διάφορες ομάδες που δραστηριοποιούνται στο εσωτερικό μιας δεδομένης μονάδας.

Στο επίπεδο αυτό, όπως προκύπτει από πολλές εμπειρίες σημαντικός είναι ο ρόλος των αποκαλουμένων συνεδριών ανταλλαγής ιδεών. Στην ουσία πρόκειται για συσκέψεις, στο πλαίσιο των οποίων ομάδες παραγωγής ιδεών πιέζονται να εργαστούν δημιουργικά σε ένα αυθαίρετο σύντομο χρονικό διάστημα.

Για να πετύχει όμως μια τέτοια συνάντηση θα πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες συμπεριφοράς.

Πιο αναλυτικά, οι κανόνες αυτοί είναι:

Οι πετυχημένες συνεδρίες παραγωγής ιδεών ενδέχεται να φαίνονται χαλαρές και αυθόρμητες, αλλά στην πραγματικότητα είναι καλά δομημένες. Αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλος μας χρειάζεται λίγη βοήθεια για να ξεφύγει από τα γνωστά μονοπάτια.

Οι δημιουργικές ιδέες προέρχονται από την αποκλίνουσα σκέψη, όταν η ομάδα σας μπαίνει σε μια νέα κατεύθυνση σκέψης, μακριά από τους συνήθεις τρόπους θεώρησης και δράσης. Το συγκεκριμένο είδος σκέψης επιτρέπει στην ομάδα σας να βλέπει το πρόβλημα από πρωτότυπες οπτικές γωνίες, να ανακαλύπτει νέες συνδέσεις μεταξύ γεγονότων και περιστατικών, και να διερευνά ερωτήσεις που δεν έχουν τεθεί ποτέ ξανά. Ο στόχος είναι να παράγετε γρήγορα μια ποικιλία λύσεων για ένα δεδομένο πρόβλημα, χωρίς να κρίνετε το όφελος αυτών των επιλογών.

Και από την άποψη αυτή, θα πρέπει να ετοιμαστείτε και για τη διαχείριση της αντίστασης σε νέες ιδέες. Σε κάθε εταιρεία, κοινωνία και οργάνωση, πάντα υπάρχουν θύλακες αντίδρασης και άρνησης σε καινοτομίες και αλλαγές. Δημιουργούνται έτσι καταστάσεις που θέλουν ειδικούς χειρισμούς. Η συμβουλή τους είναι:

 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων