Κατά την άποψή του, αποτέλεσμα εμπειρίας, σκόπιμα ή μη, ο καλός προϊστάμενος διαμορφώνει την εργασιακή κουλτούρα της εταιρείας. Και επειδή συνήθως, η εταιρεία ακολουθεί το παράδειγμα του αφεντικού της, όσο αυτός σημειώνει επιτυχίες μπορεί και η εταιρεία να προσδοκά υψηλότερες αποδόσεις. Στις μέρες μας, δεν είναι εύκολη υπόθεση για έναν μάνατζερ να είναι καλός προϊστάμενος. Αν λοιπόν χρειάζεστε καινοτομικές και χρήσιμες συμβουλές για το πώς να χειριστείτε δύσκολες καταστάσεις -πώς να απολύσετε έναν υπάλληλο, πώς να διαχειριστείτε μια ομάδα με χαμηλό ηθικό - οι ιστορίες, οι παρατηρήσεις και οι συμβουλές που θα βρείτε στα βιβλία του Fox (Εκδόσεις Κριτική), είναι εξαιρετικά χρήσιμες.
Για παράδειγμα έτσι, μας λέει ότι οι εργαζόμενοι σε πολλές περιπτώσεις, ακολουθούν το παράδειγμα του προϊστάμενου τους. Ο επικεφαλής της επιχείρησης δίνει το γενικό πρόσταγμα, θέτει τους κανόνες και βάζει τους όρους του παιχνιδιού. Με τον καιρό, το τμήμα, το γραφείο, το κατάστημα, το εργαστήριο, το εργοστάσιο, ολόκληρη η εταιρεία λειτουργούν κατ’ εικόνα και καθ' ομοίωσιν του «μεγάλου αφεντικού».
Αν, για παράδειγμα, ο προϊστάμενος έρχεται πάντα καθυστερημένος, τότε οι υπάλληλοι δεν έχουν λόγους να «σκίζονται» για να είναι στην ώρα τους.
Αν αυτός είναι πάντα σε συσκέψεις, όλοι βρίσκουν ευκαιρία να τρέχουν από τη μια σύσκεψη στην άλλη. Αν ο προϊστάμενος επισκέπτεται ο ίδιος κάποιους πελάτες, τότε αυτόματα το κεφάλαιο «πελάτες» γίνεται πολύ σημαντικό για την εταιρεία. Αντίθετα, αν ακυρώνει συχνά ραντεβού μαζί τους, αυτό έχει επιπτώσεις και στο τμήμα πωλήσεων, εφόσον οι πωλητές μειώνουν με τη σειρά τους τις επαφές με τους πελάτες της εταιρίας.
Αν ο προϊστάμενος είναι ευγενικός, τότε οι αγενείς υπάλληλοι δεν παραμένουν πολύ στην εταιρεία. Αν ο προϊστάμενος δεν ενοχλείται να έχει στο τμήμα του εργαζομένους χαμηλού επιπέδου, τότε θα περιστοιχίζεται από «μέτριους» και άτολμους υπαλλήλους. Αν όμως ο ίδιος προϊστάμενος έχει καινοτόμες και τολμηρές ιδέες, τότε όλοι οι εργαζόμενοι της εταιρίας θα είναι προσανατολισμένοι στο κυνήγι των επιχειρηματικών ευκαιριών. Αν ο προϊστάμενος επωμίζεται εύκολα την εργασία των υπολοίπων, τότε είναι βέβαιο ότι αυτοί θα εκμεταλλευθούν την ευκαιρία για να «λουφάρουν».
Αν ο καλός προϊστάμενος έχει αναλάβει κάποιο δύσκολο και ριψοκίνδυνο έργο, όλοι οι ικανοί και ευσυνείδητοι εργαζόμενοι θα βρίσκονται στο πλευρό του.
Όλοι οι προϊστάμενοι γνωρίζουν ότι για να είναι επιτυχημένοι δε χρειάζεται να καταστρώνουν πολιτικές για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που ενδεχομένως θα προκύψουν, αλλά να πράττουν πρώτα οι ίδιοι ό,τι απαιτούν από τους υπαλλήλους τους. Αν ο προϊστάμενος θέλει τα επαγγελματικά ταξίδια να γίνονται Κυριακή ή να πραγματοποιούνται δοκιμές πριν από κάθε επίσημη παρουσίαση, αρκεί να το ζητήσει και όλοι προσαρμόζονται. Αν όμως δε θέλει να έρχονται όλοι αργοπορημένοι στη δουλειά κάθε φορά που χαλάει ο καιρός, τότε πρέπει εκείνες τις ημέρες να είναι ο πρώτος που έρχεται το πρωί στο γραφείο και να περιμένει να καλωσορίσει τους υπόλοιπους με... μια κούπα καφέ.
Μερικοί προϊστάμενοι έχουν μάθει την τέχνη του να διοικούν με πυγμή, ενώ άλλοι διαθέτουν έμφυτα ηγετικά προσόντα.
Σκόπιμα ή μη, ο καλός προϊστάμενος διαμορφώνει την εργασιακή κουλτούρα της εταιρίας. Και επειδή, όπως είπαμε, η εταιρεία ακολουθεί το παράδειγμα του αφεντικού της, όσο αυτός σημειώνει επιτυχίες, μπορεί και η εταιρεία να προσδοκά υψηλότερες αποδόσεις.