Πώς μπορεί να χτίσει μια επιχείρηση πάνω στη φήμη της

Οι κινήσεις για τη μετατροπή της σε καλύτερη οικονομική απόδοση, υψηλότερες αποτιμήσεις και χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου. Οι συνέπειες αν δεχτεί ισχυρό πλήγμα. Γράφει ο Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος.

Δημοσιεύθηκε: 12 Νοεμβρίου 2025 - 07:35

Load more

Παρακολουθώντας τον τελευταίο καιρό, εν μέρει, τις συζητήσεις για την εξαγορά μιας εταιρείας, από μια άλλη που θέλει να διαφοροποιήσει τις δραστηριότητές της, μου έκανε εντύπωση η σημασία που έδιναν οι αγοραστές στη φήμη της εταιρικής οντότητας. Και κυρίως, από ό,τι κατάλαβα, τους ενδιέφερε άμεσα μια καλή φήμη, γιατί θα τους επέτρεπε πρόσβαση σε πιο άνετη χρηματοδότηση των επεκτατικών σχεδίων τους για την εταιρεία που ήθελαν να εξαγοράσουν.

Είναι προφανές έτσι ότι μια ισχυρή φήμη, είναι ένα άυλο μεν, αλλά δυνατό περιουσιακό στοιχειό μιας εταιρείας, που επηρεάζει θετικά ή αρνητικά την πρόσβασή της σε κεφάλαια, αλλά και τον βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν απέναντί της οι επενδυτές.

Συνεπώς, η ισχυρή φήμη μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη οικονομική απόδοση, υψηλότερες αποτιμήσεις και χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου, ενώ μια κατεστραμμένη μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη και τις επενδύσεις.

Υπό αυτό το πρίσμα, η φήμη, μαζί με πράγματα όπως τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και τα εμπορικά σήματα σήμερα, αντιπροσωπεύει το άθροισμα της αξίας από τη συνολική αντίληψη που έχουν για μια εταιρεία, τα ενδιαφερόμενα μέρη. Μια καλή φήμη συνεπώς, συσχετίζεται με υψηλότερη αγοραία αξία, καθώς μπορεί να ενισχύσει την αντιληπτή αξία μιας εταιρείας και να αυξήσει το ενδιαφέρον των επενδυτών. Επίσης, το καλό όνομα διευκολύνει μια εταιρεία να προσελκύσει επενδύσεις και να εξασφαλίσει δάνεια, επειδή οι επενδυτές και οι δανειστές την θεωρούν ως μια οντότητα χαμηλότερου κινδύνου.

Άρα, η θετική φήμη, μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κόστους τόσο του μετοχικού όσο και του δανειακού κεφαλαίου μιας εταιρείας.

Είναι αυτονόητο έτσι ότι η καλή φήμη βοηθά την εταιρεία να αντέχει στις οικονομικές κρίσεις και να ξεπερνά περιόδους αστάθειας και αβεβαιότητας.

Στο πλαίσιο αυτό ειδικοί του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, υποστηρίζουν ότι:

«Ποιος μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικότερα τη μάρκα σας από τους καλύτερους πελάτες σας; Στείλτε στους πιο πολύτιμους πελάτες σας κάποια δώρα, καλέστε τους σε μια εκδήλωσή σας, ή ζητήστε τους να λάβουν μέρος στα σχόλια για την εταιρεία σας. Το πιο πιθανό είναι ότι θα είναι αρκετά ευχαριστημένοι ώστε να μιλούν για τις εμπειρίες τους online, προβάλλοντας μια πολύ θετική άποψη της μάρκας σας», υποστηρίζει ο σύμβουλος μάρκετινγκ Π. Τσαγκαράκης, προσθέτοντας όμως ότι κάθε εταιρία πρέπει να είναι ανοικτή και στην κριτική.
Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων