Αλαλούμ με servicers και δικηγορικά γραφεία

Ο ρόλος των servicers για την διευθέτηση του ιδιωτικού χρέους είναι κομβικός. Όμως αυτοί οι άνθρωποι ενίοτε εμφανίζονται να «παίζουν» με τις περιουσίες συμπολιτών μας, ελαφρά τη καρδία. Ακόμη και για ρυθμισμένες οφειλές, προχωρούν σε αγωγές και απειλές κατασχέσεων.

Δημοσιεύθηκε: 23 Ιουλίου 2025 - 07:28

Load more

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Το να έχεις χρέη και να μην τα πληρώνεις, ενώ έχεις την οικονομική δυνατότητα, είναι ένα πράγμα και αργά ή γρήγορα, κατά πάσα βεβαιότητα, θα βρεθείς αντιμέτωπος με τα επίχειρα των επιλογών σου.

Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό, όμως, να κάνεις ό,τι μπορείς και ό,τι σου επιτρέπει το εισόδημά σου, ώστε να ανταποκριθείς έντιμα σε αυτά τα χρέη, ρυθμίζοντάς τα αλλά παρόλα αυτά να ασκούνται αγωγές εναντίον σου, εξαιτίας των δυσλειτουργιών που οι ίδιοι οι servicers αντιμετωπίζουν και της απουσίας ενημέρωσης των εντολοδόχων τους, δικηγορικών γραφείων.

Ο λόγος για δανειολήπτη, ο οποίος προχώρησε σε ρύθμιση της οφειλής του εδώ και μήνες και αιφνιδίως βρέθηκε αντιμέτωπος με αγωγές και απειλές κατασχέσεων, για χρέη που είχε ήδη ρυθμίσει και αποπλήρωνε κανονονικότατα, βάσει των δόσεων που του είχε καθορίσει ο Servicer.

Συγκεκριμένη περίπτωση, τα πλήρη στοιχεία της οποίας βρίσκονται στην διάθεση του Euro2day.gr, καταδεικνύει ότι επικρατεί κυριολεκτικά αλαλούμ στις επικοινωνίες μεταξύ των servicers και των δικηγορικών γραφείων που έχουν προσλάβει για το “κυνήγι” των δανειοληπτών.

Ο συγκεκριμένος άνθρωπος προχώρησε σε ρύθμιση της οφειλής του τον προηγούμενο Φεβρουάριο, καταβάλλοντας μάλιστα υψηλή προκαταβολή ως πρώτη δόση και συνεχίζοντας έως και σήμερα να καταβάλει τις μηνιαίες δόσεις αποπληρωμής που είχε συμφωνήσει με έναν εκ των μεγαλύτερων servicers που δραστηριοποιούνται στην χώρα.

Ωστόσο, επιστρέφοντας σπίτι του, πρόσφατα, βρήκε στην αλληλογραφία που του είχε παραδοθεί εκείνην την ημέρα και ογκώδη φάκελλο ο οποίος περιείχε δυο αγωγές για ισάριθμες οφειλές του, καθώς και εξώδικα και αντίγραφα δικαστικών εγγράφων που είχαν κατατεθεί ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων, εναντίον του.

Τα έγγραφα αυτά έφεραν ημερομηνίες κατάθεσης και αποστολής μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα από τον Δεκέμβριο του 2024 (προ της ρύθμισης) έως και προ ολίγων ημερών, τον Ιούλιο 2025 και αφού η ρύθμιση είχε πραγματοποιηθεί και εξυπηρετούνταν κανονικά.

Συμπεριελάμβαναν δε και “αποδείξεις” επίδοσης, μολονότι αυτά ουδέποτε είχαν επιδοθεί και τα αντίκριζε για πρώτη φορά. Ως κατακλείδα, τα έγγραφα αυτά περιελάμβαναν και πρόσκληση για την ρύθμιση -της ήδη ρυθμισμένης από μηνών - οφειλής του, ώστε να αποφύγει τις δικαστικές περιπέτειες και την τυχόν κατάσχεση της περιουσίας του.

Ως αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος δανειολήπτης βρέθηκε προ μίας ιδιαίτερα δυσάρεστης εκπλήξεως, συνειδητοποιώντας ότι θα έπρεπε να αφιερώσει ένα μέρος της ζωής του για να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας. Δηλαδή, να αναζητήσει, τουλάχιστον τηλεφωνικά, το δικηγορικό γραφείο, όπως επίσης και τον servicer αλλά και να μπει σε μία διαδικασία αλληλογραφίας με αυτούς και κατάθεσης αποδεικτικών στοιχείων ότι είναι ενήμερος έναντι των οφειλών του, ώστε να ανακοπούν οι δικαστικές τους ενέργειες εναντίον του. Όλα αυτά, δε εξαιτίας της αδυναμίας του servicer να ενημερώσει τον πληρεξούσιο δικηγόρο του, ότι η οφειλή έχει ρυθμιστεί και εξυπηρετείται κανονικά.

Πρόκειται, ευλόγως, για μία αναίτια, από την πλευρά του δανειολήπτη, αναστάτωση και ταλαιπωρία, την οποία όμως υφίσταται και η οποία, κατά τα φαινόμενα, αφορά και πολλές άλλες αντίστοιχες, όπως υπέπεσε στην προσοχή της στήλης ενώ εξέταζε τα σχετικά στοιχεία.

Για την ακρίβεια, όπως προκύπτει, πληθώρα αντιστοίχων υποθέσεων έχουν παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, καταδεικνύοντας τον ελαφρύ τρόπο με τον οποίο τόσο τα δικηγορικά γραφεία στα οποία ανατίθεται η διεκπεραίωση αυτών των υποθέσεων -έναντι ευτελούς τιμήματος – όσο και οι servicers, αντιμετωπίζουν ζητήματα ενημέρωσης και ορθής λειτουργίας. Πρακτική η οποία απαξιώνει τον θεσμό των servicers και πλήττει την εμπιστοσύνη του συναλλασσόμενου κοινού με αυτούς.

Για να μην αναφερθούμε καν στην υπαιτιότητα των δικηγορικών γραφείων τα οποία δεν φροντίζουν να επιδώσουν στον κατάλληλο χρόνο τα τυχόν εξώδικα ή άλλα νομικά έγγραφα, οδηγώντας προ αδιεξόδου και τετελεσμένων τους δανειολήπτες. Αντ’ αυτού, τους καλούν να διευθετήσουν μία υπόθεση που έχουν ήδη ρυθμίσει με τον Servicer, άνευ λόγου και αιτίας παρά μόνον εξαιτίας της δικής τους αδυναμίας να κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Τουλάχιστον, οι αρμόδιες αρχές θα κάνουν την δική τους δουλειά, επαναφέροντας σε τάξη αυτό το αλαλούμ;

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων