Δραστικές αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου

Η διαφοροποίηση της στάσης των εταιρειών επηρεάστηκε πιθανότατα τόσο από την πρόσφατη δημοσίευση της έρευνας που εκπόνησε για τον κλάδο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών όσο και από άλλα στατιστικά στοιχεία που συνδέονται με τη συχνότητα κυκλοφορίας.

Δραστικές αλλαγές στην ασφάλιση αυτοκινήτου
Με μεγάλες αλλαγές ξεκίνησε ο Σεπτέμβριος για την ασφαλιστική αγορά του αυτοκινήτου, καθώς εντάθηκαν οι τάσεις που είχαν ξεκινήσει να διαμορφώνονται το πρώτο μισό του 2013.

Καταλυτικό παράγοντα στις εξελίξεις παίζει το γεγονός ότι -σύμφωνα με όλα τα στοιχεία- ο άλλοτε ζημιογόνος κλάδος οχημάτων έχει μετατραπεί σε κερδοφόρο καθώς:

Πρώτον, η συχνότητα των οδικών ατυχημάτων συνεχίζει να μειώνεται και μέσα στη φετινή χρονιά λόγω του ότι οι οδηγοί περιορίζουν τις μετακινήσεις τους εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.

Δεύτερον, οι εταιρείες καταφέρνουν να περιορίζουν το κόστος της μέσης ζημιάς πιέζοντας τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται και αυτά σε δυσχερή θέση εξαιτίας της οικονομικής δυσπραγίας.

Και τρίτον, οι εταιρείες έχουν περιορίσει το μέσο κόστος πρόσκτησης, άλλοτε χρησιμοποιώντας το internet και τα τραπεζικά δίκτυα και άλλοτε περικόπτοντας τις προμήθειες των συνεργαζόμενων δικτύων τους.

Η διαφοροποίηση της στάσης των εταιρειών μετά το τέλος του καλοκαιριού επηρεάστηκε πιθανότατα τόσο από την πρόσφατη δημοσίευση της έρευνας που εκπόνησε για τον κλάδο η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, όσο και από άλλα στατιστικά στοιχεία που συνδέονται με τη συχνότητα κυκλοφορίας των οχημάτων.

Η ουσία είναι πως μέσα στον Σεπτέμβριο παρατηρούνται κυρίως οι εξής αλλαγές:

Πρώτον, έχουμε νέα υποχώρηση τιμολογίων σε σχέση με την περίοδο πριν από τις διακοπές, η οποία ξεκινά από το 5% και συχνά λαμβάνει ακόμη και διψήφιο ποσοστό.

Δεύτερον, ανοίγουν ακόμη περισσότερο οι διαφορές των τιμολογίων μεταξύ της Αττικής και της επαρχίας, καθώς τα τιμολόγια της επαρχίας γίνονται ακόμη πιο φθηνά.

Τρίτον, οι εταιρείες έχουν ξεκινήσει τις «προσφορές», οι οποίες δίνονται μέσω πρόσθετων εκπτώσεων σε όσους πελάτες επιλέξουν είτε διευρυμένο ασφαλιστικό πακέτο για το ίδιο το ασφαλιζόμενο όχημα, είτε ακόμη κι άλλο -εντελώς διαφορετικό- ασφαλιστικό πακέτο (π.χ. στον κλάδο της υγείας).

Απέναντι σ' αυτήν τη νέα όξυνση του ανταγωνισμού, οι ασφαλιστικές δεν τηρούν ενιαία στάση: Άλλες πρωτοστατούν στις εξελίξεις, επιδιώκοντας μάλιστα μέσα από τιμολόγια κράχτες -και τη μεσολάβηση ενδιάμεσων δικτύων- να μεταφέρουν χαρτοφυλάκια από εταιρεία σε εταιρεία.

Άλλες, πάλι, κρατούν σημαντικές αποστάσεις και διστάζουν να μπουν σε έναν αδυσώπητο ανταγωνισμό με επίφοβη κατάληξη, υποστηρίζοντας πως το... παιχνίδι είναι μαραθώνιος.

Αντίθετα, πιστεύουν πως στην τρέχουσα συγκυρία τον κυρίαρχο ρόλο δεν τον παίζει η παραγωγή, αλλά η διατήρηση υψηλής κεφαλαιακής επάρκειας προκειμένου σε βάθος χρόνου μια ασφαλιστική να μπορεί να μπει δυναμικά σε πιο υποσχόμενους τομείς όπως τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και οι ασφαλίσεις του κλάδου υγείας.

Στέφανος Kοτζαμάνης kotzamanis@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v