ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ:Εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές διοδίων

Σε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων είναι πιθανόν να προχωρήσουν από τις αρχές του 2010 οι εταιρίες που διαχειρίζονται την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ:Εξετάζουν αυξήσεις στις τιμές διοδίων
Σε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων είναι πιθανόν να προχωρήσουν από τις αρχές του 2010 οι εταιρίες που διαχειρίζονται την Αττική Οδό και τη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου, ενώ πιέσεις για αυξήσεις και στα τέλη χρήσης των νέων έργων παραχώρησης (αυτοκινητόδρομοι Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Μαλιακός - Κλειδί Ημαθίας, Ιόνια Οδός και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) ασκούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των συγκεκριμένων projects.

Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, το ενδεχόμενο αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων στην Αττική Οδό θα εξεταστεί εντός του Δεκεμβρίου και σε περίπτωση που τελικά αποφασιστεί η αύξηση θα είναι περιορισμένη και θα τεθεί σε ισχύ κατά τους πρώτους μήνες του νέου έτους. Υπενθυμίζεται ότι το ύψος του διοδίου στην Αττική Οδό παραμένει σταθερό στα 2,70 ευρώ ανά διέλευση για τα επιβατηγά αυτοκίνητα εδώ και τέσσερα χρόνια, καθώς η τελευταία αναπροσαρμογή έγινε τον Φεβρουάριο του 2006.

Σε αύξηση των τιμών των διοδίων σκέφτονται να προβούν στις αρχές του 2010 και οι επικεφαλής της εταιρίας Γέφυρα Α.Ε. που διαχειρίζεται το έργο της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου. Η αύξηση θα κινείται στα όρια ή ακόμη και κάτω του πληθωρισμού (1% - 2%), ενώ -σύμφωνα με τις πρώτες σκέψεις- δεν αποκλείεται η αναπροσαρμογή αυτή να μην είναι γενική και να περιορίζεται μόνο σε συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.

Σημειώνεται πως η τελευταία αναπροσαρμογή στο κόστος χρήσης της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου είχε γίνει στις αρχές του 2009. Σήμερα το ύψος διοδίου της απλής διέλευσης για τα επιβατηγά αυτοκίνητα είναι 11,70 ευρώ, ποσό που μπορεί να μειωθεί μέχρι και τα 6,25 ευρώ με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων (κάρτα aller-retour).

Από Γενάρη οι συζητήσεις για μείωση των διοδίων στους νέους αυτοκινητοδρόμους

Την ίδια στιγμή, σε εκκρεμότητα εξακολουθεί να βρίσκεται το θέμα της μείωσης του ύψους των διοδίων στους νέους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται στην Ελλάδα με το σύστημα της παραχώρησης.

Το υπουργείο Υποδομών, μετά τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων των περιοχών απ’ όπου διέρχονται οι εν λόγω οδικοί άξονες, έχει υποσχεθεί μείωση του κόστους χρήσης των αυτοκινητοδρόμων μέσω του περιορισμού των φόρων που εισπράττει το Δημόσιο. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους για τη διευθέτηση του ζητήματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτήν την περίοδο το υπουργείο Υποδομών μελετά την υπόθεση προκειμένου να διαμορφώσει σχετική πρόταση, την οποία και θα θέσει τον Ιανουάριο προς συζήτηση στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση των οδικών αξόνων. Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί πως οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν αντίρρηση να μειωθεί το ύψος του διοδίου από τη στιγμή που το ποσό που θα αφαιρεθεί θα αφορά σε φόρους του Δημοσίου.

Στο μεταξύ, όμως, οι παραχωρησιούχοι δέχονται ισχυρές πιέσεις από τις τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων, ώστε στις αρχές του 2010 να αυξήσουν το ύψος των διοδίων βάσει της σχετικής πρόβλεψης των συμβάσεων παραχώρησης.

Σημειώνεται πως οι υπογραφείσες συμβάσεις κάνουν λόγο για ετήσια αναπροσαρμογή τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού, γεγονός που σημαίνει ότι το κόστος των διοδίων θα πρέπει να αυξηθεί κατ’ ελάχιστον από ένα έως και πέντε λεπτά του ευρώ ανά διέλευση (σ.σ. το ύψος των διοδίων ποικίλλει από το 0,35 ευρώ μέχρι και τα 2,90 ευρώ).

Προς το παρόν οι παραχωρησιούχοι δεν έχουν λάβει καμία απόφαση για νέες αυξήσεις, αναμένοντας την πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών τόσο για το θέμα της διαμόρφωσης των τιμών των διοδίων όσο και για το ζήτημα της επιτάχυνσης των διαδικασιών κατασκευής των έργων (προώθηση απαλλοτριώσεων κ.ά.).

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v