Πώς θα γίνετε σούπερ σταρ στον τομέα σας

Η επιτυχία στην επαγγελματική ζωή είναι συνάρτηση με το πόσο ψηλά βάζει κανείς τον πήχη. Οι πρωταθλητές αποκτούν ό,τι επιθυμούν και πετυχαίνουν. Οι βασικοί λόγοι αποτυχίας. Γράφει ο Σεθ Γκόντιν.

Δημοσιεύθηκε: 29 Μαρτίου 2024 - 07:34

Load more

Οι σούπερσταρ, οι πρωταθλητές, αποκτούν ό,τι επιθυμούν και πετυχαίνουν ό,τι έχουν βάλει στόχο, γιατί, πέρα από τις όποιες ικανότητες διαθέτουν, θέλουν ο πήχης να είναι ψηλά. Εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να τον φτάσουν.

Έτσι, στον επαγγελματικό τους βίο και αλλού, οι σούπερσταρ έχουν μεγαλύτερο κομμάτι από εκείνο που τους αναλογεί στην πίτα του εισοδήματος, του σεβασμού, των ευκαιριών, γιατί κάποιος πελάτης ή εργοδότης που αναζητά το εξαιρετικό έχει πολύ περιορισμένες εναλλακτικές λύσεις. Ένας σούπερσταρ κτηματομεσίτης πουλά πέντε ή δέκα φορές περισσότερα ακίνητα από έναν μέσο μεσίτη. Μία σούπερσταρ δικηγόρος έχει πάντοτε δουλειά, ανεξαρτήτως της ειδικότητάς της. Η αμοιβή ανά παράσταση ενός σούπερσταρ μουσικού είναι εκατό φορές υψηλότερη από εκείνη του μέσου μουσικού. Ο σούπερσταρ είναι ο καλύτερος στον κόσμο σε αυτό που κάνει.

Βρείτε τον «πυθμένα»

Αν θέλετε να γίνετε σούπερσταρ, πρέπει να βρείτε έναν τομέα με απότομο «πυθμένα» -ένα εμπόδιο ανάμεσα σε εκείνους που προσπαθούν και σε εκείνους που επιτυγχάνουν. Και πρέπει να αναδυθείτε από τον «πυθμένα» και να φτάσετε στην επιφάνεια. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν όλοι. Αν ήταν, δεν θα υπήρχαν σούπερσταρ. Αν επιλέγετε αυτό τον δρόμο, είναι επειδή αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει «πυθμένας» και πιστεύετε ότι μπορείτε να βγείτε νικητές από τη δοκιμασία αυτή. Στην πραγματικότητα, ο «πυθμένας» είναι ο σπουδαιότερος σύμμαχός σας, γιατί δίνει αξία στο συγκεκριμένο αντικείμενο (και σας κάνει ασυναγώνιστους).

Όμως, μια στιγμή. Αυτό από μόνο του δεν είναι αρκετό. Όχι μόνον πρέπει να βρείτε έναν «πυθμένα» που να μπορείτε να κατακτήσετε, αλλά και να εγκαταλείψετε όλα τα αδιέξοδα στα οποία βρίσκεστε. Πρέπει να παραιτηθείτε από όλα τα σχέδια, τις επενδύσεις και τις προσπάθειες που δεν σας προσφέρουν τις ίδιες ευκαιρίες. Είναι δύσκολο, αλλά ζωτικής σημασίας.

Το να είστε καλύτερος από το 98% των ανταγωνιστών, κάποτε ήταν αρκετό. Στον κόσμο της Google, όμως, είναι άχρηστο, διότι όλοι οι ανταγωνιστές βρίσκονται ένα κλικ μακριά, όποιος κι αν είναι ο τομέας σας. Η μόνη σίγουρη θέση στον κόσμο είναι η κορυφή.

Οι βασικοί λόγοι αποτυχίας

Πριν όμως ορίσετε εσείς ποια είναι η κορυφή που μπορείτε να προσεγγίσετε, καλόν είναι να γνωρίζετε και τους βασικούς λόγους αποτυχίας. Αυτούς που είναι το φρένο στον δρόμο της επιτυχίας. Ιδού πώς παρουσιάζονται:

  1. Δεν έχετε χρόνο (και εγκαταλείπετε)\-Σας τελειώνουν τα χρήματα (και εγκαταλείπετε)
  2. Φοβάστε (και εγκαταλείπετε)
  3. Δεν το έχετε πάρει στα σοβαρά (και εγκαταλείπετε)
  4. Χάνετε το ενδιαφέρον ή τον ενθουσιασμό ή συμβιβάζεστε με τη μετριότητα (και εγκαταλείπετε)
  5. Επικεντρώνεστε στο βραχυπρόθεσμο, αντί για το μακροπρόθεσμο (και εγκαταλείπετε όταν οι βραχυπρόθεσμες δυσκολίες γίνουν πολύ μεγάλες)
  6. Επιλέγετε λάθος αντικείμενο για να γίνετε οι καλύτεροι στον κόσμο (γιατί δεν έχετε το απαιτούμενο ταλέντο).

Τα παραπάνω αφορούν την ομάδα, την εταιρεία σας ή απλώς εσάς που ψάχνετε για δουλειά, που είστε υπάλληλος ή επιχειρηματίας. Το σημαντικό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι μπορείτε να λάβετε τα μέτρα σας ώστε να μην κάνετε τα παραπάνω λάθη. Μπορείτε να γνωρίζετε πριν ξεκινήσετε αν έχετε τους πόρους και την θέληση να φτάσετε στο τέρμα. Τις περισσότερες φορές, αν δεν καταφέρετε να γίνετε οι καλύτεροι στον κόσμο, αυτό θα οφείλεται είτε σε κακό προγραμματισμό είτε στην παραίτησή σας πριν φθάσετε στον στόχο σας.

Μήπως απλά δεν είστε αρκετά καλοί; Μήπως εσείς (ή η ομάδα σας) δεν διαθέτετε αρκετό ταλέντο για να γίνετε οι καλύτεροι του κόσμου; Φυσικά, είναι πιθανόν. Πράγματι, αν το αντικείμενο που επιλέξατε είναι το τσέλο ή το καλλιτεχνικό πατινάζ, τότε μπορώ να πω ότι είναι και πολύ πιθανότερο. Αλλά για όλους σχεδόν τους συναφείς τομείς που μπορώ να σκεφθώ, όχι, δεν είναι πιθανόν.

Είστε αρκετά καλοί. Το ερώτημα είναι, θα κάνετε αυτά που πρέπει για να γίνετε πραγματικά καλοί; Η απάντηση είναι μόνο δική σας. 

* Επιχειρηματίας, συγγραφέας 11 μπεστ-σέλερ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων