Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συμβάσεις Παραχώρησης σε Ιόνια Οδό, Κόρινθο-Σπάρτη

Αναδείχθηκαν σήμερα οι προσωρινοί ανάδοχοι στην Ιόνια Οδό και στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, τα οποία θα γίνουν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Συμβάσεις Παραχώρησης σε Ιόνια Οδό, Κόρινθο-Σπάρτη
Αναδείχθηκαν σήμερα οι προσωρινοί ανάδοχοι στην Ιόνια Οδό και στον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, τα οποία θα γίνουν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.

Το συνολικό μήκος των δύο παραχωρήσεων είναι 587 χιλιόμετρα. Από αυτά, τα 259,4 χιλιόμετρα θα κατασκευαστούν από τον παραχωρησιούχο, τα 246,3 χιλιόμετρα θα συμπληρωθούν και θα βελτιωθούν από τον ίδιο και τα 81,3 χιλιόμετρα κατασκευάζονται ήδη ως δημόσια έργα.

Με τους ”δρόμους ανάπτυξης”, την Ιόνια Οδό, τον Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, τον Μαλιακός – Κλειδί, τον Ε65 και τον Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα και φυσικά και την Εγνατία, δημιουργούμε ουσιαστικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων ισχυρών πόλων οικονομικής δραστηριότητας στην περιφέρεια και κατ΄ επέκταση μεγαλύτερη και βιώσιμη ανάπτυξη, δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς.

*** ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ

Η δημιουργία της Ιόνιας Οδού είναι ένα όνειρο δεκαετιών για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Ο νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα δημιουργηθεί είναι δεδομένο ότι θα βάλει σε νέα τροχιά ανάπτυξης την ευρύτερη περιοχή.

Για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 4 όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατάθεσαν προσφορές οι 2 όμιλοι: ο όμιλος ΑΙΑΣ και ο όμιλος Hellenic Autopistas.

- Στον Όμιλο ΑΙΑΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : VINCI S.A., J&P – ΑΒΑΞ Α.Ε., ΕΤΕΘ Α.Ε.,κ.α.

- Στον Όμιλο Hellenic Autopistas συμμετέχουν οι εταιρείες : CINTRA S.A., ΓΕΚ ΑΕ, DRAGADOS S.A., TEΡNA A.E., κ.α.

Σημειώνεται ότι είχαν κληθεί επίσης οι όμιλοι BOUYGUES TP – ASF – ALTE – ARCHIRODON N.V. και ΕΡΜΗΣ (στον οποίον συμμετείχαν οι εταιρείες Hochtief, Bilfinger, Strabag AG, ΑΕΓΕΚ, Αθηνά κ.α.) οι οποίοι τελικά δεν κατέθεσαν προσφορές.

Τον προηγούμενο μήνα είχαν ελεγχθεί όλα τα τυπικά δικαιολογητικά και οι τεχνικές προτάσεις του κάθε ομίλου. Σήμερα, παρουσία των εκπροσώπων των ομίλων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό ανοίχτηκαν οι οικονομικές προσφορές.

Βάσει των προσφορών, προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο οικονομική προσφορά, αναδεικνύεται ο Όμιλος Hellenic Autopistas.

Βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 1,075 δις ευρώ και το συνολικό κόστος στα 1,392 δισ. ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 72 μήνες.

**** ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ & ΛΕΥΚΤΡΟ – ΣΠΑΡΤΗ

Ο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, είναι ένα έργο εξαιρετικής σημασίας, το οποίο η Πελοπόννησος το περιμένει εδώ και 20 χρόνια. Ένας νέος κλειστός αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών, συνολικού μήκους 205 χιλιομέτρων, που αναμένεται να βελτιώσει θεαματικά τις αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής.

Για το διαγωνισμό, είχαν προεπιλεγεί 3 όμιλοι οι οποίοι εκλήθησαν να καταθέσουν προσφορές. Τελικά κατάθεσαν προσφορές οι 2 όμιλοι: ο όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ και ο όμιλος ΜΩΡΕΑΣ.

* Στον Όμιλο ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : FCC CONSTRUCΤION SA, SACYR SA, SOMAGUE ENGENHARIA SA, ΑΤΤΙΚΑΤ ΑΤΕ, ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΤΕ.

* Στον Όμιλο ΜΩΡΕΑΣ συμμετέχουν οι εταιρείες : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., IMPREGILO SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε.

Σημειώνεται ότι είχε κληθεί επίσης ο όμιλος ΟΔΟΠΟΙΗΣΙΣ (στον οποίο συμμετείχαν οι εταιρείες ΜΟΤΑ, Μηχανική, Θεμελιοδομή κ.α. ) ο οποίος τελικά δεν κατέθεσε προσφορά.

Τον προηγούμενο μήνα είχαν ελεγχθεί όλα τα τυπικά δικαιολογητικά και οι τεχνικές προτάσεις του κάθε ομίλου. Σήμερα, παρουσία των εκπροσώπων των ομίλων που συμμετέχουν στο διαγωνισμό ανοίχτηκαν οι οικονομικές προσφορές.

Βάσει των προσφορών, προσωρινός ανάδοχος του έργου, με την πλέον συμφέρουσα για το ελληνικό δημόσιο οικονομική προσφορά, αναδεικνύεται ο Όμιλος ΜΩΡΕΑΣ.

Η διαδικασία ανάδειξης του αναδόχου έγινε με τον ίδιο τρόπο, όπως στην Ιόνια Οδό.

Βάσει της προσφοράς του προσωρινού αναδόχου, το κατασκευαστικό κόστος του έργου, σε τρέχουσες τιμές, ανέρχεται σε 844 εκατομμύρια ευρώ και το συνολικό κόστος στα 1,044 δισ. ευρώ. Στο συνολικό κόστος περιλαμβάνονται επιπλέον οι τόκοι κατασκευαστικής περιόδου, το κόστος λειτουργίας κατά την κατασκευή κ.α. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.

Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 54 μήνες (στοιχείο της προσφοράς).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v