Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο «αέρα» η ακτοπλοϊκή γραμμή στη β. Ελλάδα

Πηγές της ΝΕΛ σημείωναν πως είναι θέμα χρόνου να σταλεί το έγγραφο από τον νηογνώμονα στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να δοθεί το «πράσινο φως» για τη δρομολόγηση του πλοίου.

Στο «αέρα» η ακτοπλοϊκή γραμμή στη β. Ελλάδα

Άγνωστο παραμένει ακόμα αν θα καλυφθεί τελικά την Κυριακή, 7 Ιουλίου, η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Σάμο και την Ικαρία, καθώς εκκρεμεί η αποστολή στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας του πλοίου «Ionian Sky», που επρόκειτο να αντικαταστήσει το πλοίο «Θεόφιλος» της NEΛ Lines, μεταδίδει το ΑΠΕ.

Πηγές της ΝΕΛ σημείωναν πως είναι θέμα χρόνου να σταλεί το έγγραφο από τον νηογνώμονα στις κεντρικές υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας, προκειμένου να δοθεί το «πράσινο φως» για τη δρομολόγηση του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχει δεχθεί στο γραφείο του επιστολές από παράγοντες της Λήμνου, αλλά και της Λέσβου, που του ζητούν να μεριμνήσει άμεσα και να δώσει λύση στο πρόβλημα.

Η Γενική Γραμματεία Αιγαίου έχει καλέσει για ακρόαση, αύριο, τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις γιατί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Θεόφιλος» δεν εντάχθηκε από 23/06 στα εγκεκριμένα δρομολόγια των επιδοτούμενων γραμμών 1. Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίο-Βαθύ Σάμου και επιστροφή, 2.Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου και επιστροφή και 3.Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Άγιος Κήρυκος και επιστροφή.

Στο εξώδικο προς τη ΝΕΛ επισημαίνεται ότι η αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων συνεπάγεται την έκπτωση από την παρούσα σύμβαση και κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής.

Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής τρεις είναι οι επιδοτούμενες γραμμές αρμοδιότητάς τους που εξυπηρετούνται με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από τη NEL Lines και συνδέουν τα νησιά του βόρειου-ανατολικού Αιγαίου με τα λιμάνια της Καβάλας και της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για τις γραμμές:

1) Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 40.731,91 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 2.118.059,57 ευρώ.

2) Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 33.749,31 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.754.964,31 ευρώ.

3) Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι- Άγιος Κήρυκος και επιστροφή. Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα με επιδότηση 34.913,08 ευρώ ανά πλήρες δρομολόγιο. Το ποσό της ετήσιας επιχορήγησης είναι 1.815.480,01 ευρώ.
Όπως αναφέρεται στα ίδια στοιχεία, η ετήσια συνολική κίνηση ανά γραμμή ανέρχεται για το χρονικό διάστημα από 1/11/2011 έως 31/10/2012 σε:
- 45.310 επιβάτες στη γραμμή 1
- 32.789 επιβάτες στη γραμμή 2
- 38.941 επιβάτες στη γραμμή 3.

Στο μεταξύ, ναυτεργατικά σωματεία καταγγέλλουν τη ΝΕΛ ότι αθέτησε τη δέσμευσή της για εξόφληση του πληρώματος στο «Θεόφιλος».
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ καταγγέλλουν πως η NΕΛ Lines «δεν αναφέρει ότι οφείλει δεδουλευμένες αποδοχές στο πλήρωμα του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "ΘΕΟΦΙΛΟΣ" που βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας από 24 Γενάρη 2013 και σε ασφαλιστικά μέτρα τα οποία εκδικάζονται εξ αναβολής στις 9 Ιούλη 2013 και για αυτό έχει ακινητοποιηθεί το πλοίο».

Τα ναυτεργατικά σωματεία αναφέρουν πως «η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμόσει τη δέσμευσή της, σε συνεδρίαση της ΠΝΟ στις 4 Ιουνίου 2013, για καταβολή μέρους των δεδουλευμένων αποδοχών μέχρι τις 23 Ιουνίου 2013 και πλήρη εξόφληση μέχρι το τέλος του μήνα».
Αυτή τη δέσμευση, όπως τονίζεται, την επικαλέστηκε η εταιρεία και για το σύνολο των πληρωμάτων μελών των πλοίων της που έως και σήμερα παραμένουν απλήρωτα.

Τα σωματεία των ναυτικών σημειώνουν ακόμη πως «αντίθετα, η εταιρεία προχώρησε σε διακοπή του ναυτολογίου στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «EUROPEAN EXPRESS», που είχε σύνθεση με 79 μέλη πληρώματος, τους απέλυσε απλήρωτους, χωρίς αποζημίωση και προχώρησε σε άνοιγμα νέου ναυτολογίου, με πρόσληψη χαμηλόμισθων αλλοδαπών «διευρύνοντας τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία».

Το συγκεκριμένο πλοίο θα εκτελεί δρομολόγιο Ηγουμενίτσα- Κέρκυρα- Μπάρι.

Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ ζητούν την άμεση σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για το θέμα, ενώ καλούν τους ναυτεργάτες σε αγωνιστική επιφυλακή και να συμμετάσχουν στην εκδήλωση αλληλεγγύης την Κυριακή, 7 Ιουλίου 2013, στις 8 το βράδυ στο λιμάνι του Πειραιά (είσοδος από πύλη Ε 2).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v